Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju som det framgått i tråden inte mått så bra så jag har lagt hundträningen på is under vintern men jag har märkt att min hund inte mått lika bra då, han suger åt sig av hur jag mår och när jag mår dåligt blir han deppig och inte alls lika glad på promenaderna. Idag fick jag ett sms från en kompis som frågade om jag vill med på tävling om bara några veckor och fick träningsmotivation och tränade lite småsaker direkt. Och OJ vad glad hunden blev!!! Tänk att det behövdes så lite!

Jag ska ta tag i det här med hundträningen igen för det gav både mig och hunden glädje. Och nu när jag har ett mål i och med tävlingen kommer jag nog känna mig mer motiverad. Jag har ju liksom lagt den lilla energin jag haft på att klara av skolarbetet under vintern. Hunden har ju så klart fått allt han behöver som promenader och massor av gos, det är just tränandet som inte blivit av. Och 1 april börjar kursen också :banana:

Måste bli bättre på att göra övningarna jag fick från sjukgymnasten för att ficka tendinosen i knät, de är supertråkiga att göra och så fattar jag inte hur jag ska hitta något att stå på som ger exakt 25 graders vinkel...Men får göra på plan mark tills jag hittar något. Vill ju kunna springa i vår och börja på Friskis igen.

Modigt att hitta på egna recept, när jag improviserar blir det alltid pannkaka :p

Om du vill får du gärna dela med dig av receptet på gurkan också, det lät också smarrigt :d
Gurkan är lätt, jag skalar vanlig gurka med potatisskalare, delar gurkan i tre delar och sen lägger jag den i en burk med en lag jag gjort på vatten med antingen färsk krondill men när det inte finns som nu på vintern så köper jag torkad dill på vanlig kryddburk och sen dillfrön som finns på burk och sen mycket salt. Sen låter jag gurkan ligga i det där en eller ett par dagar, inte för länge för då blir det inte gott, man lär sig snabbt vad man själv tycker blir bäst. Jag gillar salta saker så jag saltar gurkan när jag skivat upp den innan jag lägger den på mackan för jag tycker det behövs lite mer salt smak än vad den får av att ligga i lagen men jag är saltoman och kryddoman så en vanlig person kanske nöjer sig med den smak den får av lagen :D

Gurkan är lätt, jag skalar vanlig gurka med potatisskalare, delar gurkan i tre delar och sen lägger jag den i en burk med en lag jag gjort på vatten med antingen färsk krondill men när det inte finns som nu på vintern så köper jag torkad dill på vanlig kryddburk och sen dillfrön som finns på burk och sen mycket salt. Sen låter jag gurkan ligga i det där en eller ett par dagar, inte för länge för då blir det inte gott, man lär sig snabbt vad man själv tycker blir bäst. Jag gillar salta saker så jag saltar gurkan när jag skivat upp den innan jag lägger den på mackan för jag tycker det behövs lite mer salt smak än vad den får av att ligga i lagen men jag är saltoman och kryddoman så en vanlig person kanske nöjer sig med den smak den får av lagen :D

Tack! :)

Åh @zassoo Jag känner precis som du! Har inte tränat på en vecka pga dumma förkylningen och jag klättrar på väggarna samtidigt som jag inte orkar klättra:D har bakat kanelbullar, kolakakor och kladdkakemuffins… Gissa vart de tar vägen när jag är hemma och superuttråkad?

Då kan du gissa hur jag känner mig efter två månader :p

Har åkt ett skidlopp på 25 km idag mellan Falun (staden där jag bor) och grannstaden Borlänge. Ingen tidtagning utan hundra procent mysåkning med jättesöta tanter och farbröder som funktionärer i blåbärssoppsdepåerna. Startavgiften går till de idrottsföreningar som anordnar loppet. Älskar såna här små, lokala grejer.

Annars har jag lite halvt panik eftersom det väldigt o-lokala världsmästerskapet i längdskidor drar igång här nästa vecka. Det som stressar mig är att jag har hyrt ut min lägenhet fr.o.m. fredag och ska därmed flytta hem till mamma och pappa i en och en halv vecka. Det är inga problem i sig och jag cashar in ganska fina pengar på uthyrningen, meeen det är en jäääääkla massa som ska städas :P. Inte för att jag bor i ett råtthål precis men ni kan ju tänka er själva - de flesta står nog ut med lite mer skit i hemmet om det är ens egen, än vad man gör om man hyr någon annans hem ;). Får väl se det som en positiv grej att lägenheten får sig en ordentlig storstädning.

Har varit ute ett par timmar i solen, så härligt väder :) Gick en timmes promenad med sambon och sen hängde vi en bra stund hos grannen och gosade med lammen :love:

Fick mycket pratat med sambon och jag har insett återigen att jag sätter krokben för mig själv. Måste försöka se möjligheter istället för hinder. Självförtroendet har rasat igen och jag får för mig att jag är för ointressant/tråkig för att umgås med vilket inte är sant. Måste ta lite mer ansvar för min egen lycka och göra sånt som gör mig glad.

Nu har jag kommit hem från min födelsedagsfika, eller jag fikade inte utan drack bara ofantliga mängder te och cola zero. Hade mycket trevligt. Har bara hunnit gå 110 minuter idag men kvällspromenaden återstår, har tagit lite lugnande tabletter nu för att stå ut med kroppsångesten (samma dödsångest som igår, är säker på att jag gått upp massor :cry:) så får se om det blir korta kvällsrundan som är på 20 minuter eller om jag orkar längre. Nu ska jag utmana mig alldeles strax och tvinga mig själv att sitta still i soffan i 20 minuter och bara surfa runt på nätet. Har kedjetäcket här som jag ska linda in mig i och sen sitta här. Sååå svårt för mig att bara vara så det är en utmaning, ska sitta till tio över sex, då blir det exakt 20 minuter. Det ska jag väl klara.:banana:

Grattis @Qelina! :D

Finns det något sätt du kan belöna dig själv på ett konstruktivt sätt om du ex nu går 20 min och inget mer? Eftersom du går såna ofantliga mängder dagligen och i ditt fall är det inte riktigt hälsosamt.

Nu har jag kommit hem efter en helg i Småland med MASSOR av onyttigheter, och bara en promenad. Men lika glad för det är jag! :) haft en jättehärlig helg så!

Imorn börjar min Crossfitkurs! Nervös! :D

Idag har jag varit ute på promenad och efter nästan en vecka av regn och rusk så var det äntligen varmt och skönt igen, kändes så himla skönt i kropp och själ att vara ute och röra på mig och få lite sol (tills dess att jag nästan var hemma igen och en fågel sket på min jacka, tack för det liksom :cautious:) Stannade till i stallet på vägen hem och kliade mysigaste hästen och småpratade lite med en av instruktörerna.

Tack för alla grattis, känns skumt att vara 27 år. När blev jag så gammal liksom? Nu kan man ju inte ens åka på ungdomsbiljett på bussen i stan längre och då blir det svindyrt :rage:. Fast min hårfrisör trodde ju visserligen att jag var 18-19 år så kanske inte ser så gammal ut trots allt.

Haha, jag var lite trött imorse pga alla tabletter igår kväll men tyckte jag hade piggnat till ordentligt och var glad och pratsam under fikat. När farmor skulle gå klappade hon mig lite på axeln och hoppades att jag skulle krya på mig! Jag sa att jag ju är helt frisk och inte har något att krya på mig ifrån men det verkade inte riktigt gå in hos farmor, haha, ser jag så sliten ut eller är det att farmor är halvblind? Hoppas på det sista alternativet...

Jag tänkte börja springa ute snart, räcker det att ha ett par träningsbyxor (inte leggings för jag klarar inte att visa min kropp i så tighta kläder) och en vindtät träningsjacka med någon vanlig långärmad tröja eller kanske ett underställ under eller är det nödvändigt med alla de här nya kläderna som finns? Vet att jag frågat förut men får ingen ordning i vad man ska springa i för kläder på vintern/våren... Känner mig helt förvirrad bara jag går in i affären eller tänker på det. Kan ni inte skriva igen vad ni som springer ute har på er så här på vintern och sen i vår?

@Mineur det lät ju jättetrevligt med drinkarna! Det ska du inte må dåligt över :)

@Qelina Grattis! :)
Vad är det för tävling med hunden?
Så här års springer jag i längdskidbyxor, underställ och löpjacka. Träningsbyxor funkar säkert minst lika bra, gärna underställ och nån tjocktröja beroende på hur frusen du är.

@Sleepan lycka till imorgon :)

Jag masade mig över till gymmet efter jobbet, delvis Tack vare en peppande kollega. Nöjd! 20 min löpintervaller och lite snabb benstyrka på det. På väg hem nu och äter en sjukt god proteinbar (som säkert inte är så nyttig egentligen men jag får i mig nåt efter träningen iaf).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 590
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI