Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej, träningsvärk. Rejält i benen efter klättringen, rejält i armar och axlar efter att ha burit vatten till hästarna. Avståndet mellan hagen och stallet är egentligen en piss i Mississippi jämfört med hur det har varit på tidigare ställen, men eftersom jag får släpa uppför klätterbacken så tar det ganska ordentligt. :p

@Chili Krya på dig!

Idag ska jag försöka hinna en sväng till gymmet men har dels intervju att förbereda för och så fyller sambon år idag och jag hade tänkt försöka mig på att göra både middag och tårta, med tanke på hur ineffektiv jag är i köket så lär vi prata om timmar.

Jag är ledig idag men har vaknat på helt fel sida. Har dessutom ont i ryggen och armen men jag tror att det är träningsvärk. Planen på bodypump ikväll ligger därmed kvar, och så ska jag köra ett yogapass. Hundplanerna kortar jag ner lite pga brist på tålamod (då gör bara träningen ingen nytta iaf) så länge.

Men, jag sa ju åt dig att krya på dig, inte tvärtom! :mad: :D Skärp dig nu ;)

------------
Jag avverkade 45 min på gymmet innan sjukgymnasterna kom med sina patienter. Fokuserade på armar och axelrehab, vilket kändes bra! :up:
Imorgon har jag möte 8-10 & 11-11:45, båda på samma plats. Suck! Får se vad jag får till för träning efter det.

Haha, förlåt! :p

Tack allihopa. :) Har suttit i soffan precis hela dagen och nu är det damernas 10 km jaktstart! Heja Kalla! Halsen är verkligen helt förstörd så jag får heja inombords. :p

@Qelina Nu har inte jag hängt med riktigt känner jag, vad har du fått för diagnos?
Jag har fått diagnosen Asperger, borde ha fått en utredning för länge, länge sedan men många psykologer och läkare har en gammal syn på diagnosen och 75% av alla som får diagnosen är killar och symtomen skiljer sig lite när det gäller tjejer men det har inte alla koll på.

Och sen har jag ju haft ätstörningar, depressioner och ångestproblem i så himla många år och det har kommit i fokus i psykiatrin för det har typ alltid varit akutläge på någon front. Men vissa av problemen genom åren kan jag nu se berodde på Aspergern, den har påverkat mitt liv massor, jag har blivit tvingad till och försökt anpassa mig till ett liv som inte passar mig och som jag inte klarar pga Aspergern och det har så klart påverkat min självkänsla och hur jag mått.

Gjorde en utredning förra året så jag fick till sist en diagnos när jag var 26 år men min förra terapeut var ganska säker på att jag hade Asperger redan för ett par år sedan och hon ville att jag skulle få en utredning men hon kunde inte göra den för det måste vara en psykolog och hon var socionom (med utbildning inom KBT,DBT, ACT, mindulness och yoga, bäst på allt :love:) och jag fick inte vara för underviktig när vi gjorde utredningen heller för då var jag för svältpåverkad.

Det tog nästan ett halvår för mig att acceptera diagnosen men nu känner jag till 100% att den stämmer, jag har Asperger och kan äntligen ta till mig det. Och som min nuvarande kontakt säger så finns det mycket positivt i den här diagnosen också, det kommer med saker som är bra också.

Och nu kan jag acceptera att jag reagerar på vissa sätt, tolkar saker på ett visst sätt och att saker var som de var när jag var yngre. Och att jag kanske inte alls har samma behov som andra av vissa saker men väldigt stort behov av andra saker som för "vanliga" människor inte är så viktiga.

Nu gäller det att lära känna mig själv på nytt, hitta mig själv, lära mig förstå hur Aspergern fungerar och hur den påverkar mig och hitta en acceptans för vad jag klarar och inte klarar och vad jag mår dåligt av och vad jag har för behov. Svåra saker.

Jag är så glad att jag valde att ta upp löpningen!!! Efter frukosten kände jag ett så stort behov av att gå ut och springa, solen lyste och jag var full av energi. Så jag drog på mig mina nya fina träningskläder och skor och tog med mig hunden ut på en springtur. Vi sprang bara 15 minuter, jag hade kunnat fortsätta mycket längre för jag blev inte trött men jag har lovat mig själv att börja lugnt så det fick räcka. Jag fylldes av så mycket träningsglädje och endorfiner och när jag kom hem så trimmade jag hunden, gick till affären och storstädade hemma! Pratade med mamma i telefon och hon hörde på rösten på mig att jag mådde så mycket bättre idag än vad jag gjort på länge. Och det gjorde inte ont i mitt knä överhuvudtaget när jag sprang. Så bra!

Så smidigt att jag börjat springa, det är så bra att slippa anpassa sig efter när passen är på gymmet utan kunna ta det när jag själv vill.

Tjoho, idag har varit bra hittills, hoppas resten av dagen fortsätter på samma sätt. Annars får jag vara glad åt en bra förmiddag i alla fall!

:banana::banana::banana::banana:

Varit på promenad med mamma och hundarna i skogen, fixat lite annat i stallet och har således varit utomhus i fyra timmar. Mina bröst gråter, för de är som isberg. Men annars är jag nöjd! När jag kom hem insåg jag att jag glömt stänga dörren!! (Hur lyckas man ens?). Tur att jag bor i ett bra hus :nailbiting:

Har även kontrollräknat min lönespecifikation. Såklart har de glömt bort ob-tillägget så jag får vänta en månad på det. Surt när djuren kostar mig över 5000:- denna månad :(

Det blev 45 minuters promenad med hästen mitt på dagen idag, vi gick nästan ända bort till ridhuset (sista biten på en ganska hårt trafikerad asfaltsväg kändes lite onödig när jag inte skulle till ridhuset utan i så fall bara hade vänt där och gått tillbaka), dels som ett sätt för mig att motionera lite och dels för att vänja hästen vid att man kan gå dit utan att någon av de andra hästarna följer med. Innan har vi "gömt" oss precis på vägarna runt omkring stallet när vi har varit själva, så det känns som att det är dags att börja nosa på att gå lite längre bort, och då är det ju perfekt att börja till fots. Jag går väl inte riktigt lika fort med hästen som när jag går själv, men hon är så laddad just nu att det åtminstone är samma tempo som om jag har är ute och går med någon annan (människa).

Var i falun och såg skiathlon i lördags. Blev ingen träning men jag stod upp i bra många timmar så det var jobbigt ändå. (Plus att trängseln tog knäcken på mig alldeles).
Söndag blev en redig långpromenad med pannkakspaus.
Igår sprang jag med sambon och en kompis i 40 min.
Idag blir det nån form av enklare styrka/förebyggande träning och balansbräda.

Resten av veckan är lite luddig...
Löpning med kompisen imorgon
Vila torsdag
Löpning fredag
Långtur i någon form på lördag, troligen en skoterledsvandring till.
Hästvakt på söndag med transportpromenad till stallet

Kan för övrigt bidra med ett citat från en av föreläsarna i våran nya, superintressanta kurs.
"Träning är inte en viktminskningsmetod!!". Vet inte hur många gånger hon sa just det, och motiverade det hela med att träning kan bidra till viktminskning (för det bränner ju kalorier) - men kan inte dra hela lasset. Att man måste ändra sin kost också. Det känns som att många i dagens samhälle glömmer bort just det.

Tack @cili, men jag avbokade passet. Får räcka med yoga idag (om det inte blir en cykeltur med sambon). Känslan kom redan efter den :)

Tar till mig det där med maten... Jag vet ju om det, men letar motivation.

Kan för övrigt bidra med ett citat från en av föreläsarna i våran nya, superintressanta kurs.
"Träning är inte en viktminskningsmetod!!". Vet inte hur många gånger hon sa just det, och motiverade det hela med att träning kan bidra till viktminskning (för det bränner ju kalorier) - men kan inte dra hela lasset. Att man måste ändra sin kost också. Det känns som att många i dagens samhälle glömmer bort just det.

Ändra sin kost? Jag förstår inte vad du menar! /Den som åt stuvade makaroner för en hel armé idag :angel:

Tack @cili, men jag avbokade passet. Får räcka med yoga idag (om det inte blir en cykeltur med sambon). Känslan kom redan efter den :)

Tar till mig det där med maten... Jag vet ju om det, men letar motivation.
Känslan är det viktigaste. Att plåga sig igenom något gör ingen lycklig :)

Har du något mål du strävar mot?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka