Jag har en matfundering. Hur gör ni som bor tillsammans med någon (om det sen är en sambo, föräldrarna, barn eller en kompis har mindre betydelse) med gemensamma måltider? Har ni samma smak vad det gäller mat, och framför allt, äter ni sånt som antingen ni eller den/de ni bor tillsammans med absolut inte gillar?
Jag har jätteproblem med kosten, och fuskar alldeles för mycket. Frukost är aldrig några problem, och jag har faktiskt inte fuskat med lunchen en enda gång under hela 2015 (vilket är ett av mina mål för året), men middagen fungerar jättedåligt. Januari gick hyfsat, den här månaden är det nästan tillbaka där det var innan jul.

Jag är riktigt, riktigt risig på att laga mat, vilket gör att det av ren självbevarelsedrift för alla inblandade inte är jag som gör det, men vi är fem personer i familjen och det finns delar som är väldigt förtjusta i väldigt starkt kryddad mat, vilket jag inte kan med alls. Vissa maträtter tvingar jag i mig ändå, andra går verkligen bara inte. Och det är ju inte så kul att sitta och äta bara kokt ris, för att såsen är så stark att jag absolut inte får ner den, och då åker jag direkt tillbaka till mina dåliga vanor med typ en tallrik yoghurt eller havregrynsgröt istället.
Tycker ni att det är hela världen om man äter typ havregrynsgröt till middag någon gång ibland, såvida det inte blir varje dag? Eller tvingar ni er att äta det där som ni egentligen har väldigt, väldigt svårt för? Jag vill veta hur "normala" människor gör, för mitt ätbeteende har aldrig varit normalt.