Jag räknade ihop att jag igår var ute och sprang knappt 4 km, och gick med hundarna knappt 8 km. 11,5 km totalt alltså

Och så red jag, men bara en häst.
Jag vägde mig igår också (jag vet, jag borde egentligen kasta ut vågen innan jag fastnar i vägandet, siffrorna säger inget om hur min kropp ser ut, egentligen) och väger nu 2 kg mindre än "panikvikten". Jag kom överens med mig själv att jag kan gå ner 5 kg till. Då hamnar jag på (precis under) en vikt jag kan leva med, som jag trots allt kan acceptera. Så 5 kg ner och sen får det vara bra.
Och det ska inte vara något svältande och övertränande för att komma dit, utan jag ska fortsätta som nu. Lite lagom, sådär.
Idag gick jag upp tidigt för att åka till stallet, men tror ni inte det har kommit ordentligt med snö under natten

Så jag vågar mig inte ut på vägarna, med tanke på att vägen till stallet verkar vara absolut sista prioritet att ploga.
Får istället nöja mig med att springa (Det SKA jag göra, oavsett hur mycket snöstorm det är. Jag vill inviga min nya jacka!) och promenera med hundarna. Kanske kan passa på att tvätta och städa lite också, för att iallafall hålla igång lite. Jag börjar nog klättra på väggarna annars
Kan för övrigt upplysa om att havregrynsgröt, små bitar av banan (som blir mjuka och varma av gröten) och kanel är en underbar kombination