Långpass i terrängen igår. Underlaget var...blandat: is, snö, lera, grus, älgskit, en massa kallvatten, smala barriga stigar, asfalt, mera snö. Mötte tre älgar, en tävlingsklädd dressyrryttare och en hackspett. Bra betyg till nya skorna att jag slapp få skoskav trots att jag var blöt om fötterna större delen av vägen. Kände att långa uppförsbacken var betydligt jobbigare än vanligt och inser att jag har kört väldigt lite långa branta backar under vintern, det får bli mera sånt nu när det är bart i skogen.
Idag blir det någon form av lugn aktivitet som promenad eller lugn cykeltur.
Måndag gruppträning styrka.
Tisdag eller onsdag cykelpendling.
Torsdag vila.
Fredag ca 60 min löpning
Lördag längre löptur i lugnt tempo
Söndag vila eller lugn cykling.
Om du vill prioritera träningen tycker jag inte du ska lägga dig så lågt utan låta det ta lite mer tid för att istället orka bättre.
Att du upplever dig svagare, samtidigt som vikten går neråt, innebär att det verkligen inte är läge för löpning just nu! Är imponerad av att du inser det och står emot trots ångesten
Så var så stolt du bara kan över det!
Idag blir det någon form av lugn aktivitet som promenad eller lugn cykeltur.
Måndag gruppträning styrka.
Tisdag eller onsdag cykelpendling.
Torsdag vila.
Fredag ca 60 min löpning
Lördag längre löptur i lugnt tempo
Söndag vila eller lugn cykling.
Har vaknat så tidigt senaste dagarna, i morse klockan 5. Kan inte somna om! Så här sitter jag nu istället, inget bra att ligga kvar i sängen sömnlös.
Har för övrigt äntligen spräckt 67:an, nu ligger jag på 66.8 kg. Så jäkla långsamt, men det går neråt!
Funderar att hårdköra sista veckorna innan semestern, och lägga mig strikt på 1200 kcal och se om det ger mer resultat. Men, hur fungerar det om man samtidigt vill bli starkare och mer uthållig? Det sistnämnda är prio ett just nu, inte vikten. Så om för lite kalorier hindrar träningens utveckling vill jag inte köra den taktiken.
Har fortfarande träningsvärken från helvetet. Min rumpa!![]()
![]()
Om du vill prioritera träningen tycker jag inte du ska lägga dig så lågt utan låta det ta lite mer tid för att istället orka bättre.
samtidigt känner jag mig lite svagare än för några veckor sedan och jag har ju gått ner ett par kilo senaste veckorna så det kan ju vara därför. Det borde vara enkelt att välja men det är jätte svårt, men nu har jag tagit det dag för dag och känt efter hur kroppen har känts och den här veckan har den varit trött. Har fått kämpa stenhårt för att inte ge mig ut och springa i alla fall. Så borde vara lite stolt över mig själv för det ändå.
Att du upplever dig svagare, samtidigt som vikten går neråt, innebär att det verkligen inte är läge för löpning just nu! Är imponerad av att du inser det och står emot trots ångesten

Gnäll på när det behövs du! Hoppas att det lugnar sig med smärtan snart. Vad är det du pluggar?Här är en till som varit vaken länge... Vaknade vid 4 av att jag hade så ont, kunde inte somna om. Slängde i mig värktabletter och la mig på soffan och kollade på en tv-serie för att få något att lyssna på. Till slut kunde värktabletterna kicka in och jag fick sova någon timme till med katten i knät.
Ber om ursäkt för alla mina gnällinlägg men det är skönt att få skriva av sig och jag hoppas att jag snart kan sluta tråka ut er om mina tandproblem![]()