Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@snow @Sleepan

Tack, vad fina ni är :love:

Imorgon vid lunch går jag till doktorn och då ska förhoppningsvis äntligen hjulet komma i rullning.
Idag har jag som sagt varit otroligt låg, började störttjuta i bilen när mamma och jag åkte till mormor för att jag skulle bli tvungen att äta. Mormor blev jätteledsen när jag inte ville och sa att hon lagat det bara för min skull.. :( Så jag tvingade i mig lite mat, även fast jag satt med brutal ångest. Frida vs hjärna 1-0 !!

För att vara lite off topic :angel:

@_Charlotte_ , vilken del av landet håller du till? Jag kommer nog främst döma i en radie runt västerås/stockholm nu i början. Skitläskigt men superspännande :D

Efter två dagar med svullen mage har det nu gått ner massor och blivit i det närmaste helt platt istället :D Så jäkla synd att jag inte tog någon bild i söndags att jämföra med, för då var det verkligen helt löjligt gravidliknande.
bild145.jpg

(mina urtjusiga pyjamasbyxor får ni med på köpet, har bott i dom hela dagen, superskönt!)
Missuppfatta inte nu men...

GE MIG DIN MAGE!
Jag vill åxå ha platt mage men kommer nog aldrig få det. Har sjukt mkt löshud så de ser ut som världens degklump som fladdrar omkring:(

GE MIG DIN MAGE!
Jag vill åxå ha platt mage men kommer nog aldrig få det. Har sjukt mkt löshud så de ser ut som världens degklump som fladdrar omkring:(
Det där med huden känner jag igen... Min mage ser ut som en ledsen blodhund med allt som hänger :D

Dagens gnäll. Grupparbetet från helvetet. Jag har dessutom sovit riktigt, riktigt uselt i natt och vaknade av alarmet, då mer eller mindre död för första gången på hela natten. Krånglet är värre än nånsin, och jag känner mest för att typ kasta ut datorn genom fönstret. Alltså, helt seriöst, den personen som envisas med att vi måste sitta och ha gemensamma träffar kan aldrig efter 11.30 på dagen, och hen är alltid typ sista man att ansluta. Om man nu har så specifika tider när man kan jobba, då kanske hela forum-grejen hade varit en kanonlösning... :idea:

Dagens gnäll. Grupparbetet från helvetet. Jag har dessutom sovit riktigt, riktigt uselt i natt och vaknade av alarmet, då mer eller mindre död för första gången på hela natten. Krånglet är värre än nånsin, och jag känner mest för att typ kasta ut datorn genom fönstret. Alltså, helt seriöst, den personen som envisas med att vi måste sitta och ha gemensamma träffar kan aldrig efter 11.30 på dagen, och hen är alltid typ sista man att ansluta. Om man nu har så specifika tider när man kan jobba, då kanske hela forum-grejen hade varit en kanonlösning... :idea:

Vilken fantastiskt dryg gruppmedlem. Vad skulle hända om du körde ditt eget race och använde det som ett forum, uppmanar de andra att göra likadant och sen bara ansluter en stund till de gemensamma träffarna? Känns inte rätt varken att en person ska diktera hur hela gruppen ska arbeta eller att inte ha möjlighet att lägga den tid som krävs när det går ut över andra.

Vilken fantastiskt dryg gruppmedlem. Vad skulle hända om du körde ditt eget race och använde det som ett forum, uppmanar de andra att göra likadant och sen bara ansluter en stund till de gemensamma träffarna? Känns inte rätt varken att en person ska diktera hur hela gruppen ska arbeta eller att inte ha möjlighet att lägga den tid som krävs när det går ut över andra.

Jag gjorde ju några försök i den riktningen redan på första grupparbetet sent i höstas. Då vägrade samtliga gruppmedlemmar. Sen när vi fick feedbacken från läraren på den uppgiften skrev hen uttryckligen att vi borde göra det som en forumdiskussion istället, surt gnäll från vederbörande, men det fungerade hjälpligt trots allt. Nu sitter vi med grupparbete tre av fyra (samt kompletteringen från tvåan) och personen bara kör sitt race och vägrar ens kommentera det här med att sköta det som ett forum. Vi har suttit en timme och fjuttat med kompletteringen, vi har alltså inte ens kommit igång med det nya än, och när hen är så snäv i när hen kan vara tillgänglig så blir det bara... kaos.

Idag har södra England barmark igen så jag passade på att springa 10 km imorse. Sjuuukt konstigt att inte ha snö under fötterna, haha. I eftermiddag bär det av hem till gamla snöiga Sverige igen och på söndag ska jag alltså åka ett skidlopp på 60 km. Hm.....

Åh, jag har tyvärr inga råd att komma med, men vad jag tycker synd om dig! Men efter kompletteringar och nästa arbete slipper du arbeta ihop med den här gruppen va? Dina inlägg får mitt gamla hat för grupparbeten att komma tillbaka med rasande fart, haha :p

Åh, jag har tyvärr inga råd att komma med, men vad jag tycker synd om dig! Men efter kompletteringar och nästa arbete slipper du arbeta ihop med den här gruppen va? Dina inlägg får mitt gamla hat för grupparbeten att komma tillbaka med rasande fart, haha :p

Efter kompletteringen så är det det här nuvarande grupparbetet och grupparbete nummer fyra som gäller innan jag "slipper" gruppen. Sen börjar delkurs 3, och har jag otur där så blir det grupparbeten där också, men jag hoppas verkligen att det blir mer som första delkursen, som var helt och hållet individuell. Eller att man i så fall kanske byter grupper. Nu har visserligen vardagen underlättats jättemycket av att jag numera bara har min egen häst att ta hand om, men att sitta flera timmar uppbokad vid datorn utan att vi direkt kommer någonvart, det känns som ett så stort slöseri med tid.

Oj vad ni skriver alla. Igår kom jag ut på en 9,5km promenad med en kompis. Snöigt och tungt delvis så pulsen gick upp rejält. Och träningsvärken sen måndagen gjorde inte saken lättare. Idag har jag packat träningsväskan och hoppas att jag orkar ett pass efter jobbet.

Vaknade imorse med lite halsont och förkylning så hoppade över morgonens spinningpass. Hoppas på att må ok nu under dagen så kanske jag går dit ikväll istället.

Så jävla stark!! :D

/maxat 60, haha.
Tack! Jag har ju inte testat att lyfta tungt förrän för en vecka sen och då tog jag 75 kg. Idag lassade hon på och jag fick testa dragremmar. 80 kg var inte så svårt då, 90 lite tuffare. 100 var tungt och jag orkade inte gå riktigt så djupt som man ska, men någorlunda iaf! Det ska bli kul att jobba vidare med det :)

GE MIG DIN MAGE!
Den är inte till salu ;)

Är planen att du ska operera bort det som inte går tillbaka av sig självt?

@cili
Så avundsjuk, haha! Jag har så mycket bristningar på magen sen kroppen ballade ur förra året att den aldrig kommer bli fin igen, känns lite sorgligt :(

Ungefär en timmes utritt stod på agendan idag för mig och ponnyhäst. Det första som hände var att stackars ponnyn halkade på en isfläck som låg gömd under snön, min vinteravsky fick sig redan där mer bränsle. När vi kom upp på asfalten blev det bättre, men så fort vi behövde gå på grus blev det lika illa igen. Efter några hundra meters halkande på en grusväg bestämde vi oss för att vända. Allt som allt blev det i alla fall en timme i friska luften, och det var nog precis vad jag behövde ändå efter nattens obefintliga sömn och morgonens irritation över skolan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 210
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet