Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh vad roligt jämfört med den gången du var så nedslagen! :D Härligt att läsa!

Såg just att de har en rejäl rea på ungefär allting på XXL, och jag som tänkte åka dit och kolla på ryggsäckar. 50 % på många ryggsäckar stod det. :d Hoppas man kan fynda!

Ja men ellerhur! Sån sjuk skillnad verkligen, och det känns grymt!! :D
Efter första passet låg jag i sängen och tjöt. Haha.

Gött med megarea! Jag blir också sugen.... Haha

Vaknade precis. Kom hem strax efter 3 i natt pga ännu en färd till djursjukhuset med katten :( Åkte hemifrån vid 20 och hann inte få i oss middag vilket ledde till att jag vid 23:30-snåret i ren desperation klämde i mig en Wasa sandwich och en påse tutti frutti från varuautomaten. Sen stannade vi på Max på vägen hem och köpte med oss mat som vi åt vid 04 när vi väl lyckats komma hem och få ordning på allt med katterna. Min kropp var inte glad på mig, jag blir ju så påverkad av att inte få äta.

Vi får väl se vad det blir av den här dagen. Känner mig inte precis pigg. Ska iväg till stallet ikväll också. Just det, jag red faktiskt igår! :) Hade inte tänkt det från början men en i stallet skrev och frågade om jag ville hänga på och rida lite bommar för hon tyckte det var tråkigt att rida själv. Det gick rätt bra och var faktiskt ganska kul :) Vi får se vad det blir idag.

Jag har en matfundering. Hur gör ni som bor tillsammans med någon (om det sen är en sambo, föräldrarna, barn eller en kompis har mindre betydelse) med gemensamma måltider? Har ni samma smak vad det gäller mat, och framför allt, äter ni sånt som antingen ni eller den/de ni bor tillsammans med absolut inte gillar?

Jag har jätteproblem med kosten, och fuskar alldeles för mycket. Frukost är aldrig några problem, och jag har faktiskt inte fuskat med lunchen en enda gång under hela 2015 (vilket är ett av mina mål för året), men middagen fungerar jättedåligt. Januari gick hyfsat, den här månaden är det nästan tillbaka där det var innan jul. :( Jag är riktigt, riktigt risig på att laga mat, vilket gör att det av ren självbevarelsedrift för alla inblandade inte är jag som gör det, men vi är fem personer i familjen och det finns delar som är väldigt förtjusta i väldigt starkt kryddad mat, vilket jag inte kan med alls. Vissa maträtter tvingar jag i mig ändå, andra går verkligen bara inte. Och det är ju inte så kul att sitta och äta bara kokt ris, för att såsen är så stark att jag absolut inte får ner den, och då åker jag direkt tillbaka till mina dåliga vanor med typ en tallrik yoghurt eller havregrynsgröt istället.

Tycker ni att det är hela världen om man äter typ havregrynsgröt till middag någon gång ibland, såvida det inte blir varje dag? Eller tvingar ni er att äta det där som ni egentligen har väldigt, väldigt svårt för? Jag vill veta hur "normala" människor gör, för mitt ätbeteende har aldrig varit normalt. :o

@Kiwifrukt, jag och sambon äter för det mesta samma käk och vi äter la de mesta båda två.

Han är dock en aning inne på lchf, Och eftersom jag älskar kolhydrater går våra åsikter i sär ganska ofta. ;)
Då gör han något till sig, och jag något till mig. Funkar bra eftersom vi båda får mycket rester som vi sedan kan käka till lunch.

Ofta äter vi typ ägg, bacon, finncrisp, Kvarg och sånt på kvällarna. Behöver inte vara bara "lagad" mat.

Bah, nu kommer jag få problem att äta igen i några dagar. Satfläsk också. En del av tandställningen har lossnat från framtänderna, sjukt obehagligt :(

@Sleepan, Problemet för mig är att vi i familjen inte äter lagad mat till lunch (det kanske dock ändrar sig när man börjar jobba, men i nuläget är det bara lagad mat på kvällen), så om jag inte äter det då blir det tre mål utan lagad mat den dagen. Men att göra ett eget alternativ om det är något man absolut inte gillar kanske vore något då? Om det bara är jag som ska äta det gör det ju inget om jag misslyckas katastrofalt. :angel:

Jag har en matfundering. Hur gör ni som bor tillsammans med någon (om det sen är en sambo, föräldrarna, barn eller en kompis har mindre betydelse) med gemensamma måltider? Har ni samma smak vad det gäller mat, och framför allt, äter ni sånt som antingen ni eller den/de ni bor tillsammans med absolut inte gillar?

Jag har jätteproblem med kosten, och fuskar alldeles för mycket. Frukost är aldrig några problem, och jag har faktiskt inte fuskat med lunchen en enda gång under hela 2015 (vilket är ett av mina mål för året), men middagen fungerar jättedåligt. Januari gick hyfsat, den här månaden är det nästan tillbaka där det var innan jul. :( Jag är riktigt, riktigt risig på att laga mat, vilket gör att det av ren självbevarelsedrift för alla inblandade inte är jag som gör det, men vi är fem personer i familjen och det finns delar som är väldigt förtjusta i väldigt starkt kryddad mat, vilket jag inte kan med alls. Vissa maträtter tvingar jag i mig ändå, andra går verkligen bara inte. Och det är ju inte så kul att sitta och äta bara kokt ris, för att såsen är så stark att jag absolut inte får ner den, och då åker jag direkt tillbaka till mina dåliga vanor med typ en tallrik yoghurt eller havregrynsgröt istället.

Tycker ni att det är hela världen om man äter typ havregrynsgröt till middag någon gång ibland, såvida det inte blir varje dag? Eller tvingar ni er att äta det där som ni egentligen har väldigt, väldigt svårt för? Jag vill veta hur "normala" människor gör, för mitt ätbeteende har aldrig varit normalt. :o

Jag och sambon äter för det mesta samma mat, jag äter dock inte rött kött vilket han älskar så vill han äta det lagar jag något annat till mig själv. Bor och äter man tillsammans så tycker jag att man får försöka laga mat som alla kan äta, känns ju skittråkigt att äta typ yoghurt när alla andra äter lagad mat, men jag tycker inte att det är fel att äta yoghurt eller gröt till middag ibland. Jag kan äta saker jag inte tycker om så länge det inte är rött kött, men lagades det aldrig mat jag gillade skulle jag nog skita i det och fixa något själv istället.

@Kiwifrukt Jag och sambon äter och gillar typ allt, och har generellt samma smak kring vad vi tycker är riktigt gott så jag tycker sällan vi anpassar oss utefter varandra utan vi tycker båda två att vi äter riktigt god mat varje dag :)

Just med starka såser, går inte det att lösa genom att de som vill ha mer hetta kryddar med extra chili/cayennepeppar/dylikt på sin egna tallrik? Annars tycker jag nog att du med gott samvete kan äta havregrynsgröt då och då till middag. Finns ju annars mycket som går himla snabbt att fixa som räknas mer som lagad mat än havregrynsgröt, till exempel någon sallad, omelett, tacos, soppor. Om du tex kan äta riset som resten av familjen äter kan du ju hur enkelt som helst steka upp lite fisk, kyckling, halloumi eller dylikt.

Vad kul @Sleepan och härligt jobbat!! Underbart att hitta något som man fastnar i och tycker är KUL på riktigt, träningen blir så mycket enklare då.

@zassoo Nejmen vad var det med kissen nu? :( Hoppas ni alla mår bättre snart iaf.

@Sleepan, Problemet för mig är att vi i familjen inte äter lagad mat till lunch (det kanske dock ändrar sig när man börjar jobba, men i nuläget är det bara lagad mat på kvällen), så om jag inte äter det då blir det tre mål utan lagad mat den dagen. Men att göra ett eget alternativ om det är något man absolut inte gillar kanske vore något då? Om det bara är jag som ska äta det gör det ju inget om jag misslyckas katastrofalt. :angel:

Men, kan inte du käka lagad lunch då? Du må bo hemma, men du är ju trots allt 25 bast (väl?) och det är ju inget konstigt att fixa sin egen mat ibland :)
Och kanske bra, med tanke på framtida flytt hemifrån? :)

Jag är också helt slut i kroppen nu... Passet i morse hade en vikarie och det var så jääävla jobbigt. Men skönt såklart, lika bra stt ge järnet när man väl är där.

Har fastnat i sängen... Men ska strax iväg och baka surdegsknäckebröd hos en kompis, nu blir det en utmaning för kaloriräkningen igen :nailbiting: Går att äta som godis...

@zassoo Nejmen vad var det med kissen nu? :( Hoppas ni alla mår bättre snart iaf.

Samma problem igen, problem att kissa, kommer blod osv. Vi har inte hittat någon orsak än men ska tillbaka på måndag för ultraljud och urinprov. Jag oroar mig lite för att det kan vara stressrelaterat men vi får se.

Åh vad gott med eget knäcke, håller verkligen med om att det går att äta som godis! Speciellt om det är havssalt/flingsalt på :d

Haha jag skulle aldrig våga mig på nåt sånt där! Känns det som det kräver en del självdisciplin :D

Haha, nä. Det gör det inte. Har ju någon som säger åt mig vad jag ska göra hela tiden :p :D
En kille på kursen har typ aldrig tränat förr, och klarar det skitbra! Alla kör på sin egen nivå :)

Gött med jobbigt pass imorse! Bra jobbat! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 216
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 588
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka