Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grupparbete är idioti! Påhitt för att läraren ska ha mindre att läsa tror jag :D mitt bästa råd är att vara en gås, låt allt rinna av dig. Och så gör du din del så jävla skitbra så det sopar banan med resten!

Det måste ju vara det som är anledningen, att läraren vill ha mindre att läsa. :p

Nu hoppas jag verkligen att eländet blir godkänt den här gången, och att de två resterande arbetena går smidigare. Just nu känns det som att jag/vi bara står och stampar vatten. Tur att hästen ska vila idag, för jag är så irriterad att det hade inte blivit någon bra ridning ändå. Men lite mockning får det bli nu, får ta ut min ilska på gödselgrepen. ;)

Grattis till sonen @Blueberry!! Jag har stalkat dig i graviditetstrådarna (fast jag inte har nått där alls att göra :o) och du är en fantastisk inspiration och ett föredöme! Tror verkligen att din öppenhet hjälper många gravida, helt suverän är du :love:!

OnT:

Är så nöjd med mig själv :love:! Fortsätter mitt nya men nu invanda ätmönster och fortsätter sakta men säkert att minska i storlek (har inte vägt mig sen nån gång förra våren, så ingen aning om hur vikten ändrat sig). Har fått flera kommentarer om att det syns att jag tappat i storlek, och igår fick jag hem ett par byxor i mindre storlek än jag brukar ha, och de satt super :up:!! Hade kanske önskat nån cm mer på längden, men som amazon får man vara glad för vad man får ;) !

10959680_10152736225882582_8479444495259310501_n.jpg

Bara för att det finns några som inte blir bra så betyder det inte att du är en av dom :) Så länge du lyssnar och utför vad sjukgymnasten ordinerar har du god chans :)
Fick också den diagnosen för ett år sen, idag har jag inga besvär alls som har med det att göra.
Åh vad skönt att höra! Hur tränade du? Jag får inte till den där 25 tradiga vinkeln som han sa att jag ska stå med foten på. Byggde du upp någon yta att stå på på något sätt eller var du inte tvungen att stå på något särskilt sätt? Jag vet inte alls hur jag ska få till den, någon som har tips på hur man bygger upp något bra att stå på så man får exakt 25 graders vinkel? Jag har inte direkt en massa brädor och saker att bygga med i min lilla etta. På bilden står tjejen på en kil, var får man tag på sådant?

Tack alla för pepp, jag hoppas verkligen det här med knäna kommer bli bra, har ju haft olika problem med knäna sen jag var 8 år så är redigt trött på det och så kommer det här nu också.

I dessa tider när många har strul med plugget vill jag sprida lite plugg pepp:bump: Jag har ett sådant flyt i skolarbetet nu! Har skrivit klart nästa veckas (!) arbete redan, kommer så klart att finlira lite och fixa detaljer men är ändå ganska nöjd faktiskt. Och under tiden jag jobbat med den artikeln har jag lärt mig så mycket intressant, intervjuade nämligen vinnaren av Raul Wallenbergs pris som delas ut till dom som jobbar mot rasism och med att sprida kunskap till samhället om dessa frågor. Han jag intervjuade var rom och jag har lärt mig så mycket om romer nu och om den föreningen han bildade och om honom som person, så kul att få prata med alla roliga och trevliga människor :love:

Jag har också fått sjukgymnasten att ställa upp på intervju inför det stora slutarbetet så vi ska träffas i mars och få till en intervju. Jag är så glad över att alla är så positiva till att bli intervjuade, jag trodde jag skulle ha svårare att få folk att ställa upp på intervjuer men de flesta verkar tycka det är kul att bli intervjuade :D Jag har hittat tre personer till mina personporträtt och den första intervjun blir redan nästa vecka! Jag har börjat med frågorna även om jag inte är helt klar med dom, har lite jobb kvar där men det hinner jag lugnt. Jag har läst klart och skrivit en uppsats om boken som vi ska vara klara med den 5 mars och redan skickat in det.:banana:

Pepp, pepp, pepp! :banana::banana::banana:

5,5 km powerwalk i dagsljus blev det idag. Passade på när hästen ändå hade vilodag så stallet gick betydligt fortare än vanligt, och dessutom är skolan lite lugnare (trots allt, det är bara grupparbetet den här veckan, ingen läsning, värre nästa vecka när den engelska boken börjar om igen...). Underbart. :bump: Jag måste verkligen få till det här med motion på dagen någon gång i veckan, psykiskt mår jag så mycket bättre av det.

Åh vad skönt att höra! Hur tränade du? Jag får inte till den där 25 tradiga vinkeln som han sa att jag ska stå med foten på. Byggde du upp någon yta att stå på på något sätt eller var du inte tvungen att stå på något särskilt sätt? Jag vet inte alls hur jag ska få till den, någon som har tips på hur man bygger upp något bra att stå på så man får exakt 25 graders vinkel? Jag har inte direkt en massa brädor och saker att bygga med i min lilla etta. På bilden står tjejen på en kil, var får man tag på sådant?
Hur man ska träna beror på var problemet sitter, så det som funkat för mig är inte nödvändigtvis rätt i ditt fall :) Där är det bäst att du pratar med din sjukgymnast.
De gånger jag tränat med upphöjd häl har jag ställt hälen på en platta (exempelvis en bok) och haft framfoten i golvet

Jag har inte tränat på 4 dagar pga sjukdom och jag håller på att bli galen!!! Hur länge brukar man vara förkyld egentligen???:rage::rage:

Det känns som att det går så himla bra i ridningen just nu, har satt väldigt låga krav på mig själv men det känns ändå fantastiskt :)

Har inte gjort så mycket i träningsväg den här veckan, men det finns ju flera dagar kvar :up: Fick mens nu iaf så fattar jag varför jag har mått som jag har gjort de senaste dagarna, samma visa varje månad, att jag aldrig lär mig :banghead: :p

På tal om det här med att känna sig osäker obekväm på pass eller vid träning överlag... Sport England har nu startat en kampanj här i UK för att uppmuntra kvinnor att våga ta mer plats i fitnessvärlden, att våga utöva sport och vara aktiva. Tydligen har det framkommit att 75% av kvinnorna i en undersökning som gjordes ville vara mer aktiva men vågar inte, och "fear of judgment" var den största anledningen till detta. "Worries about being judged for being the wrong size, not fit enough and not skilled enough came up time and again."

I ett försök att förändra detta har de gjort en reklamfilm som sänds på en av de stora kanalerna här, och jag älskar det.

"Unlike typical fitness ads, the film features women who do not conform to the usual stereotypes. The ad rises in tempo and intensity, with increasingly active and sweaty women getting into their chosen sport."

Se själva! Vad tycker ni?

Källa: http://www.marketingmagazine.co.uk/...t-fear-judgment-stops-women-taking-part-sport

Jag gillar den, väldigt bra initiativ och jag hoppas den får önskad effekt :)

Nu verkar det vara nästa sjukskrivning på g på jobbet. Stämningen överlag är inte på topp, alla är nere i botten. Plus att jag ätit 200 gram choklad på 10 min och har huvudvärk. Skräpdag rent ut sagt. Det som gör mig mest förbannad är att vi är uppdelade i 2 grupper, de som jobbar enbart med personer som har hemtjänst och så har vi i andra gruppen resten (de med personliga assistenter, de som bor på boenden etc) och de andra säger jämt att de har så tråkigt och lugnt till oss, men till nån annan låter det helt annorlunda. Vår ledning är ett jävla skämt som inte helt enkelt flyttar resurser därifrån till oss.

@Mineur så fruktansvärt onödigt sagt av dem :meh: Skicka ner de åsikterna i papperskorgen!

Btw.. jag är så nyfiken, hur hamnade du i Skottland? Jag vet att du pluggar där :p Jag har aldrig varit dit men är så sugen på det!

Jag har varit fortsatt trött och seg idag, lite störigt. Men fick lite mer energi av dagens studiebesök, söta griskultingar och kalvar får mig alltid på bättre humör :love: Märks också att mycket stress har lättat, blev inte ens lite sur över att min katt bet sönder mina skosnören :D

Tack fina ni för peppen när man mår dåligt ni är fantastiska!!

Igår natt började jag spåra ut på riktigt så jag satte mig i bilen och körde till mamma, mina lugnande började verka i bilen så jag är otroligt glad att det inte är trafik på nätterna här. Somnade efter en stund och vaknade i morse och hade ingen aning om vart jag var. Otäckt!

Idag har varit en riktig riktig skitdag, har mest legat och kramat hunden och varierat mellan att vilja störttjuta och ge upp. Tänkte gå ut och rida men då fick jag megaångest och störttjöt innan jag däckade i soffan. Vaknade av att hunden hoppade upp i soffan med munnen full av kattbajs som han hittat i hennes låda. Ridå :)

Dessutom ringde chefen och ville ha avstämningsmöte. Då visade det sig att min Dr har slutat och jag hänger numera i luften helt. Ska få en ny dr på avstämningsmötet. Mattan är helt bortryckt från fötterna och nej, jag orkar faktiskt inte mer. Jag vill vara frisk men när det blir motgång gång på gång så orkar man bara inte kämpa.

Mvh störtbölaren

Borde man inte bli mindre hungrig när man har vilodag?! Magen har kurrat konstant hela dagen, känns som att jag har ätit för en hel armé :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka