Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träning i förmiddags och två timmar promenad, bra dag :) piggare nu efter massa kaffe!

Träffade en sur älg i skogen också som rusade emot oss, lite läskigt :/

Jag har börjat med en ny träning: Mocka hage :D Nä, träning är väl att ta, men ändå.

Hur är det nu med kaffe, jag har för mig att jag hört att det inte är bra om man tränar. Någon som vet varför isåfall, eller om jag bara minns fel?

Träning i förmiddags och två timmar promenad, bra dag :) piggare nu efter massa kaffe!

Usch vad obehagligt! Har bara varit med om att de springer åt andra hållet och är glad för det, sura älgar vill man gärna slippa. :crazy: Tur den inte attackerade hunden!

Bra! :bow: Det är ett stort steg att acceptera en npf, men också ett viktigt steg för att kunna arbeta med sig själv. :)

Tack! Ja jag berättade det för min ena kontaktperson idag och hon sa att det brukar ta ett tag innan man landar i en diagnos och att hon märkt att jag inte gjort det tidigare. Dom hade pratat om det sist dom pratade om mig på någon sorts patientmöte om min vårdplanering. Dom vill skicka remiss till habiliteringen också men har väntat på att jag ska acceptera och landa i min diagnos så ev. kommer en remiss skickas om ett tag. Hon sa att det var vanligare att man behöver tid på sig att smälta och ta in en diagnos än att man tar till sig den direkt, hon sa att hon brukar tvivla på om diagnosen är rätt om personen bara accepterar den direkt för typ alla med min diagnos ifrågasätter allt och letar detaljer och tänker väldigt mycket på allt :p

3,5 kilometer powerwalk, check. Betydligt bättre än vad jag hade förhoppning om imorse, när jag nästan kände mig svimfärdig av trötthet.

Förra veckan blev:

Måndag - Medeljympa
Tisdag - Vila (eller massa dansade på konsert ;) )
Onsdag - Vila
Torsdag - Vila
Fredag - Medeljympa
Lördag - Medeljympa
Söndag - 5 km promenad

Och -0,5 kg, som beräknat trots några dåliga första dagar, nu väger jag 69 kg :p Långsamt neråt haha.

I veckan blir det svårt att hinna med, men gick på jympa idag och planerar aerobics imorgon. Sedan blir det jympa på torsdag eller fredag också, helgen blir svår att hinna för jag jobbar hela dagarna...

30 min core, 30 min gym. Hade velat köra några grejer till på gymmet, men det var så mycket folk att jag la ner den tanken och gick hem istället. Det är verkligen tokstörande med folk som sitter i samma maskin i tio minuter varav ungefär totalt en minut är aktiv. Eller ännu värre: någon som satt sig och kört ett set, och sen sitter och pratar med någon annan i tio minuter och sen går därifrån. Är man klar så reser man sig upp och pratar där man är ur vägen, kan jag tycka.

Hade tänkt gå och hämta ett paket på vägen hem från gymmet. Men knät kändes av lite grann efter sisådär 200 meter och det är rejält fuktigt i luften och kallt - så jag kände att det vore en rätt kass idé att gå totalt ca 4 km. Gick till min närmsta affär (vilket innebär en avstickare på typ 50 m från min vanliga väg hem från gymmet :D ), på vägen ut därifrån gjorde det rejält ont att gå ner för en liten trappa (kanske 5 steg), så jag gjorde helt rätt som skippade att försöka hämta paketet på posten idag.

Men fy vad läskigt. Vi brukade ha älgar i trädgården lite då och då, inte en chans att jag vågade gå ut vilket var lite jobbigt om jag skulle typ till skolan ;)

30 min core, 30 min gym. Hade velat köra några grejer till på gymmet, men det var så mycket folk att jag la ner den tanken och gick hem istället. Det är verkligen tokstörande med folk som sitter i samma maskin i tio minuter varav ungefär totalt en minut är aktiv. Eller ännu värre: någon som satt sig och kört ett set, och sen sitter och pratar med någon annan i tio minuter och sen går därifrån. Är man klar så reser man sig upp och pratar där man är ur vägen, kan jag tycka.

Hade tänkt gå och hämta ett paket på vägen hem från gymmet. Men knät kändes av lite grann efter sisådär 200 meter och det är rejält fuktigt i luften och kallt - så jag kände att det vore en rätt kass idé att gå totalt ca 4 km. Gick till min närmsta affär (vilket innebär en avstickare på typ 50 m från min vanliga väg hem från gymmet :D ), på vägen ut därifrån gjorde det rejält ont att gå ner för en liten trappa (kanske 5 steg), så jag gjorde helt rätt som skippade att försöka hämta paketet på posten idag.

Dålig stil av folk tycker jag. Jag hade nog gått fram och frågat om de var klara och be dem uppskatta när de blir det ifall de svarar nej och hoppas på att det sätter lite fart på dem. Men jag förstår dig, jag går alltid på gymmet på dagtid för att slippa folk.

Men fy vad läskigt. Vi brukade ha älgar i trädgården lite då och då, inte en chans att jag vågade gå ut vilket var lite jobbigt om jag skulle typ till skolan ;)
Det är fjärde gången jag stöter på älg i den här skogen bara i vinter. Viltrik och fin från början och så stoppades tydligen jakten i höstas pga klagomål. Tredje gången jag träffar ko+älg men tidigare har de inte brytt sig. Hundarna var kopplade iaf, hade märkt på dem innan att det var något i närheten.

Dålig stil av folk tycker jag. Jag hade nog gått fram och frågat om de var klara och be dem uppskatta när de blir det ifall de svarar nej och hoppas på att det sätter lite fart på dem. Men jag förstår dig, jag går alltid på gymmet på dagtid för att slippa folk.
Hade det bara gällt en maskin hade jag nog gjort så, men det var 3-4 st. Kändes inte som att jag orkade lägga någon energi på det då, kan köra dom övningarna imorgon istället om det är lugnare då.

Planen för morgondagen är ännu ett corepass. Idag var ordinarie instruktören sjuk, så vi hade en annan tjej som körde ett egenkomponerat program som inte var alls lika jobbigt :p

Om någon här funderar över att testa Lindahls nya kvarg med nötchokladsmak så kan jag säga: låt bli.
Den luktar som nutella, men smakar inte gott alls. Blev jättebesviken, och vet inte alls vad jag ska äta för nåt litet kvällsmål nu :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 214
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka