@Blueberry Välkommen tillbaka och grattis till bebisen. Kul att du är igång igen 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I'M BACK!
Nu är det mars och jag börjar härmed reclaima min kropp efter att människovalpen har haft den som hyresrätt i nästan 10 månader. Jag mätte mig nyss, och tycker att det är väldigt intressant. Jag har ökat 10 cm runt både midja och höfter, annars har jag kommit tillbaka rätt bra (trots att rumpan är borta). Det är skönt! Jag kan spänna magmusklerna, men jag vet ärligt talat inte riktigt var de är – så jag tänker fokusera på promenader, bäckenbotten och väldigt försiktiga magövningar nu i början.
Saker jag har noterat:
Mål för mars:
- Min rumpa är borta. Alltså BORTA. Förut ba: RÖV! Nu ba: Platt!?
- Jag ammar just nu, och äter kobrastyle. Har därför inga kostmål till att börja med, förutom typ "Kom ihåg att äta!"
- Jag har gått ner 16 kilo på en månad. Har just nu bara två kilo kvar till startvikten, men har stått still i vikt de senaste 10 dagarna. (Gick alltså ner 16 kilo på 20 dagar. Förlossning = bästa beachtipset jag kan ge någon. Har väl aldrig känt mig så smal förut..!)
- Minst 80 loggade promenadkilometer.
- Innan månaden är slut ska jag vara nere på startvikt.
- Jag ska ha minskat 4 cm totalt.
Mått:
1 mars 2015
Maj 2014 (efter träningsresan och innan graviditeten, här var jag mer fit än någonsin!)
- Höger arm: 35
- Midjan: 88
- Strax under naveln/höft: 109
- Stuss: 110
- Höger arm: 35
- Midjan: 78
- Strax under naveln/höft: 99
- Stuss: 108
Fem dagar innan förlossningen:
![]()
Och det här är vad jag ska tillbaks till:
![]()
Har haft världens lataste helg med noll motivation och energi. Fick släpa mig själv till badhuset förut och insåg att jag inte har någon som helst simteknik kvar, herregud, det är precis så jag håller mig flytande.Trodde ändå att simma var något jag skulle fixa utan problem och att jag skulle få känna mig lite duktig, meeeen nej. Simmade 750meter och var helt slut, och långtråkigt som satan var det också.
![]()
Fast för mig sticker du ut! Du är rolig, klipsk och klok. Av alla medlemmar på buke är du en av de jag kommer ihåg mest. Du är speciell!Måste bara få ur mig det som snurrar i mina tankar ikväll.
Just nu känner jag mig helt otroligt kass. Som att jag verkligen är misslyckad på alla sätt.
Jag har inte gjort något, inte uppnått något, inte sett något. Bor i en håla i samma område som jag är uppvuxen i, har inget spännande att berätta om ur mitt liv, ser vansinnigt vanlig ut.
Det finns liksom inget speciellt med mig. Alls.
Sönderstressad, rädd för allt (känns det som), håller inte för något varken fysiskt eller psykiskt.
Fan vad värdelöst![]()
För min del har det räckt med att träna en gång i veckan för att få resultat. Och det var vad min PT också inledde med när vi började träna ihop:@Jenka Tack för ditt svar, jag har någon sors tanke om att man egentligen behöver träna typ varje dag för att få resultat och det är så jag brukade träna förr så nu håller jag på att lära om och försöka nöja mig med att inte träna varje dag utan bara ett par gånger i veckan.
Eftersom du inte skulle promenera och springa på samma dagar så har du ju faktiskt gjort betydligt mer än du ska motionsmässigt. Dessutom är 70 min promenad + 20 min löpning MYCKET. Mellisen täcker inte ens upp för halva löpturen. Du behöver inte ha ångest för det och det kommer inte orsaka en viktuppgång. Trots att det faktiskt är upp i vikt du ska!Sitter med sjuk ångest över kvällens mellis, får alltid ångest av den men lite extra idag, Trots att vågen visade klart och tydligt att jag inte gått upp i vikt fast det känns så och jag blir rädd att gå up vikt av det jag äter. Har blivit 70-75 minuter promenad minst och sen 20 min löpning så jag är ju inte så lat som jag känner mig fast hade gärna haft tid för mer promenad.
Har haft världens lataste helg med noll motivation och energi. Fick släpa mig själv till badhuset förut och insåg att jag inte har någon som helst simteknik kvar, herregud, det är precis så jag håller mig flytande.Trodde ändå att simma var något jag skulle fixa utan problem och att jag skulle få känna mig lite duktig, meeeen nej. Simmade 750meter och var helt slut, och långtråkigt som satan var det också.
![]()