Ni som springer, är det någon som har hunden med sig? Jag brukade springa med min häst, hon var jätte duktig på att hålla exakt samma tempo som mig och man märkte knappt att hon var med. Har det varit svårt för er att få hunden att hänga med när ni springer och hålla samma tempo? Tycker hundarna det är roligt?
Det är lite klurigt för mina föräldrar tycker inte jag ska börja springa igen men jag är ju 27 år och bestämmer själv. Men dom tänker bara på hur det varit förut och att jag inte kunnat begränsa mig utan sprungit varje dag plus annan träning flera gånger i veckan och häst varje dag och att jag sprang över en timme varje dag, ofta mer. Dom gör mig orolig när dom pratar så men jag vill ju börja springa, saknar det. Vet liksom inte hur länge man ska vänta och vill inte att anorexin ska få styra mina intressen längre. Vill jag springa så vill jag göra det och inte stoppas av att jag är sjuk. Tänker att jag ska springa 2-3 gånger i veckan om jag inte börjar på friskis igen. Men träna 2-3 gånger i veckan totalt. Det känns normalt och hälsosamt tycker jag.
Jag tycker inte du ska börja springa. Verkligen inte. 2-3 gånger i veckan är ju inte normalt och hälsosamt eftersom inget annat i ditt förhållande till kost och motion är normalt och hälsosamt. Löpning 2-3 gånger i veckan hade varit normalt och hälsosamt om du ätit normalt och haft sunda tankar kring dig själv och det du äter. Nu har du inte det och jag vågar nog säga att jag är säker på att det kommer barka av åt fel håll om du börjar springa. Lita på dina föräldrar, även om du är 27 så har de trots allt känt dig i hela ditt liv och vet hur du fungerar. Du gör inte det, du har ett ätstörningstroll som gör att du faktiskt inte känner dig själv till 100%. Du kan inte lita på dig själv - så lita på dina föräldrar. De är kloka!