Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Qelina Du ska inte springa en meter förrän du är uppe på normalvikt. Löpning är enormt påfrestande och din kropp är inte stark nog när du samtidigt späker den genom att inte tillåta dig att äta tillräckligt.
Oj, är det hela mars också som du ska gå den här delkursen? Hur blir det nu när du inte har någon grupp? Eller har du en grupp nu? Haft lite svårt att hänga med i svängarna![]()
Och angående sämre veckor så är det ju absolut ingen katastrof om inte alla veckor blir lika aktiva även om jag själv får panik efter en sämre dag. Och du har ju varit aktiv i stallet, det är ju en sorts träning iaf
Lider med dig med skolarbetet. Jag är sååå nöjd med min utbildning, vi får roliga uppgifter, utmaningar och alla inlämningar är individuella även om det krävs att man läser och kommenterar och diskuterar klasskompisarnas arbeten och tar till sig av den respons man får av dom. Det passar mig bäst, gillar inte grupparbeten, är så van att vara den som får dra hela lasset och sen får dom andra ta del av mitt slit.
Det tycker jag allt! Ska bli spännande att se hur långt vi hinner gå tillsammans det här åretJag borde installera endo igen alltså![]()
Väljer att inte bara gilla utan att även citera, för att extra understryka hur mycket jag håller med i det snow säger.@Qelina Du ska inte springa en meter förrän du är uppe på normalvikt. Löpning är enormt påfrestande och din kropp är inte stark nog när du samtidigt späker den genom att inte tillåta dig att äta tillräckligt.
Det är cili som blev utslängd ur sin grupp, jag har min kvar.Grupparbetet håller på för oss fram till halva mars, om vi inte får kompletteringar, och efter den här pärsen räknar jag nog nästan med att det blir komplettering. Sen är det tenta i slutet på mars, och sen börjar nästa delkurs. Jag läser ju egentligen bara halvfart, så det är väl därför kurserna är så långdragna, men jag tycker och uppfattar att det egentligen borde räknas som en helfart, för så här mycket har jag aldrig behövt plugga förut ens när jag läst dubbla helfarter.
Förutom tempot på utbildningen är den annars helt okej, ämnet är intressant och förhoppningsvis även något jag kan ha nytta av i jobbsökandet (som går trögare än sirap), men det är grupparbetet som drar ner det hela så fruktansvärt. Jag hatar att jobba med andra, för de förhalar och segar ner det hela tiden. Som förra veckan hade jag haft rejält mycket mer tid att jobba med det, men det gick inte för att de vägrar diskutera. Jag har gått så långt att jag inte ens bryr mig att om det är jag som får dra hela lasset, jag vill bara få det överstökat.
(känns som jag spammar tråden med inlägg just nu)
Tog en promenad ner till Ica förut för att handla jordgubbar (250 g för 15 kr nu, kan varmt rekommendera dom!!). Gick då även in till solariestället och la mig i ett solarie i fem minuter. Det gjorde under för mitt humör kan jag lova. Att känna ljus och värme i överflöd på kroppen har jag verkligen längtat efter. Det får helt enkelt vara värt risken (5 minuter på hela vintern känns inte så himla farligt heller).
Pallrade mig iväg till gymmet med syrran sen. 40 minuter blev det och det gick faktiskt riktigt bra, kunde köra många repetitioner på nästan hela mitt program. Det verkar ha gjort gott att vila helt från träning igår.
Fick dessutom en present för att jag varit där och kört mitt styrketräningsprogram 20 gånger: en gymväskaTack vare det blev syrran sugen på att träna mer för hon vill också komma upp i 20 tillfällen och få en väska (nu har hon sina grejer i en vanlig plastkasse).
Bokade av kvällens corepass. Ska vara snäll mot kroppen och låta den ta igen sig efter gympasset. Det blir core imorgon förmiddag istället.
Och det bästa av allt: snart ska jag bjuda mig själv på pannkakstårta med färska jordgubbar och vispgrädde! Fy sjutton vad gott det ska bli!
Åh din stackare, fortfarande sjuk. Men det går åt rätt håll iaf?Jag är fortfarande sjukt så ingen träning för mig, men jag har åtminstone jobbat idag![]()
Åh din stackare, fortfarande sjuk. Men det går åt rätt håll iaf?
Jag förstår er oro och era tankar kring löpningen (precis som mina föräldrar) men jag är inte så där rejält underviktig längre utan bara några kilo under normalvikt. Kan inte löpningen bygga upp kroppen också om jag gör det på rätt sätt? Jag tycker det är så skönt att springa och det vore kul att springa med vovven också. Jag vill ju inte förstöra knäna men dom gjorde ju ont även när jag var normalviktig, haft knäproblem sen jag var 8 år.
Jag pratade med min sjuksköterska idag och hon hade inga invändningar mot att jag börjar träna mer men sa att jag behöver äta lite mer då, fast hon har lite underliga idéer för sig. Hon sa att om jag springer 40 minuter kan jag kompensera det genom att äta en matsked kvarg extra. Jag hade inte tänkt lägga till något alls pga ångesten det skulle ge men till och med jag förstår ju att en matsked varken gör till eller ifrån, lite konstigt för att komma från en vårdpersonal. Eller är det bara jag som tycker det låter konstigt? Och så sa hon att det inte är bra med frukt i samband med träning för att det stoppar kroppens processer efter träningen. Har aldrig hört det förut, kroppen vill väl ha kolhydrater när man tränat?
Tror ni löpning sliter mer på kroppen än om jag går på danspass och medelpass på friskis?
Hade tänkt köpa löparkläder imorgon och komma igång om ca en/två veckor när jag hunnit träna knät lite mer.
Dom här smakade faktiskt riktigt gott! Vanligtvis brukar dom ju vara vattniga och smaklösa, men inte dom härÅh jordgubbar, smakar dom gott nu på vintern? Bra att du bokade om passen så du är snäll mot din kropp![]()
Oj förlåt, tänk att jag blandade ihop er. Det visste jag ju egentligen att det var Cili som blev utkastad men jag reagerade när jag läste ordet grupparbete och eftersom det skrivits så mycket om det i tråden virrade jag till det
Vad är det nu igen som du läser?