Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sista passet på min kurs gjort igår (förutom det jag missar på lördag, som jag får ta igen), så nästa vecka drar det igång på riktigt!

Det må vara dyrt, men fy fan vad jag ser fram emot det!
Boxen är grym, de tre coacherna lika så och gemenskapen verkar asfin! Nu, ska jag banne mig bli fit. Tror denna våren får bestå av löpning och Crossfit :D

Sååå avundsjuk :cry:

@cherie Både mens på gång och magen ur balans kan ju definitivt göra att viktnedgången inte går lika fort som planerat. Som sagt, fortsätt på den inslagna vägen! Du har ju gjort det förut och det kommer att ge resultat om du bara har tålamod.

@zassoo Taaack :love: Behövde höra lite uppmuntrande ord för att få upp motivationen igen, så jäkla lätt att tappa den! Ska köra järnet på träningen idag och inte väga mig på några dagar nu!

@cherie Ja den är lättappad den där motivationen, speciellt såhär års :p Jag ska försöka hänga på jag med efter X antal veckor av total katastrof :crazy: Har inte vägt mig men gissar att de 3 kg jag gick ner har kommit tillbaka med råge... Usch. Men det är bara på't igen!

@zassoo Du har ju haft en tuff tid på sistone så jag tycker det känns fullt förståeligt. Målet är väl att man ska kunna hålla en hyfsad nivå även vid svåra perioder men jag tror det är en lång väg innan man når dit :) Men det är bara på't igen, helt rätt tänkt! :)

Wäääh, jag är fortfarande sjuk. :( Väldigt tråkigt men jag är så trött så jag klättrar ju inte på väggarna direkt... Kan inte påstå att jag är duktig med maten heller; middagarna är rätt bra (ikväll blir det ugnsrostade grönsaker med fetaost :d) men däremellan är det ju gott med godis. :p

Min plan är att åka och fågelskåda hela lördagen så jag hoppas verkligen jag har lite mer energi än såhär då!

Har yogat, så skönt och välbehövligt! Utan video idag, gjorde det min kropp behövde. Lugn skön musik i bakgrunden, en katt som skulle vara med hela tiden och kom och pussades med jämna mellanrum :love: och tankarna enbart fokuserade på hur kroppen kändes och rörde sig. Precis sånt här jag behöver just nu!

Aj, träningsvärken från i måndags blev inte direkt bättre av gårdagens ridtur. Dels "plågades" samma muskler i låren vid klättringen som det gjorde när jag galopperade en bra bit i lätt sits igår, och sen är väl kanske inte dressyrsadlar riktigt gjorda för den typen av ridning heller, haha. Men jag sitter bättre i dressyrsadeln som trots allt är anpassad efter både mig och hästen, än i hoppsadeln från sent 80-tal som dels egentligen tillhörde min förra ponny och dels är anpassad efter en ryttare med betydligt större rumpa än mig.

Nästan tur att det är planerad vilodag idag, för det gör ont att gå uppför trappan. Det får bli en pluggdag idag istället, och det behövs det också. :p

Haha, jag red också i lätt sits en lång galoppsträcka idag och visst fasen känns det i benen! Jag anser mig ju vara rätt vältränad, hur kan det vara så tufft? :D

Bara tränat i måndags pga tidsbrist så ska försöka komma iväg ikväll (och imorgon lunch).

Sjukt omotiverande att jag gått upp (!) 0.3 kg (okej jättelite men ändå) denna vecka trots att jag hållt stenhårt på kalorierna och varit mkt bättre än förra veckan, legat under målet med flera hundra kalorier vissa dagar. Wtf?! Ska hålla ut hela veckan och se om nåt annat kan ligga bakom men fy farao vad omotiverande det är att inte se resultat. Kanske behöver sänka kaloriintaget rejält då.... Så jobbigt bara.
Ta det lugnt, 0,3 kg är ingenting. Det kan bero på hormoner, mat i tarmarna och vätskebalansen. Min förra terapeut sa alltid att man ska se allt i ett månadsintervall. Vi vägde varje vecka och prickade in på en kurva och sen utvärderade vi när det gått en månad, då var det lättare att se eftersom det kan växla från dag till dag och vecka till vecka. Det kan skilja ett helt kilo eller mer i vätskebalans så fortsätt som du gör och se en eller ett par veckor till och utvärdera sen.

@Qelina, Bara en nyfiken fråga och du behöver som vanligt inte svara om du inte vill, men hur gör du med promenaderna nu när du börjat springa? Tror du att du skulle kunna kompensera löpningen med att dra ner på promenaderna, eller går du lika mycket som innan även om du springer? Jag förstår ju att du måste ut med hänsyn till hunden, men har du honom (jag har för mig att det är en hane?) med dig på löpningen har ju även han varit ute den gången?
Japp, jag drar in en promenad de dagarna jag springer så det blir ingen träning utöver vilket gör att jag rör mig mindre när jag löptränar än när jag gick på pass på gymmet för då var jag tvungen att gå till och från gymmet, träna en timme där och gå med hunden innan eller efter passet så det blir mycket mindre träning nu.

Nu samkör jag allt så jag tar en springtur när jag och hunden ändå ska ut på promenad. Det har gått över förväntan, var orolig att hunden inte riktigt skulle hänga med och förstå grejen men han verkar lära sig snabbt och har skött sig väldigt bra, han håller samma tempo som mig och är smidig att springa med. Han verkar tycka det är helt ok eller till och med lite roligt :) Ett totalstopp blev det när han behövde bajsa, han bara stannade mitt i farten och jag var inte alls beredd på det men det är ju tur att han vågar sköta sina behov trots att hans knäppa matte fått för sig att vi ska springa runt :D

Alltså jag blir helt lyrisk när jag sprungit, efter ett pass fylls jag av så mycket härliga känslor och energi, orkar så mycket mer resten av dagen och blir gladare.

Jag känner att jag skulle kunna springa så mycket längre men har bestämt att jag ett par veckor ska springa 15-20 minuter för att ge kroppen en chans att vänja sig men sen ska jag öka på. Skulle också kunna springa varje dag för att jag mår så bra av det men vet att det i längden inte blir bra så har satt max 3 ggr/vecka.

Ett problem är ju att jag räknat min aktivitet i tid, mitt tvång har ju varit att gå ett visst antal minuter per dag och helt plötsligt så blir ju samma sträcka avverkad på kortare tid så då saknas det ju tid i mitt tvångsmässiga räknande. Där har jag svårt att ställa om och tänka att jag ju ändå sprungit och att det inte spelar någon roll för det är ju samma sträcka men på kortare tid. Vet inte hur jag ska få bort tidsmätningstvånget.

Är det någon mer som blir helt fylld av energi och blir gladare av träning? Jag känner det verkligen så tydligt!

@Qelina - bra att du håller det på vettig nivå! :up: Och den där energin och glädjen du pratar om kallas för endorfiner ju ;) världens bästa hormon! :up: Kvinnokroppen utlöser till och med en form av endorfiner vid amning, jag gissar att det är för att man ska stå ut när det trilskas :p

-------------
3,2 km med barnvagn idag. Bra tempo och mycket fokus på stegisättning och överrullning. Så nu har jag också träningsvärk :D imorgon är det gruppträning med gymmets ägare som ledare. Han är ju naprapat så jag hoppas kunna få mer tips för axeln på en gång :up:

Hängde med sambon och hans kompis till simhallen idag. Mitt gymkort täcker även simhallen så plus på det! Blev 500m simning. Rätt trött och slut nu. Sitter och plugga om hälsa för äldre. Har bara lite kvar att skriva å sen så är den klar. Enda lediga dagen idag så helgjobb väntar. Pust! Men måndag och tisdag är jag ledig.

Balsam för själen på Gbg Horse Show idag (åter igen, tusen tack för biljetten @SoffiProppi ).
Har umgåtts med trevligt sällskap, kollat hoppning och gymkhana, fotat under klasserna (dock inte med egen kamera), insett att jag hade något bråttom till tåget, upptäckte att spårvagnen inte skulle hinna till centralen i tid - så jag sprang från scandinavium till tåget :D
Fy fan vad jag är glad att jag rehabat knäna bra, det var som att springa på moln!! Har ju inte löptränat alls sen i somras nån gång, bara styrketräning. Jäklar vad det gett resultat, känner mig helt överlycklig här. Nästan hela vägen gick utan problem, det var bara på slutet (när jag nog slarvade lite med tekniken p.g.a. trafikljus så det blev mycket start och stopp) som det kändes lite, lite grann i benet med meniskskadan, så då gick jag de sista hundra metrarna. Det känns inte alls omöjligt att klara vårruset smärtfritt i år. Ser verkligen fram emot att börja sätta igång löpningen försiktigt igen, vilket jag kommer kunna göra redan nästa vecka om vädret fortsätter att vara så som det var nu i kväll.
Bara älskar när kroppen känns stark och funkar som den ska :love:

Fortfarande inget gympass den här veckan men är halsen bättre i morgon hinner jag ju med att köra fredag och söndag vilket känns helt ok :up: Idag har jag ridit dressyrprogram i ösregn, kan inte påstå att det gick särskilt bra men magmusklerna var rejält trötta efteråt så känns som det blev ok träning för mig iaf :D

@GoLightly Lite mental träning också att genomföra programmet i ösregn :D

-------

Någon kanske har sett min tråd om att lära sig dricka te, efter dagens kopp te som faktiskt var rätt god så har jag stora förhoppningar om att kunna fortsätta mitt tedrickande. Förutom mysfaktorn så tror jag det kan vara ett väldigt bra verktyg att ta till när suget sätter in. Ta en kopp te istället för att vräka i mig tio riskakor eller 100 g choklad :angel: Alla sätt är bra!

@zassoo Ja te kan vara ett bra substitut för sötsug tycker jag med. Är det riktigt "illa" är det extra gott med lite honung i :)

KL
Jag ligger gott nedbäddad i soffan, så skön känsla i kroppen efter träning. Åt lite Ahlgrens bilar efter maten och har ändå med råge klarat dagens kalorimål. Nöjd tjej med både träning och mat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V