Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu finns släktingen inte mer... Jag undrar mest hur någon kan försvinna så fort. Från att vara full av liv till att vara bara borta. Och för ung. Det borde inte kunna hända.

Jävla skitdag. Eller jävla skitvecka, faktiskt. Det enda positiva är väl att det iallafall inte kan bli värre.

Imorgon ska jag spendera några timmar i stallet (det behövs) och så hoppas jag att jag tar mig ut och springer också, om jag mår lite bättre fysiskt. Det är bra för själen att springa, har jag märkt.

Jag beklagar sorgen :( Stor kram!

Har inte känt mig helt frisk idag heller så ingen träning. Åkte in till stan och lunchade med sambon och då gick vi runt lite också, så jag har rört lite på mig idag iaf. I morgon är det ridning, hade gärna tränat något annat också men finns inga roliga pass och gymmet går jag helst inte till eftersom sambon och jag ska dit tillsammans på fredag. Blir kanske en promenad om det är bra väder och jag känner mig pigg.

Nu finns släktingen inte mer... Jag undrar mest hur någon kan försvinna så fort. Från att vara full av liv till att vara bara borta. Och för ung. Det borde inte kunna hända.

Jävla skitdag. Eller jävla skitvecka, faktiskt. Det enda positiva är väl att det iallafall inte kan bli värre.

Imorgon ska jag spendera några timmar i stallet (det behövs) och så hoppas jag att jag tar mig ut och springer också, om jag mår lite bättre fysiskt. Det är bra för själen att springa, har jag märkt.

Beklagar, stoooor kram!

gick åt helvete, kräktes upp allt. Och nu bölar jag för att det är så sjuuuukt att jag gör så.
Mvh hon med psykbryt på kvällen

Jag vet att det kanske är svårt att tänka så, men en halv pizza en dag då och då är verkligen inte mycket. Nu är det en ny dag och då kan du ta nya tag, du fixar det här! Du måste ta hand om dig :)

Tack alla söta för respons på mitt matinlägg, jag har sugit i mig allt ni skrivit och inser nu när jag tittar tillbaka att kommentarerna faktiskt var väldigt dumma. Jag tror som en del av er gissade att det kan bero på både omvänd avundsjuka, och då speciellt från min flatmate som börjat prata mer och mer om kropp och mat sedan hon började gymma. Hon verkar liksom ha gjort det till sin nya grej, att prata om hur bra hennes "nya" kropp känns och hur bra hon äter (tro mig, jag gör mitt bästa för att hålla henne på rätt spår så att säga). Som att det är någon tävling liksom, och som att hon ser ner på mig för den träning jag gör eller inte gör; den mat jag äter eller inte äter. Hon är även lite socialt klumpig ibland och kan säga lite opassande saker, men jag antar att det här var första gången som det riktigt kom åt mig.

Det blev faktiskt oerhört mycket lättare när jag försökte tänka på det som att det är deras problem och inte mitt, och i slutändan är ju faktiskt det viktigaste att jag själv är medveten om vad jag äter och känner mig okej med det. Alla andra kan ge blanka tusan i att lägga sig i!

Lite gull med min kompis 9 veckor gamla valp och en massa snack med kompisen i fråga gjorde gårdagskvällen bättre än bäst, och idag känner jag mig bra igen. Fast besluten att ha en bra matdag så att jag kan känna mig glad och nöjd med mig själv i kväll. Sedan vad någon annan kan tänkas tycka ska jag skita i. Så det så.

Måste bara lägga in en bild som jag tog på herr Valp igår, förstår ni hur mycket bättre mitt liv blev av att ha honom omkring mig hela kvällen igår?!

10629882_10152787037915677_848508945522032517_n_54dbe6c49606ee5d47a5182e.jpg

Tack alla söta för respons på mitt matinlägg, jag har sugit i mig allt ni skrivit och inser nu när jag tittar tillbaka att kommentarerna faktiskt var väldigt dumma. Jag tror som en del av er gissade att det kan bero på både omvänd avundsjuka, och då speciellt från min flatmate som börjat prata mer och mer om kropp och mat sedan hon började gymma. Hon verkar liksom ha gjort det till sin nya grej, att prata om hur bra hennes "nya" kropp känns och hur bra hon äter (tro mig, jag gör mitt bästa för att hålla henne på rätt spår så att säga). Som att det är någon tävling liksom, och som att hon ser ner på mig för den träning jag gör eller inte gör; den mat jag äter eller inte äter. Hon är även lite socialt klumpig ibland och kan säga lite opassande saker, men jag antar att det här var första gången som det riktigt kom åt mig.

Det blev faktiskt oerhört mycket lättare när jag försökte tänka på det som att det är deras problem och inte mitt, och i slutändan är ju faktiskt det viktigaste att jag själv är medveten om vad jag äter och känner mig okej med det. Alla andra kan ge blanka tusan i att lägga sig i!

Lite gull med min kompis 9 veckor gamla valp och en massa snack med kompisen i fråga gjorde gårdagskvällen bättre än bäst, och idag känner jag mig bra igen. Fast besluten att ha en bra matdag så att jag kan känna mig glad och nöjd med mig själv i kväll. Sedan vad någon annan kan tänkas tycka ska jag skita i. Så det så.

Måste bara lägga in en bild som jag tog på herr Valp igår, förstår ni hur mycket bättre mitt liv blev av att ha honom omkring mig hela kvällen igår?!

10629882_10152787037915677_848508945522032517_n_54dbe6c49606ee5d47a5182e.jpg

Men gud vad söt :love: Den där hade jag nog smugit ner i handväskan när ingen tittade :angel:

Skönt att du insåg hos vem problemet ligger. Tråkigt när andra ska ha så mycket åsikter om hur man ska leva sitt liv, särskilt när det gäller småsaker som det här.

@_Charlotte_ Beklagar sorgen! Skickar en tröstkram!

@Qelina Äsch, kör på programmet som sjukgymnasten gett dig och se till att forsätta jobba på att få i dig näring så kommer ditt knä bli bra tror jag! Googlar man på sjukdomar/skador så hittar man alltid en massa galet så det är mest onödigt oroande. Och ang att göra sina övningar i trapphuset så är det bara att köra på, man brukar oftast klara sig utan att möta grannarna, så mycket rusning är det ju inte i trapphuset direkt *vet av egen erfarenhet*.

@Mineur Tycker precis som de andra att det var klumpigt kommenterat av båda och tror att det är typiska fall där någon ger råd mer för att visa hur duktig en själv är, än för att faktiskt hjälpa. Och alltså den där valpen: :love:

Har halkat efter lite i tråden och inte skrivit så mycket, men har läst i kapp nu och vill bara säga att jag tycker att ni alla är så himla duktiga och fina och sprider en bra stämning! :) :banana:

@_Charlotte_ - tänker på dig! Skicka ett PM om du vill prata med någon som varit med om liknande. Jag vet ju alldeles för väl hur det är att förlora någon nära alldeles för fort... Kram! <3

@Mineur - halledudanemig så söt! :love:

@Kolbeinn - attans att kvällen blev så :( men, du är iaf medveten om att det är ett problem och sjukdomsinsikt är ju första steget i tillfrisknande! Heja dig!

@Qelina - ibland borde man inte kunna googla ;) lyssna på @cili och andra kloka människor, läkare vet inte allt. Jag har fått höra att jag aldrig skulle kunna jogga ens utan formgjutna fotskydd pga utslitna ligament, och nu tränar jag alla möjliga pass utan varken problem eller skydd. :)

--------------
Jag inledde dagen med 3 km pw, men fy så halt det var! Halkade omkring som Bambi ibland, trots stavar med isspets. Måste få tummen ur och skaffa antingen nya brodd eller Icebugs tror jag. Hjärtat vill ha Icebugs, plånboken röstar för brodd :D

Efter träningen var boendestödet här och jag har både städat köket och sökt en del jobb så nu har jag varit duktig idag också :D har för övrigt grymt mycket träningsvärk i bröstmusklerna sen igår :angel: :up:

På tal om det här med att känna sig osäker obekväm på pass eller vid träning överlag... Sport England har nu startat en kampanj här i UK för att uppmuntra kvinnor att våga ta mer plats i fitnessvärlden, att våga utöva sport och vara aktiva. Tydligen har det framkommit att 75% av kvinnorna i en undersökning som gjordes ville vara mer aktiva men vågar inte, och "fear of judgment" var den största anledningen till detta. "Worries about being judged for being the wrong size, not fit enough and not skilled enough came up time and again."

I ett försök att förändra detta har de gjort en reklamfilm som sänds på en av de stora kanalerna här, och jag älskar det.

"Unlike typical fitness ads, the film features women who do not conform to the usual stereotypes. The ad rises in tempo and intensity, with increasingly active and sweaty women getting into their chosen sport."

Se själva! Vad tycker ni?

Källa: http://www.marketingmagazine.co.uk/...t-fear-judgment-stops-women-taking-part-sport

Förlåt för att jag bara klagar och gnäller hela tiden, men helt seriöst. Jag. Hatar. Att. Grupparbeta. Nu känner jag mig jättebortskämd efter det hemska bemötandet cili fick, men det här är verkligen inte min tepåse. Vi har suttit sen kvart över nio idag, och vi har inte kommit någonstans. Vissa medlemmar ur gruppen går dessutom rakt emot lärarens instruktioner gällande kompletteringen. Om jag hade varit en smiley hade jag nog varit antingen :banghead: eller :rage: idag. Hoppas, hoppas, hoppas på mer individuella uppgifter i sista delkursen.

Förlåt för att jag bara klagar och gnäller hela tiden, men helt seriöst. Jag. Hatar. Att. Grupparbeta. Nu känner jag mig jättebortskämd efter det hemska bemötandet cili fick, men det här är verkligen inte min tepåse. Vi har suttit sen kvart över nio idag, och vi har inte kommit någonstans. Vissa medlemmar ur gruppen går dessutom rakt emot lärarens instruktioner gällande kompletteringen. Om jag hade varit en smiley hade jag nog varit antingen :banghead: eller :rage: idag. Hoppas, hoppas, hoppas på mer individuella uppgifter i sista delkursen.
Grupparbete är idioti! Påhitt för att läraren ska ha mindre att läsa tror jag :D mitt bästa råd är att vara en gås, låt allt rinna av dig. Och så gör du din del så jävla skitbra så det sopar banan med resten!

Tack allihop!
Idag fick jag även veta att en häst togs bort igår. Kan inte alla, både djur och människor, bara sluta dö? :(
Jag orkar liksom inte ta in mer nu känner jag.

Ska peta i mig någon form av lunch, sen ska jag ut på joggingtur eller promenad i solen.

Jag började min dag med ett niagarafall av näsblod. Anledning? Ptja... jag gick upp ur sängen? Så det är väl stressen som ställer till det igen.
Tog mig dock iväg till gymmet ändå. Körde inte allt för hårt eftersom jag inte ville lämna några blodspår efter mig där. MEN! Jag satte äntligen tresiffrigt i benpressen!!! 10 reps på 102 kg! Fy fasiken vad bra det kändes! Äntligen börjar jag känna att mina kassa knän inte är så himla kassa längre :D Det är verkligen guld värt med träning, så knäna hålls i schack av muskler. Vill aldrig någonsin släppa benträning igen, för då lär mina hypermobila knän bli dåliga igen och resan är så jäkla lång för att komma hit.
Har i alla fall hittat vad som funkar bäst för just mig. Inte några hetsiga pass med steg i sidled, för då gör det ont. Däremot styrketräning (än så länge i maskiner, för att få en bra grundstabilitet på ett sätt som inte sätter för stora krav på balansen eftersom det ger överansträngda muskelfästen i mitt fall), yoga och corepass där inte knäna inte direkt utsätts för något påfrestande. Och spelar förstås promenader efter bästa förmåga, milt väder och varma kläder in.

Ska bli himla spännande när det är dags att börja springa igen. Det är verkligen eldprovet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka