Nu har jag problem igen med hur mycket/lite aktiv jag är och vad jag borde göra och inte...
Var hos terapeuten idag och pratade bland annat om att passivitet gör att man får sämre ork (lite på ämnet praktik/jobb). Jag kände liksom att det togs för givet att jag spenderade mina dagar i soffan, stirrandes i taket, så jag sa att jag ju trots allt inte är så passiv. Jag rider och är i stallet, går med hundarna, och tränar själv.
"Jaa, så du känner alltså att du är på en nivå som är acceptabel för dig?" sa terapeuten (eller något liknande, minns inte exakt ordagrant men att min aktivitetsnivå kan ses som "acceptabel" blev iallafall sagt).
Och jag känner liksom... Acceptabel? Är det "bara" acceptabelt?
Jag pratade om att jag inte vet hur jag ska orka med en praktikplats i dagsläget, eftersom sånt som tvätt, städning, disk etc. blir stående alldeles för många dagar, och det var då samtalet började handla om att om man är passiv så får man ingen energi.
Är jag så passiv då? Att min aktivitetsnivå, kanske, om man är generös, kan ses som "acceptabel"?
Att det är just hästarna, hundarna och springa som jag gör beror ju på att det även kan ge lite energi tillbaka. Det är sånt jag (ofta) mår bra av, så självklart är det lättare att t.ex. orka gå en timme med hundarna än att städa en timme. Men just nu känner jag mig ganska värdelös, passiv och lat