Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Suck. Vaknade med världens halsont, gör jätteont att bara svälja.Så dagens pass är avbokat, fy vad trist det känns!
@Sleepan Äsch, helt rätt, på't bara! Kommer gå skitbra, det är jag övertygad om![]()
Jag har insett att det kanske inte är helt otroligt ändå att jag har nån form av stressreaktion. Men det är svårt att ta in, jag är ju inte en person som blir stressad eller utbränd?! Eller? Nu har jag ju inte fått svar på proverna än men det skadar ändå inte att fundera lite över livssituationen.
Jag måste nog tagga ner lite i allmänhet. Inse att jag inte kan göra allt och att den enda som sätter krav på prestation är jag själv. Mer än 100 % universitetsstudier, hästen 3 dagar i veckan och numera även stallpass, pendling ett par timmar om dagen, kalorirestriktion och dåligt samvete över det jag äter, stress över utebliven träning, tar mig inte tid att träffa vänner, mörkt och kallt, stress över att jag inte har sommarjobb... Inte konstigt att det inte håller i längden egentligenTur att jag inte har sömnproblem åtminstone, 7-8 timmars sömn varje natt är nog kroppen glad över.
Känner att jag bara har problem att skriva om här för tillfället men det känns så tryggt att ni finns här och lyssnar. Bara det gör att allt känns lite lättare![]()
Hm, jag går inte på så många olika typer av gruppass men på de jag testat (yoga, spinning, cirkelträning) har det deltagit människor av alla storlekar och ålder. Jag tror att alla är så upptagna av sin egen träning att ingen registrerar vad de andra gör, faktiskt. Spinning kanske kan vara något; där är det ju mörkt i salen och tar du en cykel längst bak är det ingen utom instruktören som ser dig? Om du känner dig bekväm med ett sådant pass kanske du vågar utöka så småningom och gå på ett pass i "dagsljus" tillslut?![]()
Har jag någon med mig så vet jag ju att åtminstone en annan person på platsen är lika awkward som jag!@Nixehen Tråkigt att du känner så, och att det begränsar dig så mycket att du inte ens kan gå på gruppass! Jag tror många kan känna igen sig lite i sådant du skriver (jag bland annat), men kanske inte så pass mycket att det ändå gör att man avstår. Hur blir det om du istället har en kompis med då?
Jag har insett att det kanske inte är helt otroligt ändå att jag har nån form av stressreaktion. Men det är svårt att ta in, jag är ju inte en person som blir stressad eller utbränd?! Eller? Nu har jag ju inte fått svar på proverna än men det skadar ändå inte att fundera lite över livssituationen.
Jag måste nog tagga ner lite i allmänhet. Inse att jag inte kan göra allt och att den enda som sätter krav på prestation är jag själv. Mer än 100 % universitetsstudier, hästen 3 dagar i veckan och numera även stallpass, pendling ett par timmar om dagen, kalorirestriktion och dåligt samvete över det jag äter, stress över utebliven träning, tar mig inte tid att träffa vänner, mörkt och kallt, stress över att jag inte har sommarjobb... Inte konstigt att det inte håller i längden egentligenTur att jag inte har sömnproblem åtminstone, 7-8 timmars sömn varje natt är nog kroppen glad över.
Känner att jag bara har problem att skriva om här för tillfället men det känns så tryggt att ni finns här och lyssnar. Bara det gör att allt känns lite lättare![]()
@Chili Ja heja cykel! (Även fast min fan är nog så dyr i reparationer, men jag cyklar lite hetsigt och tar inte hand om den så bra!). Men jag vet hur snabbt och enkelt man faller in i bilkörandet om msn väl har börjat.... Jag hade cyklat till jobbet (4,5 km enkel väg) i 2 års tid, sedan fick jag låna en bil i somras och då tog jag bilen dit. Hela hösten var en pina att ta sig dit med cykel igen, det är typ inte förrän nu jag börjat tycka det är okej att cykla igen (fortfarande plågsamt ibland dock - det tyckte jag aldrig innan bilen...). Jag kommer bli så galet lat den dagen jag skaffar bil.
Idag är det helt underbart vårväder ute, sol och nästan vindstilla, och det är egentligen en alldeles för fin dag för att sitta inne vid datorn. Vad jag gör? Pluggar... Jag försöker tänka att om jag lägger tillräckligt mycket tid på grupparbetet idag så kan jag kanske slippa lite av det resten av veckan, men det är svårt med den motivationen när vetskapen om att det likaväl kan vara snöstorm och minusgrader imorgon hela tiden försöker dra till sig min uppmärksamhet.
En timmes paus och promenad i solskenet tror jag personligen bara är bra för pluggandet!![]()