Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Nu Förstår jag varför sambon är så förtjust i sina 2XUs. Så jäkla sköna. Vill typ inte hoppa in i duschen eftersom jag då måste ta av dem.

Är ni sugna på nya, schysta tights så var de löjligt billiga på Stadium Outlet. :love:

Blev tillslut 6 km på löpbandet.
1 km pw, 2 löpning, 1 km pw, 1 km löpning och avslutningsvis 1 km pw.
Ska snart på bio och funderar på om jag ska ha biogodis eller ej... Svåra frågor livet bjuder på :p

Jag har funderat på att inhandla 2XUs. Vad tar dom på stadium?
Är de fodrade ? Fungerar de även då det är minusgrader?

Jag har funderat på att inhandla 2XUs. Vad tar dom på stadium?
Är de fodrade ? Fungerar de även då det är minusgrader?

På Stadium Outlet hade de enbart dam. Iaf på Bäckebol här i Götet. Och enbart kompressionstights och inte deras termo.
Sambon har termotightsen och tycker om dem massvis. De är väl inte direkt varma, men varmare än "vanliga".
Köper du deras termo på Stadium går de nog på ca 1300 skulle jag tro. På XXL brukar de vara billigare.

Angående namn så orkar jag inte bry mig känner jag nu. Vet att det var jag som tog upp det i höstas :p Men fan folk får väl tro att vi är hetsiga viktfokuserade knäppisar om de nu vill, jag trivs i tråden och gillar stämningen. Andra får väl bara låta bli att läsa :p

On topic så blev det en halvtimmes yoga idag också. Nu har jag släpat mig till bussen med ridstövlar och hela faderullan för snart är det dags för kurs! :bump:

Angående namn så orkar jag inte bry mig känner jag nu. Vet att det var jag som tog upp det i höstas :p Men fan folk får väl tro att vi är hetsiga viktfokuserade knäppisar om de nu vill, jag trivs i tråden och gillar stämningen. Andra får väl bara låta bli att läsa :p

On topic så blev det en halvtimmes yoga idag också. Nu har jag släpat mig till bussen med ridstövlar och hela faderullan för snart är det dags för kurs! :bump:

Ungefär exakt så känner jag med. Vill folk tro det om oss, så varsegod då :p

För mig spelar namnbyte eller ej ingen roll :)

Har fått träningsvärk efter ridningen här, känns skönt att få ha jobbat lite ordentligt :)

Det blev 50 minuter rask promenad :) Underbart väder, lite kallt men jag hade tagit på mig ordentligt med kläder och blev ganska varm, fick ta av mig vantarna till och med.

Inte helt fel med promenad i soluppgången :love:
0a6cbb2146248171c114ef5166f71931_zps63b21cba.jpg

Det ser helt fantastiskt ut! Jag har varit ute och gått i Göteborg hela dagen och kan inte sluta beundra, älska och le åt snön! Det är så fantastiskt vackert!

Härligt med reashopping. Det är det bästa! :D

Och jag hoppas du får ett bra gympass, även om det kostar dig pengar. Så segt!

För övrigt började jag fundera på att köpa mig ett ridläger för de pengar jag fick av min pappa i julklapp (eller ja, de räcker inte till ett helt...). Visst rekommenderade väl du Vedbände?

Jajemen, Vedbände är det bästa som finns! Jag har varit på deras korta vuxenläger 4 år i rad nu, det brukar ligga i slutet av augusti och är ganska lagom krävande både vad gäller tid och pengar. I år slog jag dock på stort och åkte på den längre varuanten (5 dagar) i början av juni, och det var också fantastiskt även om jag nog kommer att nöja mig med 3-dagars i fortsättningen.

Det börjar bli dags att ta upp diskussionen om eventuellt namnbyte på tråden också förresten, vi har ju inte allt för långt kvar innan det är dags att låsa denna. Mitt förslag ligger kvar på "Träning och hälsa", och så kan man ju lägga in "(gamla beachtråden)" efteråt i nån/några trådar framöver

Jag känner lite som de andra angående namnbytet; bryr mig inte jättemycket egentligen men gillar ändå beachnamnet på något vis. Men jag minns ju diskussionen och hur många s.k. "utomstående" som sa att de tolkade namnet ganska negativt, så det kanske är en idé ändå... Åh, det är så svårt!

@zassoo, kul med dressyrträningen! Det är något sånt jag hoppas att jag kommer få möjlighet (och kanske framför allt råd, det är mest där det brister) att göra i vår/sommar.

Idag "började" skolan igen för min del, efter en ledig vecka förra veckan. Jag passade på att försöka dra igång hästen igen nu när rutinerna kommer tillbaka, det är så dubbelt för hon "måste" vila på grund av sin låga ålder, men samtidigt blir hon helt knäpp av att stå (hon är ute mycket i stor, kuperad hage med hästkompisar, så den stimulansen får hon ändå), och inte har väl hennes humör blivit bättre av att kylan slagit till rejält här de sista dagarna. :p Men hon har fått fyra lugnare veckor nu, där hon förutom en utritt tillsammans med den andra ponnyn + andra ponnyns medryttare (där vi dessutom bara skrittade) antingen har vilat helt eller gått lugna promenader. Förra veckan vilade hon alla dagar som följd av julfirandet. Vi mjukstartade med ungefär en halvtimmes promenad, hon var inte ens lite mindre understimulerad när vi kom tillbaka till stallet. Tänkte försöka promenera henne någon vecka som en uppstart, såvida det inte kommer kräksmycket snö för då kommer hon mer passa i valfritt hockey/bandylag.

Utöver det fick jag springa som en galning 300 meter från vår brevlåda upp till huset. Postbilen körde förbi mig precis nere vid vägen och stannade inte, utan körde ända upp till huset och vräkte sig på tutan. Det var bara min syster hemma, och hon var i duschen, så jag fick rusa hela vägen tillbaka för att kvittera ut ett paket till pappa. Det var dessutom så lätt att jag hade kunnat bära det nerifrån (i lugnare takt... :cautious:) om han bara hade stannat. Jag är fortfarande trött. :o

Igår blev det gym och idag blev det träningsvärk:D Så oväntat;)

Här är det liiite snö och iskallt så jag går fortfarande inte utanför dörren om jag inte absolut måste:p

På tal om namnet så gillar jag beach-namnet, bara för att jag inte gillar förändringar, haha! Men jag viker mig såklart om andra inte vill ha kvar det. Huvudsaken är att alla är kvar och att stämningen håller i sig!

Utöver det fick jag springa som en galning 300 meter från vår brevlåda upp till huset. Postbilen körde förbi mig precis nere vid vägen och stannade inte, utan körde ända upp till huset och vräkte sig på tutan. Det var bara min syster hemma, och hon var i duschen, så jag fick rusa hela vägen tillbaka för att kvittera ut ett paket till pappa. Det var dessutom så lätt att jag hade kunnat bära det nerifrån (i lugnare takt... :cautious:) om han bara hade stannat. Jag är fortfarande trött. :o
Vardagsmotion! :D

Jag ska gå till gymmet en gång till.
Sambon är skitsur på mig pga världens löjligaste grej och sa att han inte tänker prata med mig mer ikväll, så vad göra liksom :p
Blir så trött. GAAAH.

Jag ska gå till gymmet en gång till.
Sambon är skitsur på mig pga världens löjligaste grej och sa att han inte tänker prata med mig mer ikväll, så vad göra liksom :p
Blir så trött. GAAAH.

Tråkigt! Men då är det ju gött att gå lös på gymmet så kanske ni båda är på bättre humör sen. :)

Jag var iväg till gymmet idag men det blev rätt lugnt. Stod dock 15 min på crosstrainern vilket är längsta hittills efter att knäna började strula. :) De gjorde lite ont idag så jag kunde inte göra några mer övningar för dem men det blev lite armhävningar och mage/rygg med en boll i alla fall.
Imorn blir det ridning!

Jag måste hitta min dörrtag till gymmet O_o

Peppa mig till ett hemmapass sen när jag fått dottern i säng, jag måste! :wtf: Lärde mig iofs ett gäng nya övningar på semestern så jag kan nog få ihop nåt kul :)

Tråkigt! Men då är det ju gött att gå lös på gymmet så kanske ni båda är på bättre humör sen. :)

Jag var iväg till gymmet idag men det blev rätt lugnt. Stod dock 15 min på crosstrainern vilket är längsta hittills efter att knäna började strula. :) De gjorde lite ont idag så jag kunde inte göra några mer övningar för dem men det blev lite armhävningar och mage/rygg med en boll i alla fall.
Imorn blir det ridning!

Ja, vi får väl se. Just nu känner jag mig bara jävla irriterad och hade hellre suttit i soffan...

Gott att du tog dig iväg till gymmet!
Och morgondagens ridning låter inte alls tråkigt! :D

Första dagen på ridkursen och satan vad jag fick kämpa :rofl: Hästen jag fick är en gammal räv, kan väldigt mycket men ger absolut ingenting gratis :p Fick några glimtar av hur fint han kan gå men mest fick jag jobba häcken av mig ;) Måste hem och stretcha tror jag... Haha. Ska ju rida två pass imorgon också, först medryttarhästen och sen kurs på kvällen O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 914
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 389
Senast: hundtant
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 530
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10