Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis på födelsedagen!Tack för alla grattis, känns skumt att vara 27 år. När blev jag så gammal liksom? Nu kan man ju inte ens åka på ungdomsbiljett på bussen i stan längre och då blir det svindyrt. Fast min hårfrisör trodde ju visserligen att jag var 18-19 år så kanske inte ser så gammal ut trots allt.
Haha, jag var lite trött imorse pga alla tabletter igår kväll men tyckte jag hade piggnat till ordentligt och var glad och pratsam under fikat. När farmor skulle gå klappade hon mig lite på axeln och hoppades att jag skulle krya på mig! Jag sa att jag ju är helt frisk och inte har något att krya på mig ifrån men det verkade inte riktigt gå in hos farmor, haha, ser jag så sliten ut eller är det att farmor är halvblind? Hoppas på det sista alternativet...
Jag tänkte börja springa ute snart, räcker det att ha ett par träningsbyxor (inte leggings för jag klarar inte att visa min kropp i så tighta kläder) och en vindtät träningsjacka med någon vanlig långärmad tröja eller kanske ett underställ under eller är det nödvändigt med alla de här nya kläderna som finns? Vet att jag frågat förut men får ingen ordning i vad man ska springa i för kläder på vintern/våren... Känner mig helt förvirrad bara jag går in i affären eller tänker på det. Kan ni inte skriva igen vad ni som springer ute har på er så här på vintern och sen i vår?
Det är inte i Bro du ska tävla?@Jenka Jag ska börja tävla rallylydnad. Gick kurs i höstas men då var tävlingssäsongen häromkring slut så det blev ingen "riktig" tävling då utan bara två klubbtävlingar. Nu ska jag börja på riktigt så det blir i Nybörjarklassen, har som mål att bli uppflyttad en klass i år men ska inte sätta för höga krav utan försöka se det som en rolig sak. JÄTTE svårt när man är så prestationsinriktad som jag är. 1 april börjar kursen igen så jag hinner gå 2 gånger innan tävlingen är så det känns bra! Idag var första gången vi tränade och hunden var överladdad och överlycklig och ville göra allt på en och samma gångHur söt som helst men inte så bra på tävlingar
Var det inte någon mer i tråden som tävlade rallylydnad?
nej det är i linköping i mitten av april, ska leta upp minst två tävlingar till i närheten så jag kan bli uppflyttad. Jag är inte alls van att tävla i någon sport så det blir kul att se hur det går, kan bli så att jag blir för nervös och gör fel som jag annars kan. För när vi tränar hemma kan han ju alla moment som ingår i klassen.Det är inte i Bro du ska tävla?
Jag började med rallylydnad i höstas/nu i vinter. Har varken hunnit med träning eller tävling än men kanske till våren. Har lite för få lediga helger och för många grenar att tävla (och träna). Vet precis vad du menar med prestationsångest...
Det är banne mig ballt!Förresten så har vi i kilometerutmaningen gått 1187 km (118 mil!) tillsammans på en och en halv månad. Om vi fortsätter med samma tempo kommer vi ha gått en sträcka motsvarande fågelvägen från Sveriges sydligaste punkt till Sveriges nordligaste punkt vid månadsskiftet februari/mars (ca 157 mil). Bra jobbat allihop!!![]()
Åh, det låter lite som min vecka var. Jag var också alldeles orkeslös och motivationslös delvis p.g.a stress i skolan, men sedan blev det liksom en ond cirkel och ju mindre jag tränade desto mindre kände jag för det... Mitt vanliga råd brukar vara att bara acceptera att så är det och lägga pretentionerna på hyllan helt och hållet ett tag. Det funkar oftast för mig, och det brukar inte ta många dagar förrän jag blir trött på det och motivationen infinner sig igen.Fy sjutton vad slö jag blivit efter alla problem med skolan. Har liksom ingen lust med någonting. Hur kommer man på banan igen?
Förra veckan blev inte alls så aktiv som jag tänkt mig, för att jag inte kände för det. 2h 10 min träning (exkl promenader). Bokade av typ alla pass för att jag var så himla osugen.
Idag ska jag till gymmet med syrran nån gång vid lunch. Är inbokad på ett corepass ikväll också, men det är tveksamt om jag kommer genomföra det eftersom jag bokat in mig på morgondagens förmiddagscore (där det är färre deltagare).
Min lösa plan för veckan ser ut såhär:
Måndag: gym + ev. core
Tisdag: core
Onsdag: yogapass
Torsdag: core + gym
Fredag:
Lördag: core + gym
Söndag: yogapass
Jag hoppas verkligen att jag ska ta mig själv i kragen och pallra mig iväg till gymmet för att följa åtminstone nästan hela den här planen. För motivationen lär ju inte infinna sig av sig självt, tyvärr.
Ska ta en promenad upp på berget nån dag också. Dock mest för att se hur det ser ut där, strosa runt i lugnt tempo samt prata med en vän under tiden, dvs inte i träningssyfte.