Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra jobbat @Jenka! Alltid så gött att gå hem från gymmet, haha! :D

Och tack. Nervös och känner prestationsångesten komma krypande, men va fan. Det ska nog gå bra!

Hoppas dock nästan att jag INTE vill fortsätta med Crossfit när kursen är slut. Kostar 850 spänn i månaden sen... Hu! :p

@Qelina - Grattis!! :) :banana: :bump: :banana: :bump:
Och du är inte gammal nånstans! :mad: :angel: :D

---------------
Idag har det varit lugnt på alla sätt, och jag tänker inte tvinga mig till nån träning utan nöjer mig med den vecka som varit ändå. Äter lite macademianötter till kvällsgott och ska nog gå och lägga mig och lyssna mer på min bok snart :)

Grattis @Qelina !! :bump:

För att svara på din fråga om vinterlöparkläder: Inga alls.
Ja alltså jag springer inte naken :p . Men jag har lagt ner tanken på att försöka löpträna när det är kallt, för då går mina knän sönder och det är det inte värt.

Den här veckan har jag känt mig krasslig så det blev inte så mycket träning som jag hade planerat. Nästa vecka ska jag försöka gå till gymmet/pass tre gånger iaf. Summering:

Måndag: Gym 80 minuter
Tisdag: Vila
Onsdag:Promenad
Torsdag: Ridning
Fredag: Gym 65 minuter
Lördag: Promenad
Söndag: Promenad

@Qelina Jag brukar springa i vindjacka med tröja under, vanliga löpartights, något över öronen och ev tunna vantar samt värma upp ordentligt hemma innan jag ger mig ut så att jag kan springa på ordentligt från start. Är det för kallt för den klädseln brukar jag inte springa alls för då brukar luftrören börja att klaga ändå.

Yoga :love:

Fattar inte varför jag slutar med det när jag behöver det som mest. Kroppen är stel och dan men det ska vi nog få ordning på. Idag bara andas och försiktigt tänja ut framför värmande brasan med en sovande katt som övervakar. Försökte växelandas för att fokusera men ena näsborren var lite täppt så det gick inget vidare :p

@Jenka Jag ska börja tävla rallylydnad. Gick kurs i höstas men då var tävlingssäsongen häromkring slut så det blev ingen "riktig" tävling då utan bara två klubbtävlingar. Nu ska jag börja på riktigt så det blir i Nybörjarklassen, har som mål att bli uppflyttad en klass i år men ska inte sätta för höga krav utan försöka se det som en rolig sak. JÄTTE svårt när man är så prestationsinriktad som jag är. 1 april börjar kursen igen så jag hinner gå 2 gånger innan tävlingen är så det känns bra! Idag var första gången vi tränade och hunden var överladdad och överlycklig och ville göra allt på en och samma gång :D Hur söt som helst men inte så bra på tävlingar :D

Var det inte någon mer i tråden som tävlade rallylydnad?

Jag klarade inte att bara gå den korta rundan utan gick den lite längre så det blev dubbelt så långt, har gått 2,5 timmar idag och har ändå ångest över att jag rört mig för lite. Känns som jag borde gått mycket mer, speciellt nu när jag inte får träna pga knät.

Imorgon ska jag väga mig, får se om jag har så mycket vätska i kroppen som det känns som... Nervös! Det känns som jag ska skriva någon super viktig tenta fast det bara handlar om att ställa mig på en våg och se några siffror.

Tack igen för alla grattis, ni är så söta allihop:love:

Tack för alla grattis, känns skumt att vara 27 år. När blev jag så gammal liksom? Nu kan man ju inte ens åka på ungdomsbiljett på bussen i stan längre och då blir det svindyrt :rage:. Fast min hårfrisör trodde ju visserligen att jag var 18-19 år så kanske inte ser så gammal ut trots allt.

Haha, jag var lite trött imorse pga alla tabletter igår kväll men tyckte jag hade piggnat till ordentligt och var glad och pratsam under fikat. När farmor skulle gå klappade hon mig lite på axeln och hoppades att jag skulle krya på mig! Jag sa att jag ju är helt frisk och inte har något att krya på mig ifrån men det verkade inte riktigt gå in hos farmor, haha, ser jag så sliten ut eller är det att farmor är halvblind? Hoppas på det sista alternativet...

Jag tänkte börja springa ute snart, räcker det att ha ett par träningsbyxor (inte leggings för jag klarar inte att visa min kropp i så tighta kläder) och en vindtät träningsjacka med någon vanlig långärmad tröja eller kanske ett underställ under eller är det nödvändigt med alla de här nya kläderna som finns? Vet att jag frågat förut men får ingen ordning i vad man ska springa i för kläder på vintern/våren... Känner mig helt förvirrad bara jag går in i affären eller tänker på det. Kan ni inte skriva igen vad ni som springer ute har på er så här på vintern och sen i vår?
Grattis på födelsedagen!
Skidbyxor och långkalsonger brukar funka på benen tycker jag. Och tunn underställströja upptill. Vindjacka utanpå. En tjocktröja emellan om det är skitkallt (typ -15). Till våren brukar jag ha tights, underställströja och vindtät väst. Mössa/pannband/buff och vantar efter behov.

Idag har jag äntligen orkat åka skidor! Det blev en timme i skogen.
Den där axeln protesterar fortfarande litegrann. Misstänker att jag omedvetet har skonat den i flera år genom att ta halvfjuttiga stavtag på högersidan. Listigt...:banghead:
Planen för veckan är några skidturer och några löppass.

@Jenka Jag ska börja tävla rallylydnad. Gick kurs i höstas men då var tävlingssäsongen häromkring slut så det blev ingen "riktig" tävling då utan bara två klubbtävlingar. Nu ska jag börja på riktigt så det blir i Nybörjarklassen, har som mål att bli uppflyttad en klass i år men ska inte sätta för höga krav utan försöka se det som en rolig sak. JÄTTE svårt när man är så prestationsinriktad som jag är. 1 april börjar kursen igen så jag hinner gå 2 gånger innan tävlingen är så det känns bra! Idag var första gången vi tränade och hunden var överladdad och överlycklig och ville göra allt på en och samma gång :D Hur söt som helst men inte så bra på tävlingar :D

Var det inte någon mer i tråden som tävlade rallylydnad?
Det är inte i Bro du ska tävla?

Jag började med rallylydnad i höstas/nu i vinter. Har varken hunnit med kurs eller tävling än men kanske till våren. Har lite för få lediga helger och för många grenar att tävla (och träna). Vet precis vad du menar med prestationsångest...

Det är inte i Bro du ska tävla?

Jag började med rallylydnad i höstas/nu i vinter. Har varken hunnit med träning eller tävling än men kanske till våren. Har lite för få lediga helger och för många grenar att tävla (och träna). Vet precis vad du menar med prestationsångest...
nej det är i linköping i mitten av april, ska leta upp minst två tävlingar till i närheten så jag kan bli uppflyttad. Jag är inte alls van att tävla i någon sport så det blir kul att se hur det går, kan bli så att jag blir för nervös och gör fel som jag annars kan. För när vi tränar hemma kan han ju alla moment som ingår i klassen.

Vad håller du på med för grenar? Jag har provat flera olika , tävlingslydnad, agility och freestyle men nu kör jag på rallylydnaden.

@Qelina
Om det är minusgrader eller bara enstaka plusgrad har jag thermoleggings och träningstights på benen. Uppåt har jag funktionströja (kort eller lång ärm, beror på hur frusen jag är den dagen), tjockare tröja (wct, tror jag det heter...) och vindjacka. Tunna fingervantar, pannband och buff.
Om det är lite varmare, sådär runt 5 grader varmt, så har jag långärmad funktionströja + vindjacka, och så har jag inte thermoleggings, vantar eller buff.

Fy sjutton vad slö jag blivit efter alla problem med skolan. Har liksom ingen lust med någonting. Hur kommer man på banan igen?
Förra veckan blev inte alls så aktiv som jag tänkt mig, för att jag inte kände för det. 2h 10 min träning (exkl promenader). Bokade av typ alla pass för att jag var så himla osugen.

Idag ska jag till gymmet med syrran nån gång vid lunch. Är inbokad på ett corepass ikväll också, men det är tveksamt om jag kommer genomföra det eftersom jag bokat in mig på morgondagens förmiddagscore (där det är färre deltagare).
Min lösa plan för veckan ser ut såhär:
Måndag: gym + ev. core
Tisdag: core
Onsdag: yogapass
Torsdag: core + gym
Fredag:
Lördag: core + gym
Söndag: yogapass
Jag hoppas verkligen att jag ska ta mig själv i kragen och pallra mig iväg till gymmet för att följa åtminstone nästan hela den här planen. För motivationen lär ju inte infinna sig av sig självt, tyvärr.

Ska ta en promenad upp på berget nån dag också. Dock mest för att se hur det ser ut där, strosa runt i lugnt tempo samt prata med en vän under tiden, dvs inte i träningssyfte.

Förresten så har vi i kilometerutmaningen gått 1187 km (118 mil!) tillsammans på en och en halv månad. Om vi fortsätter med samma tempo kommer vi ha gått en sträcka motsvarande fågelvägen från Sveriges sydligaste punkt till Sveriges nordligaste punkt vid månadsskiftet februari/mars (ca 157 mil). Bra jobbat allihop!! :bump:

Förresten så har vi i kilometerutmaningen gått 1187 km (118 mil!) tillsammans på en och en halv månad. Om vi fortsätter med samma tempo kommer vi ha gått en sträcka motsvarande fågelvägen från Sveriges sydligaste punkt till Sveriges nordligaste punkt vid månadsskiftet februari/mars (ca 157 mil). Bra jobbat allihop!! :bump:
Det är banne mig ballt! :bow:

433e30a325f7c57651ff1c8ff5f0acab.jpg

Min vecka slutade på 9h 44min aktiv tid. Vilket jag är väldigt nöjd med, inte minst med tanke på att jag jobbat 60h under samma vecka! :D

Den här veckan bjuder förhoppningsvis på lite nya grejer träningsmässigt utöver det vanliga, ska bli kul! :)

Fy sjutton vad slö jag blivit efter alla problem med skolan. Har liksom ingen lust med någonting. Hur kommer man på banan igen?
Förra veckan blev inte alls så aktiv som jag tänkt mig, för att jag inte kände för det. 2h 10 min träning (exkl promenader). Bokade av typ alla pass för att jag var så himla osugen.

Idag ska jag till gymmet med syrran nån gång vid lunch. Är inbokad på ett corepass ikväll också, men det är tveksamt om jag kommer genomföra det eftersom jag bokat in mig på morgondagens förmiddagscore (där det är färre deltagare).
Min lösa plan för veckan ser ut såhär:
Måndag: gym + ev. core
Tisdag: core
Onsdag: yogapass
Torsdag: core + gym
Fredag:
Lördag: core + gym
Söndag: yogapass
Jag hoppas verkligen att jag ska ta mig själv i kragen och pallra mig iväg till gymmet för att följa åtminstone nästan hela den här planen. För motivationen lär ju inte infinna sig av sig självt, tyvärr.

Ska ta en promenad upp på berget nån dag också. Dock mest för att se hur det ser ut där, strosa runt i lugnt tempo samt prata med en vän under tiden, dvs inte i träningssyfte.
Åh, det låter lite som min vecka var. Jag var också alldeles orkeslös och motivationslös delvis p.g.a stress i skolan, men sedan blev det liksom en ond cirkel och ju mindre jag tränade desto mindre kände jag för det... Mitt vanliga råd brukar vara att bara acceptera att så är det och lägga pretentionerna på hyllan helt och hållet ett tag. Det funkar oftast för mig, och det brukar inte ta många dagar förrän jag blir trött på det och motivationen infinner sig igen.

Spontant tycker jag att det låter lite onödigt att köra både gym nu och core sedan, du får ju träning redan via gymmet och dessutom blir det kanske lite opraktiskt att gå dit två gånger? Om du dessutom ska köra core imorgon så räcker ju det mer än väl, eller hur? Nä, dra ner lite på ambitionerna och kör gym idag och core imorgon tycker jag! Det räcker mer än väl!

Som sagt så blev det en ganska dålig vecka förra veckan, först p.g.a förkylning och sedan p.g.a ren och skär lathet/motivationsbrist. Två ynka små gympass blev det, fokus ben resp axlar, men de två passen körde jag i alla fall hårt på! Jag är inte så nöjd egentligen, speciellt inte med tanke på att det hade kunnat bli fler gympass om jag hade prioriterat annorlunda, men försöker se det som en anledning att vara dubbelt så motiverad och beslutsam denna veckan! Planen är som följer:

Måndag: 30 min Abs Blast, sedan ett självständigt pass med axlar och armar.
Tisdag: Vila (4 km transportpromenad)
Onsdag: Metafit.
Torsdag: PT-pass fokus ben och rumpa.
Fredag: Självständigt pass med fokus axlar och rygg.
Lördag: Vila.
Söndag: Vila (5 km transportpromenad).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 590
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31