Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Kiwifrukt Ah, jag är så himla kass med scheman, men det kanske är det jag får köra på, tillsammans med tipset från @imrahil om korta pass.

Funderar på att införa min minst ett träningspass om dagen-rutin igen, men det kan nog vara tufft med nytt jobb i veckan. Men kanske ha det som mål de dagar jag är ledig i alla fall. Isf kan ett kort löppass nog kännas mer lockande än att dra till gymmet och då får jag kanske in rutinen så. :)

Jag brukar följa något program från marathon.se, så behöver jag inte tänka så mycket själv ;) Tror dock inte att det ligger så många ute nu när det är lågsäsong.

Avslutade dagen med en promenad med pannlampa, riktigt mysigt :)

Men usch vad jag har svårt för den här årstiden! Funderar allvarligt på hur man ska göra det möjligt att bo utomlands nästa år.

Ja. Men i år verkar det inte hjälpa :( mår sämre än jag gjort på flera år.

Jag har upptäckt reflexstigarna här :D

Åh, så drygt. :( M snackade om att kroppen har svårt att ta upp D-vitamin utan något hjälpämne, tror det var kalcium, som man ska ta ihop, kan det vara värt att testa?

Reflexstigar? :D Vad har jag missat? :D

Åh, så drygt. :( M snackade om att kroppen har svårt att ta upp D-vitamin utan något hjälpämne, tror det var kalcium, som man ska ta ihop, kan det vara värt att testa?

Reflexstigar? :D Vad har jag missat? :D
Hmm jag får googla! Min burk är snart slut så jag funderar på att byta märke till högre dos också. Längtar så mycket efter januari och resa nu!

Reflexstigar= stigar/leder i skogen markerade med sprayad reflexspray och reflexer i träden. Hittade både på vanliga gula leden och på mindre stigar jag inte brukar gå.

E cyklar ju en hel del i skogen men jag har bara varit med när det är ljust (medan han som sagt nördat ner sig i pannlampor senaste månaderna), så han kände till de medan jag mest var förundrad :p

@Jenka Jag kan kolla på burken hemma vad det är för något, där är de i samma tabletter. :) Åh, januari är typ toksnart ju!

Aaaah, smart! Hade ingen aning! :D

Hej svejs lingonfejs!

Jag är frisk igen! :D Så nu ska jag försöka dra igång igen så smått. Men fokus på yoga de närmaste tre veckorna och så lägger jag in lite löpning och styrka om det passar i schemat. Vill inte vara allt för ambitiös innan jullovet eftersom det är mycket nog ändå med skolan.

Jag har ju blivit enormt förslappad den här hösten vilket inte alls känns bra, är stel och öm i kroppen och nä mår inte alls lika bra som när jag tränar och äter bättre. Så nu är det på't igen! Vikt och sånt är inte det viktigaste men jag gillar att ha något mätbart så jag har tänkt väga och mäta mig en gång i månaden för att se om det händer något. 68,2 kg idag så jag har gått upp 3 kg under hösten. Det är inte så farligt men jag vill ändå sätta ner foten nu ;)

Jag kommer inte göra några drastiska förändringar utan fokus nu är att sova bra (försöka få 8 h per dag), planera mina måltider så att jag äter regelbundet, fortsätta med ridning och promenader och lägga till yoga. Senare även löpning och styrka. En sak i taget :)

Kan jag aldrig få bli frisk?! Är uppe i typ tre veckor med sjukdomar som avlöst varandra, och nu har jag tydligen slagit till med magsjuka också. Hoppas verkligen att det här är stjärnan i granen så min sjukdomsperiod kan vara slut sen. Fy fan vad less jag är. Jag vill ju gå till gymmet och kika, men det kan jag ju inte gärna göra i det här skicket. Och så innebär det att jag hamnar efter i ännu en tvåveckorskurs :(

Kan jag aldrig få bli frisk?! Är uppe i typ tre veckor med sjukdomar som avlöst varandra, och nu har jag tydligen slagit till med magsjuka också. Hoppas verkligen att det här är stjärnan i granen så min sjukdomsperiod kan vara slut sen. Fy fan vad less jag är. Jag vill ju gå till gymmet och kika, men det kan jag ju inte gärna göra i det här skicket. Och så innebär det att jag hamnar efter i ännu en tvåveckorskurs :(

Usch vad jobbigt, hoppas du mår bättre snart!!

Hej svejs lingonfejs!

Jag är frisk igen! :D Så nu ska jag försöka dra igång igen så smått. Men fokus på yoga de närmaste tre veckorna och så lägger jag in lite löpning och styrka om det passar i schemat. Vill inte vara allt för ambitiös innan jullovet eftersom det är mycket nog ändå med skolan.

Jag har ju blivit enormt förslappad den här hösten vilket inte alls känns bra, är stel och öm i kroppen och nä mår inte alls lika bra som när jag tränar och äter bättre. Så nu är det på't igen! Vikt och sånt är inte det viktigaste men jag gillar att ha något mätbart så jag har tänkt väga och mäta mig en gång i månaden för att se om det händer något. 68,2 kg idag så jag har gått upp 3 kg under hösten. Det är inte så farligt men jag vill ändå sätta ner foten nu ;)

Jag kommer inte göra några drastiska förändringar utan fokus nu är att sova bra (försöka få 8 h per dag), planera mina måltider så att jag äter regelbundet, fortsätta med ridning och promenader och lägga till yoga. Senare även löpning och styrka. En sak i taget :)

Heja dig!!!

Jag kan inte nog beskriva hur skönt det känns att november, som är den månad jag utan tvekan har svårast för, är över. December är så mysig med allt kring julen (jag är en riktig julnörd), och i januari sen börjar det faktiskt bli ljusare. :banana:

Förra veckan blev bra häst-träningsmässigt, utritt måndag, onsdag, fredag och lördag samt promenad tisdag, och då försöker jag faktiskt jobba henne även när vi rider ut. Utöver det, inte så bra dock, men jag har nästan lagt de planerna lite på hyllan just nu och hoppas på en ljusning i skolarbetet så att jag kan få lite mer tid över i alla fall.

Tycker mig nu ha överlevt den allra mörkaste och tristaste årstiden med träningsviljan någorlunda i behåll.
Ser fram emot skidturer och islöpning och kanske en snögalopp med haflingern.

Idag ska jag dock inte träna ett dugg!
Tisdag styrkepass med kollegor.
Onsdag löpning eller simning.
Torsdag löpning.
Fredag vila.
Lördag skidor.
Söndag långlöpning.

Jag kan inte nog beskriva hur skönt det känns att november, som är den månad jag utan tvekan har svårast för, är över. December är så mysig med allt kring julen (jag är en riktig julnörd), och i januari sen börjar det faktiskt bli ljusare. :banana:

Åh vad jag håller med! Jag är också julnörd, det känns så mycket bättre så fort det blir december. Angående ljuset så har jag till och med skrivit in i kalendern den 21 december: "Nu blir det ljusare!" :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 935
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 547
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka