Beach 2015, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle ha gått på dubbelpass men jag blir hemma i soffan istället, halsen har börjat klia lite och på söndag måste den verkligen vara på sitt bästa humör. Så jag satsar på att kolhydratladda istället :p

Dagens träning blev ett pass i ridhuset med ponnyn. För första gången på hela vintern kunde vi köra igenom alla tre gångarterna, och galoppfattningarna behöver vi definitivt jobba mer på. Att hålla galoppen går ganska bra nu, så hon måste trots allt ha fått lite bättre kondition, men själva fattningen är rätt katastrofal just nu. Jaja, jag fick jobba i alla fall och till slut satt det ganska bra i båda varven. Pluspoäng för att hon faktiskt var mer avslappnad inne i ridhuset idag och fokuserade på mig istället för på allting som låter utanför.
En och en halv timmes ridning blev det allt som allt med fram- och avskrittning, och som vanligt ungefär 30 minuter av dem effektiv ridning där inne.

I övrigt ligger jag lite lågt idag. Busade med mina småkusiner hela kvällen igår, och lyckades på något vänster ut för någon form av muskelsträckning i ryggen. Inte det minsta mysigt, men lite Ipren bättrade i alla fall på det så pass att det gick att rida. Hoppas det går bort fort, för i natt har jag inte sovit speciellt bra.

Grattis @Sleepan :love:

Idag har jag både promenerat och varit på gymmet. 7 km i strålande solsken och sedan var jag effektiv på gymmet, 50 minuter för vad som brukar ta en timme. Känns som att det går snabbast fram med chins och dip maskinerna, kanske för att jag tycker att de är väldigt roliga :) Vi har blivit lovade fint vårväder större delen av veckan så tänkte passa på att vara ute så mycket som möjligt nu.

Duktiga ni är gänget!! :)

Och tack för alla grattisar. Känns som att det är jag som fått barn typ, haha.

För övrigt fick jag mina nya träningskläder idag, men mina Crossfitskor var för smååååå! :cry:
Tur Sportamore har gratis retur så jag kan byta :)

Dagens Grit gick bra, jag är inte någon vältränad typ så det känns lite jobbigt när man tittar i spegeln och alla andra är jätteduktiga ;)
Imorgon ska jag gå på gymintroduktion, jag hoppas man får träna lite då också?

Jag blev supersugen på risotto, så jag gjorde en sats.. det blir alltid på tok för mycket risotto när jag gör, och eventuellt för lite svamp i... :p Provade också bananglass med kakao, men jag tycker det fortfarande är för mycket banansmak för att det ska bli den där lyxkänslan.

I'M BACK! :banana:

Nu är det mars och jag börjar härmed reclaima min kropp efter att människovalpen har haft den som hyresrätt i nästan 10 månader. Jag mätte mig nyss, och tycker att det är väldigt intressant. Jag har ökat 10 cm runt både midja och höfter, annars har jag kommit tillbaka rätt bra (trots att rumpan är borta). Det är skönt! Jag kan spänna magmusklerna, men jag vet ärligt talat inte riktigt var de är – så jag tänker fokusera på promenader, bäckenbotten och väldigt försiktiga magövningar nu i början.

Saker jag har noterat:
  • Min rumpa är borta. Alltså BORTA. Förut ba: RÖV! Nu ba: Platt!?
  • Jag ammar just nu, och äter kobrastyle. Har därför inga kostmål till att börja med, förutom typ "Kom ihåg att äta!"
  • Jag har gått ner 16 kilo på en månad. Har just nu bara två kilo kvar till startvikten, men har stått still i vikt de senaste 10 dagarna. (Gick alltså ner 16 kilo på 20 dagar. Förlossning = bästa beachtipset jag kan ge någon. Har väl aldrig känt mig så smal förut..!)
Mål för mars:
  • Minst 80 loggade promenadkilometer.
  • Innan månaden är slut ska jag vara nere på startvikt.
  • Jag ska ha minskat 4 cm totalt.

Mått:

1 mars 2015

• Höger arm: 35
  • Midjan: 88
  • Strax under naveln/höft: 109
  • Stuss: 110
Maj 2014 (efter träningsresan och innan graviditeten, här var jag mer fit än någonsin!)
  • Höger arm: 35
  • Midjan: 78
  • Strax under naveln/höft: 99
  • Stuss: 108

Fem dagar innan förlossningen:
gravid-kvinna-viker-ut-sig-p%C3%A5-internet.jpg

Och det här är vad jag ska tillbaks till:
2014-06-03-2005_538e0e7c9606ee6a672f3f9b.jpg

Tjoho, kul att du är tillbaka! :) Hör av dig om du vill ha promenadsällskap, det vore hemskt kul! :)

Har haft världens lataste helg med noll motivation och energi. Fick släpa mig själv till badhuset förut och insåg att jag inte har någon som helst simteknik kvar, herregud, det är precis så jag håller mig flytande. :crazy: Trodde ändå att simma var något jag skulle fixa utan problem och att jag skulle få känna mig lite duktig, meeeen nej. Simmade 750meter och var helt slut, och långtråkigt som satan var det också. :nailbiting:

Har haft världens lataste helg med noll motivation och energi. Fick släpa mig själv till badhuset förut och insåg att jag inte har någon som helst simteknik kvar, herregud, det är precis så jag håller mig flytande. :crazy: Trodde ändå att simma var något jag skulle fixa utan problem och att jag skulle få känna mig lite duktig, meeeen nej. Simmade 750meter och var helt slut, och långtråkigt som satan var det också. :nailbiting:

Haha, alltså simma i bassäng är den långtråkigaste träningsform jag vet! Sjukt drygt :p

God morgon alla! Vi förbereder oss för quite the quest med monsterpromenaden vi ska ta oss an idag! Strålande sol och upp mot 30 grader är vad vi har att vänta oss så det blir frukost nu o sen på med solkrämen o fylla vattenflaskorna! Wish us luck ;)

Sitter med sjuk ångest över kvällens mellis, får alltid ångest av den men lite extra idag, Trots att vågen visade klart och tydligt att jag inte gått upp i vikt fast det känns så och jag blir rädd att gå up vikt av det jag äter. Har blivit 70-75 minuter promenad minst och sen 20 min löpning så jag är ju inte så lat som jag känner mig fast hade gärna haft tid för mer promenad.

Måste bara få ur mig det som snurrar i mina tankar ikväll.

Just nu känner jag mig helt otroligt kass. Som att jag verkligen är misslyckad på alla sätt.
Jag har inte gjort något, inte uppnått något, inte sett något. Bor i en håla i samma område som jag är uppvuxen i, har inget spännande att berätta om ur mitt liv, ser vansinnigt vanlig ut.
Det finns liksom inget speciellt med mig. Alls.
Sönderstressad, rädd för allt (känns det som), håller inte för något varken fysiskt eller psykiskt.
Fan vad värdelöst :(
Fast för mig sticker du ut! Du är rolig, klipsk och klok. Av alla medlemmar på buke är du en av de jag kommer ihåg mest. Du är speciell!

@Jenka Tack för ditt svar, jag har någon sors tanke om att man egentligen behöver träna typ varje dag för att få resultat och det är så jag brukade träna förr så nu håller jag på att lära om och försöka nöja mig med att inte träna varje dag utan bara ett par gånger i veckan.
För min del har det räckt med att träna en gång i veckan för att få resultat. Och det var vad min PT också inledde med när vi började träna ihop:
"Du kommer träna med mig en gång i veckan och det kommer du se resultat av, du får snabbare resultat om du tränar ca 3 gånger i veckan."

Jag valde att träna en gång i veckan (+/- något pass här och där) under att halvår för att inte gå ut för hårt, för snabbt och tröttna efter två månader. I nuläget lyfter jag 30 kg mer i marklyften, tar 60 kg mer i benpressen samt 20 kg mer i bänkpress. Så nog får man resultat av mindre alltid!

Sitter med sjuk ångest över kvällens mellis, får alltid ångest av den men lite extra idag, Trots att vågen visade klart och tydligt att jag inte gått upp i vikt fast det känns så och jag blir rädd att gå up vikt av det jag äter. Har blivit 70-75 minuter promenad minst och sen 20 min löpning så jag är ju inte så lat som jag känner mig fast hade gärna haft tid för mer promenad.
Eftersom du inte skulle promenera och springa på samma dagar så har du ju faktiskt gjort betydligt mer än du ska motionsmässigt. Dessutom är 70 min promenad + 20 min löpning MYCKET. Mellisen täcker inte ens upp för halva löpturen. Du behöver inte ha ångest för det och det kommer inte orsaka en viktuppgång. Trots att det faktiskt är upp i vikt du ska!

Välkomna tillbaka @Trollunge och @Blueberry, fy så roligt det är att ha er här igen! :bump:

Fy vad skönt att läsa att någon annan känner likadant när det gäller simning! Jag är också ganska dålig på det och blir fort trött och uttråkad (eller så blir jag trött för att jag blir uttråkad, jag vet inte riktigt), så jag har helt gett upp det som träningsform faktiskt. Kaaanske att jag masar mig ner i poolen på gymmet någon gång för att det är skönt, men aldrig igen med ambitionen att faktiskt få ett helt träningspass av det. Det funkar inte för mig.

Jag sitter här efter fjärde kvällspasset i rad. Folk måste ha ballat ur den här helgen, med mordförsök, självmord och bombningar hit och dit. = Jobb till mig. Mitt jobb varvar mellan att vara hektiskt och inte-hända-något-alls. Det som stressar är väl det faktum att majoriteten av passen inte är inplanerade från början = jag blir inringd 1,5 timme innan passet börjar. De andra kollegorna har då en timme på sig att göra sig redo för jobb, men jag har ju en timmes bilkörning så jag får i stort sett kasta på mig uniformen och åka så fort de ringer. Vilket i sin tur betyder att jag bör ha djuren skötta och klara innan lunch för att slippa fixa dem mitt i natten de dagar jag riskerar att bli inringd. Möh.

Gud vad skönt det ska bli i sommar när jag har en månadsplanering och fast månadslön :cool: :D

Helgens oplanerade jobb har dessutom betytt ytterst oplanerat matintag. Idag blev det mcdonalds till middag och igår en kycklingtallrik. Finns liksom inte så mycket att välja på efter kl 22 när man är ashungrig :arghh:

Nya tag i morgon. Träning, fix av allt jag ligger efter med på hemmaplan, samt BRA mat. Magen är inte glad :mad:

Jag har återvänt från en Sverige-helg och har väl i princip inte gjort annat än att äta sedan i fredags. Som en naturlig följd av detta har jag känt mig tjock och svullen hela helgen, men jag har också gjort mitt bästa för att hålla tankarna i schack och inte låta det dra ner mitt humör alltför mycket. Det har varit svårt - av någon anledning blir jag alltid mycket mer kroppsfixerad och ångestbenägen när jag är i Sverige - men jag har ändå haft en toppenhelg som jag kunnat njuta av.

I dag kom jag hem från flygplatsen kl 12.10, släppte av mina väskor, bytte om och stack till gymmet med en gång för ett pass som började 13. 30 minuter Abs Blast blev det och sedan gjorde jag ett halvhjärtat försök till ett av passen min PT lagt upp för mig. Jag var dock trött både fysiskt och psykiskt så jag "fuskade" rätt mycket och tog bort en del övningar och/eller sets, men jag pushade mig i alla fall och jobbade tills jag kände mig riktigt färdig. Imorgon testar jag på nytt, men den här gången ska jag se till att ha sovit och ätit ordentligt först! Det känns som en bra början...:p

Välkommen tillbaka @Blueberry ! Du skriver så underhållande :)

@zassoo köpa underkläder istället lät som en bra grej, kanske jag borde tillämpa ;)

Har känt mig krasslig idag också och mest legat och vilat. Gäller att passa på när man är ledig! Får försöka få till cykeltur imorgon istället. Har kollat på Greys, fick hela säsongen av sambon :love:

Just nu ligger jag dock med ångest, främst pga sjuk katt :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 212
Senast: kma
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
78 707
Senast: Ackio
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka