Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra kämpat och bra jobbat. Du jobbar ju så otroligt mycket verkar det som, eller att du har långa pass så förstår att det kan vara svårt att hinna med träningen ibland men det är ju så viktigt så det är toppen att du ser till att få in den i ditt liv

Tack! :)
Ja det gör jag, som exempel så har jag i hela februari endast 3 lediga dagar. Varav en redan varit.
Men jag försöker att hinna med träning ändå, det gäller att klämma in det när man får en lucka helt enkelt! :)

@Emtherlia, Det kan trots allt vara lite skönt att komma ut i friska luften när man är så där jobbigt förkyld. Det är väl inte precis de dagarna jag tycker är roligast med att ha häst och vara piskad att åka till stallet, men förvånande nog brukar jag alltid må bättre efter att ha varit en liten stund hos hästarna än när jag bara ligger hemma i sängen och snörvlar. Krya på dig, och hoppas den efterhängsna förkylningen försvinner snart!

Filmjölksbröd! Det står sig bra men ytan blir rätt knaprig. Inuti är den saftig länge. Finns många recept, godast är med lingonsylt, torkad frukt och nötter tycker jag. Det bakas utan jäst så det är superenkelt!

@_Charlotte_ Precis, jag gör ett filmjölksbröd som jag skivar i portionsbitar, och så fryser jag in (lägg bakplåtspapper mellan bitarna så de inte fastnar i varandra) och tar fram när jag ska ha det så smakar det alltid som nybakat!!! Jag har hittat på ett recept själv, du kan få det om du vill? Nyttigt bröd faktiskt :)

@_Charlotte_ Precis, jag gör ett filmjölksbröd som jag skivar i portionsbitar, och så fryser jag in (lägg bakplåtspapper mellan bitarna så de inte fastnar i varandra) och tar fram när jag ska ha det så smakar det alltid som nybakat!!! Jag har hittat på ett recept själv, du kan få det om du vill? Nyttigt bröd faktiskt :)
Jag tar gärna recept! :)

Kände av lite huvudvärk i morse men tänkte att det berodde på att vi sovit länge och att det skulle släppa när jag kom ut. Gick ut på en pw - 4,7 km idag, och kände inget under tiden men när jag kom hem igen blev jag alldeles skakis och huvudet gjorde ondare. Typiska migränsymtom :( tog en dusch och bamyl koffein, stoppat i mig mat och ska dricka kaffe. Det får bli soffan ett bra tag nu!
Dagens positiva var iaf att jag testade en ny snörning för att undvika att få ont i tårna som jag alltid får, och det funkade verkligen! :up: Däremot så fick jag som vanligt skavsår :down: blir så less på mina fötter ibland!

Nu hoppar jag in här med mina marklyftsfrågor igen! Har filmat 2 ggr, första gången (rosa tisha) var förra veckan och randig tisha är igår. Jag tycker inte riktigt tekniken ser bra ut, vad tycker ni kära beachtråd? Ge mig ris och ros nu så jag kan få till de där förbenade marklyften! Tycker det ser ut som Quasimodorygg på film nr 3 dock... :( Det känns inte tungt när jag lyfter men det kanske är för tungt ändå för min bristande teknik.. Dock känns det lite fånigt att utan problem ta 30-40 kg i raka marklyft och sen inte ens palla 40 i vanliga..

[Lägger in filmerna i nästa inlägg, lite problem med photobucket!]

Senast ändrad:
Här blev det klättring i backen vid stallet med hästen idag. Bra för hästen att träna ryggmusklerna, och hon fick även träna på snävare svängar när vi skulle vända, och bra för mina ben om inte annat. Det har varit så geggigt och halt att vi inte kunnat göra det på länge, men jag hoppas jag kan få in det på rutin igen, det är bra träning.

Förra veckan, 30 kg: http://vid1109.photobucket.com/albums/h427/wysiwyg01/video-1423919251.mp4.mp4

Igår, 30 kg: http://vid1109.photobucket.com/albums/h427/wysiwyg01/video-1423919350.mp4.mp4

Igår, 40 kg: http://vid1109.photobucket.com/albums/h427/wysiwyg01/video-1423919379.mp4.mp4

(Taggar dig nu @pepp så får du se hur fint jag lyckats ta mig bort från maskinerna! Kör till och med bänkpress och benböj :D)

Ser bra ut tycker jag! Men som vanligt i marklyftssammanhang vill jag påminna om bålspänningen - innan varje lyft så drar du in luft och spänner magen. Detta gäller alltså inför VARJE repetition. Marklyft heter 'deadlift' på engelska, vilket innebär att stången ska var död (=helt vilande i marken) mellan varje repetition.

Fortfarande sjuk men tror jag ska ta mig ut på en försiktig promenad idag iaf. Jag klarar inte sitta stilla mer!

Hur kändes det att komma ut lite?

Är också lite (små)sjuk så blivit stilla dagar för mig med... Träningsplanen sprack men hann ju iaf träna två dagar denna vecka innan halsontet kom. Suck!

Har tagit före-bilder på min kropp nu för att ha att jämföra med. Har ju gått upp typ alla kg jag gick ner för två år sedan. Jämförde min kropp idag med efter-bilderna som jag tog då, fy det var nedslående. Men förhoppningsvis motivationshöjande...

Senast ändrad:
Stallet idag, det hade varit en bra upplevelse om jag inte bestämt mig för att promenera hästen i ridhuset. Dum som jag är gick jag dit trots att jag såg att människorna med unghästarna var där, tänkte att det går säkert bra. Ett misstag. De hade byggt upp hinder över hela ridhuset (som är 20x60...) och hoppade kors och tvärs som vanligt så att vi var tvungna att stanna var och varannan meter för att de skulle hoppa någon linje. Så är det ofta. Min häst hoppade och studsade i linan. Jag kände hur jag blev mer och mer upprörd. Till slut brast det och jag sa något i stil med att om de skulle ockupera hela ridhuset så fick jag väl gå ut då, och så gick jag... En av dem gick efter och ropade att jag behövde ju inte gå utan kunde stanna kvar i ridhuset. Vid det laget var jag så upprörd att jag skakade i hela kroppen. Ropade tillbaka typ "men jag vill inte!" och fortsatte tillbaka till stallet. Barnsligt kanske, jag vet inte. Men jag är så förbaskat trött på att de är där jämt och ständigt och förstör. Ockuperar hela ridhuset och anpassar sig inte efter någon annan men verkar anse att alla ska anpassa sig efter dom. Har med sig minst två hästar åt gången, ibland fyra. Har alltid något hinder framme.

Ursäkta att jag vräker hur mig här men jag är så fruktansvärt less. Bryr mig inte om nån vet vilka jag pratar om, de förstör min vistelse i stallet. Vet aldrig vilka tider de är i ridhuset eller hur länge de stannar. Jag får väl börja vara där sent på kvällen om jag ska vara säker på att slippa dem...

Hästen fick vila idag, det dör han i och för sig inte av. Önskar bara att jag hade struntat i att gå ner till ridhuset över huvud taget. Men är man korkad så är man.

Nu ska jag försöka rycka upp mig och tänka på annat. Förhoppningsvis blir kvällen trevlig, ska kolla på melodifestivalen med en kompis. Det blir nog kul :)

Ser bra ut tycker jag! Men som vanligt i marklyftssammanhang vill jag påminna om bålspänningen - innan varje lyft så drar du in luft och spänner magen. Detta gäller alltså inför VARJE repetition. Marklyft heter 'deadlift' på engelska, vilket innebär att stången ska var död (=helt vilande i marken) mellan varje repetition.

Okej, "mer" död (längre tid) än jag har den antar jag att du menar? Bålspänningen & andningen var riktigt bra tips, de har jag hört tidigare men helt glömt bort! Tack :)

@zassoo - åh, stackare! De är ju som de är i den där familjen, tyvärr! Tror att bara för att de har pengar så ska de alltid få som de vill... Det är så jäkla synd att ni inte kan komma ut i naturen på något vettigt sätt hos er också. Jag förstår iaf din frustration!

@zassoo Fy vad trist! Känns som att ni borde kunna ha något ridhusschema?

Eller att man i alla fall bokar ridhuset när det i praktiken ändå inte är möjligt för någon annan att rida samtidigt... :/

@zassoo - åh, stackare! De är ju som de är i den där familjen, tyvärr! Tror att bara för att de har pengar så ska de alltid få som de vill... Det är så jäkla synd att ni inte kan komma ut i naturen på något vettigt sätt hos er också. Jag förstår iaf din frustration!

Just idag var det ju ishalka också, annars hade jag lätt promenerat honom utomhus men det var ju stört omöjligt.
Tack, redan när jag hade skrivit av mig här kändes det bättre. Nu har jag dessutom fått i mig mat och ska iväg till kompisen, blir en bra kväll hoppas jag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 588
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023