Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bokade av kvällens corepass eftersom jag och syrran var inne på gymmet vid lunch idag (annars hade jag tänkt köra corepass kl 18 + gym efteråt). Dessutom känns framsida lår på vänster ben inte riktigt 100 och eftersom det används en hel del i det passet som är nu känns det bara dumt att riskera skador. Kanske kör lite magövningar här hemma istället om jag får feeling ;) Tills vidare får det bli fortsatt städning, vilket ju inte är så himla o-jobbigt det heller :D

Idag har jag varit ute och ridit i ösregnet, funderade på att gå på passet Insanity på gymmet om någon timme men känner mig rätt frusen så det blir te och film under en filt istället. Kände av något i ena knät när jag började rida lätt, det gick över snabbt men jag tror att jag får hålla lite extra koll på tekniken när jag tränar ifall det kommer därifrån.

@cili :love:, gud så söt. Vi har alltid haft katt, men vår gamling gick bort för något år sen, och min mamma vill absolut inte ha någon ny. Det får helt enkelt bli katt när jag flyttar till eget, men det tråkiga är att nu hade man ju varit hemma om dagarna och kunnat umgås med katten, det kan man ju inte på samma sätt om man heltidsjobbar, vilket är en förutsättning för mig för att kunna flytta. :(

@cili :love:, gud så söt. Vi har alltid haft katt, men vår gamling gick bort för något år sen, och min mamma vill absolut inte ha någon ny. Det får helt enkelt bli katt när jag flyttar till eget, men det tråkiga är att nu hade man ju varit hemma om dagarna och kunnat umgås med katten, det kan man ju inte på samma sätt om man heltidsjobbar, vilket är en förutsättning för mig för att kunna flytta. :(
Då får man skaffa två :D

Ja, jag kanske ska vänta tills jag träffat dem båda. Har jag kunnat vänta så här länge kan jag vänta några veckor till.

Är du helt frisk nu?

Jag anser att jag är så frisk jag kan bli. Ligger inom normalvikt, har ett heltidsjobb som jag orkar med, jag är glad och ser fram emot saker som jag förr inte tillät mig att göra. Jag har slutat att träna extremt, kan njuta av lugna och lediga dagar. Jag kan äta precis vad jag vill UTAN ångesten för att jag åt det, eller med kontrollbehov att väga och räkna. Inte ens restaurangmiddagar eller att äta med andra är jobbigt längre. För några år sedan hade jag inte trott att det var möjligt, jag trodde det var min förbannelse att ständigt ha ångest över mat, träning och kroppen.

Nu har jag problem igen med hur mycket/lite aktiv jag är och vad jag borde göra och inte...

Var hos terapeuten idag och pratade bland annat om att passivitet gör att man får sämre ork (lite på ämnet praktik/jobb). Jag kände liksom att det togs för givet att jag spenderade mina dagar i soffan, stirrandes i taket, så jag sa att jag ju trots allt inte är så passiv. Jag rider och är i stallet, går med hundarna, och tränar själv.
"Jaa, så du känner alltså att du är på en nivå som är acceptabel för dig?" sa terapeuten (eller något liknande, minns inte exakt ordagrant men att min aktivitetsnivå kan ses som "acceptabel" blev iallafall sagt).

Och jag känner liksom... Acceptabel? Är det "bara" acceptabelt?
Jag pratade om att jag inte vet hur jag ska orka med en praktikplats i dagsläget, eftersom sånt som tvätt, städning, disk etc. blir stående alldeles för många dagar, och det var då samtalet började handla om att om man är passiv så får man ingen energi.
Är jag så passiv då? Att min aktivitetsnivå, kanske, om man är generös, kan ses som "acceptabel"?

Att det är just hästarna, hundarna och springa som jag gör beror ju på att det även kan ge lite energi tillbaka. Det är sånt jag (ofta) mår bra av, så självklart är det lättare att t.ex. orka gå en timme med hundarna än att städa en timme. Men just nu känner jag mig ganska värdelös, passiv och lat :crazy::o

Nu har jag problem igen med hur mycket/lite aktiv jag är och vad jag borde göra och inte...

Var hos terapeuten idag och pratade bland annat om att passivitet gör att man får sämre ork (lite på ämnet praktik/jobb). Jag kände liksom att det togs för givet att jag spenderade mina dagar i soffan, stirrandes i taket, så jag sa att jag ju trots allt inte är så passiv. Jag rider och är i stallet, går med hundarna, och tränar själv.
"Jaa, så du känner alltså att du är på en nivå som är acceptabel för dig?" sa terapeuten (eller något liknande, minns inte exakt ordagrant men att min aktivitetsnivå kan ses som "acceptabel" blev iallafall sagt).

Och jag känner liksom... Acceptabel? Är det "bara" acceptabelt?
Jag pratade om att jag inte vet hur jag ska orka med en praktikplats i dagsläget, eftersom sånt som tvätt, städning, disk etc. blir stående alldeles för många dagar, och det var då samtalet började handla om att om man är passiv så får man ingen energi.
Är jag så passiv då? Att min aktivitetsnivå, kanske, om man är generös, kan ses som "acceptabel"?

Att det är just hästarna, hundarna och springa som jag gör beror ju på att det även kan ge lite energi tillbaka. Det är sånt jag (ofta) mår bra av, så självklart är det lättare att t.ex. orka gå en timme med hundarna än att städa en timme. Men just nu känner jag mig ganska värdelös, passiv och lat :crazy::o

Fy, låter inte helt rätt hanterat av din terapeut. Tog du upp samma frågor till denne som du tagit upp här? Ett sätt kan vara att göra det annars, det är ju ganska obehagligt att "ifrågasätta" sin terapeut men ofta vinner man mycket på det! Kanske är det bara missförstånd och terapeuten får en chans att "rätta till" och förklara vad hen menar.

Hoppas du kommer till bukt med allting i alla fall. Jag tycker det låter toppen att du har hästarna, hundarna och din fysiska motion!

@_Charlotte_, Jag vet inte vad terapeuten menade, men en spontan tanke är ju det här med jobb/annan aktivering kontra "nöje", och eftersom du har skrivit om praktik innan verkar det ju lite som att de vill ha ut dig i arbetslivet på något vis? Som du säger är ju hästar, hundar och träning något som även ger dig energi, men att ett jobb/praktik i nuläget kanske mest skulle sluka energi och kanske till och med ge mer ångest? Det är ju stor skillnad på att orka göra allt det där du gör om man dessutom jobbar heltid, för ja, jag tycker du håller en ganska hög aktivitetsnivå.

Jag jobbade heltid i somras, och det enda jag orkade göra efter jobbet var att rida min häst, typ fyra gånger i veckan (hon var ju bara fyra år då). Du är inte lat, passiv och värdelös! Herregud, den här veckan har jag inte gjort någonting vettigt alls, mer än lite skolarbete, och jag orkar inte ens ha dåligt samvete för det. :o Du gör hur mycket som helst varje dag.

Alltså ibland avundas jag er som gillar träning som kan utföras när som helst, var som helst (typ löpning).

Hur hinner man annars få in träningspass en vanlig, social vecka om man har heltidsstudier/arbete utöver det?

Jag tränade i måndags efter skolan, i tisdags skulle jag på konsert så hann inte träna efter plugget, igår gick det inget bra pass innan kl 20 och jag får sömnproblem om jag tränar för sent (:p), idag ska jag ut och käka och gå på quiz med några kompisar. NÄR hinner man träna om man pluggar från 7-8 på morgonen till 17-18 på kvällen om man dessutom typ vill hinna träffa kompisar?

Jag hinner ju träna i helgen (bara för att jag inte jobbar denna helg), och i morgon vid lunch tänkte jag sno lite tid från skolarbetet. Men jag skulle aldrig kunna få ihop typ 4 gruppträningspass i veckan känns det som... Jo, om jag prioriterar bort allt annat som livet består av :p

Världens i-landsproblem. Det är väl bara ändra träningsform (gruppass är ju lite otympliga) egentligen, och jag förstår inte ens hur jag kan ha det här problemet - jag är ung, student, bor i en liten stad med nära avstånd och ändå tycker jag det är så problematiskt :p

Det är inte helt enkelt @cherie :p
Jag tyckte det var enklare när jag jobbade skift, fast å andra sidan hade jag ju det svårare med det sociala då, för folk jobbade ju när jag var ledig, så det kanske inte är så konstigt att jag hann ;)

Denna veckan har jag tränat två pass hittills, men de har börjat kl 20 så då har jag ju hunnit träffa folk innan :)
Man kanske får skita i att vara social ett par dagar i veckan, för att hinna :)

Det är inte helt enkelt @cherie :p
Jag tyckte det var enklare när jag jobbade skift, fast å andra sidan hade jag ju det svårare med det sociala då, för folk jobbade ju när jag var ledig, så det kanske inte är så konstigt att jag hann ;)

Denna veckan har jag tränat två pass hittills, men de har börjat kl 20 så då har jag ju hunnit träffa folk innan :)
Man kanske får skita i att vara social ett par dagar i veckan, för att hinna :)

Haha, ja, skiftarbete kanske är bra då för då blir det så att man automatiskt inte har något val mellan kompisar och träningen ;)

Ja, man får väl prioritera bort det sociala ibland antar jag. Mem det är alltid så himla tråkigt att behöva välja mellan träning eller andra aktiviteter med kompisar eller sambo. Fattar inte hur livet ska gå ihop med barn sen också ;)

Och så kanske jag bara ska nöja mig med 2-3 träningspass i veckan, om jag skulle vilja få till 4-5 st så måste jag nog inse att det skulle krävas att jag prioriterade bort mycket annat (eller började typ löpträna som är lite effektivare). Kan ju inte få allt...

Längtar till lunchpasset i morgon iaf! Älskar det passet, längtat hela veckan!

Trött, tröttare, Ninnurur. 5 och en halv timme på badhuset, varav typ fyra av dem tillbringades i vattnet. Ungarna var vrålhungriga och åt upp all matsäck så jag åt för lite också :D men, vi har haft riktigt kul också, det överväger bristen på träning :) ligger redan i sängen nu, ska nog hämta lite kvällsfika och stanna här tills jag somnar sen :)

Jag har hittat tillbaka till endomondo, riktigt kul ju! :) Har inte varit så petig i början på året när jag promenerade men för åtminstone februari ska det stämma rätt väl. Max hittills är 1 mil promenad på en vecka, och veckan därpå gick jag kortare men kom upp i fler minuter aktivitet, nämligen 2 h 53 min. :) Har tyckt att jag inte rör på mig alls men när jag kollar så är det ändå många dagar med aktivitet, varierat mellan promenader, badminton och ridning.

Nu blir det att börja hitta tillbaka till gymmet också men först måste jag verkligen göra nåt åt ryggen. Sträckte på mig idag på jobbet och sen dess är det som om en nerv hamnade i kläm vid skulderbladet eller att nånting hamnade fel och behöver knäckas... :crazy: Nu ikväll kom dessutom huvudvärken och illamåendet :yuck:, migrän igen? Har ingen lust med det... Ikväll var det tydligen en föreläsning om stress via Unionen, tyvärr är jag inte medlem där så jag kände inte till det. Känner att det börjar bli behov av nåt sånt med mitt jobb och att huvudvärken har kommit tillbaka är verkligen ett kvitto på det. :down:

Alltså ibland avundas jag er som gillar träning som kan utföras när som helst, var som helst (typ löpning).

Hur hinner man annars få in träningspass en vanlig, social vecka om man har heltidsstudier/arbete utöver det?

Jag tränade i måndags efter skolan, i tisdags skulle jag på konsert så hann inte träna efter plugget, igår gick det inget bra pass innan kl 20 och jag får sömnproblem om jag tränar för sent (:p), idag ska jag ut och käka och gå på quiz med några kompisar. NÄR hinner man träna om man pluggar från 7-8 på morgonen till 17-18 på kvällen om man dessutom typ vill hinna träffa kompisar?

Jag hinner ju träna i helgen (bara för att jag inte jobbar denna helg), och i morgon vid lunch tänkte jag sno lite tid från skolarbetet. Men jag skulle aldrig kunna få ihop typ 4 gruppträningspass i veckan känns det som... Jo, om jag prioriterar bort allt annat som livet består av :p

Världens i-landsproblem. Det är väl bara ändra träningsform (gruppass är ju lite otympliga) egentligen, och jag förstår inte ens hur jag kan ha det här problemet - jag är ung, student, bor i en liten stad med nära avstånd och ändå tycker jag det är så problematiskt :p

Man hinner inte om man inte prioriterar bort något annat, tycker jag då alltså :p Jag har inte hunnit träna en enda gång hittills den här veckan pga jobbet, förvisso har jag inte hunnit träffa kompisar eller göra något annat roligt heller, så eh, lyssna inte på mig, jag kanske bara är väldigt oeffektiv :D

Riktigt dålig vecka hittills! Jobbar arslet av mig och inte hunnit med varken träning eller någon form av socialt liv. Men imorgon börjar jag inte förns 17, så då ska jag tvätta, städa, gymma och helst klämma in en liten promenad också, men vi får se vad som hinns med :D.

Funderar på att våga mig i bassängen när sportlovet är slut, kan man simma i en sport-bh som är sådär "nästan badtyg"? Den luddar ju inte i bassängen eller liknande tänkte jag.:idea:

Riktigt dålig vecka hittills! Jobbar arslet av mig och inte hunnit med varken träning eller någon form av socialt liv. Men imorgon börjar jag inte förns 17, så då ska jag tvätta, städa, gymma och helst klämma in en liten promenad också, men vi får se vad som hinns med :D.

Funderar på att våga mig i bassängen när sportlovet är slut, kan man simma i en sport-bh som är sådär "nästan badtyg"? Den luddar ju inte i bassängen eller liknande tänkte jag.:idea:
Det kan du! Min äldsta systerdotter är lite av en tomboy och vägrar bikini/baddräkt. Hon badar i "killshorts" och sporttop :)

Ja det kan vara lite svårt att få ihop! För min del kombinerar jag badminton med att jag då träffar en vän samtidigt. :) Vi pratar mycket när vi spelar men ju bättre vi blir desto mer spelar vi. Sen kan man ju kombinera promenader med att umgås också! Men jag är inte supersocial med vännerna, vi har alla rätt så fullt upp och ses när vi kan! Det blir nästan aldrig på vardagarna utan vi ses på helgerna helt enkelt. Så på vardagkvällarna gör jag det jag känner för och orkar efter jobbet, vilket inte är allt för mycket...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 588
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023