Bukefalos 28 år!

Beach 2015, del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
30 min core avklarat och jag har bestämt mig för att skita i kcal-räkning några dagar iaf. Måste få lite energi, blir så trött i kroppen av att äta för lite. Sen har jag ju gått ner som jag ville så då behöver jag inte plåga mig:p
 
Ikväll skulle jag vilja träna men jag är helt slut psykiskt pga en massa tjafs med dottern och lägenheten är i kaos så jag får försöka fokusera energin till att röja lite, sen sova... :down: Hatar verkligen att vara ensam ibland, på så många sätt! :(
 
Sommarjympa med Friskis - check! :D Stundtals riktigt jäkla asjobbigt, haha. Men man kan ju inte låta bli att le trots det när ledarna är så himla glada, vi fuldansar till Walking on sunshine och några deltagare spontant börjar sjunga med :laugh:

Ska försöka hänga med på detta varje onsdag (det är ju gratis!) och så tänkte jag testa deras crosspass någon dag, det kostar dock 60 kr per gång eftersom jag inte är medlem.
 
Sommarjympa med Friskis - check! :D Stundtals riktigt jäkla asjobbigt, haha. Men man kan ju inte låta bli att le trots det när ledarna är så himla glada, vi fuldansar till Walking on sunshine och några deltagare spontant börjar sjunga med :laugh:

Ska försöka hänga med på detta varje onsdag (det är ju gratis!) och så tänkte jag testa deras crosspass någon dag, det kostar dock 60 kr per gång eftersom jag inte är medlem.
Var när hur är det?
 
Och jag har varit ute och ridit med ponnyhästen nu ikväll. Har så pinsamt svårt för att ta mig för något fysiskt nu när det helt plötsligt blev varmt, särskilt eftersom det nästan är för varmt för att rida/göra något med hästen tidigare på dagen, utan det får bli till kvällen, så nöjd med att jag i alla fall fick ut henne. Vi fick sällskap av en av de andra beteshästarna, som tömkördes, och den hästen ville inte gå först = min fick göra det istället. Det är något min dam har väldigt svårt för, så det blev bra psykisk träning för henne att inte gå i hasorna på någon annan. :up:

Mindre bra grej: Jag känner väldigt tydligt att jag har bränt mig i solen idag. Jag ser inte framemot att duscha strax.
 
Idag har jag har grävt en massa i mammas trädgård, promenerat med pålle, cyklat till/från fotbollen och tränat fotboll 90min :D
 
Kaos nu på kvällen. Alldeles för mycket stress.
Skulle kolla hemresa, vilket visade sig bli rejält krångligt. Som tur är löste det sig med att jag åker till Arlanda från Ungern, och blir hämtad av pojkvännen :)

Från och med imorgon reser jag på egen hand. Tror att jag stannar i Prag någon dag eller två till, sen hoppas jag kunna ta mig till Slovenien. Men det kan bli ändrade planer, får kika på det imorgon!
 
55 min morgon-pw gjort, var inte jättesugen innan men det var väldigt skönt när jag väl kom ut! Bra podd i öronen gör väldigt mycket. Hade planerat att springa en kort runda idag men eventuellt byter jag ut det mot lite styrka då benen känns lite trötta.
 
Att bränna sig i solen är inte skönt. /Tomat.

Dock är det väl dumt att klaga på solen nu när den för en gångs skull är givmild och visar sig, men det får nog bli solning av rygg eller inomhusaktiviteter idag.
 
Att bränna sig i solen är inte skönt. /Tomat.

Dock är det väl dumt att klaga på solen nu när den för en gångs skull är givmild och visar sig, men det får nog bli solning av rygg eller inomhusaktiviteter idag.

Solkräm, säger jag bara! Viktigt! För övrigt kan ni få lite moln av oss :p
 
Att bränna sig i solen är inte skönt. /Tomat.

Dock är det väl dumt att klaga på solen nu när den för en gångs skull är givmild och visar sig, men det får nog bli solning av rygg eller inomhusaktiviteter idag.

Fortsätter på soltemat och solar rygg just nu:angel:

Om ngn timme ska jag ut på 5 km-rundan igen och hoppas att det går lite bättre. Lär svettas i alla fall, det är gassande sol och 20+ här :up:
 
Kaos nu på kvällen. Alldeles för mycket stress.
Skulle kolla hemresa, vilket visade sig bli rejält krångligt. Som tur är löste det sig med att jag åker till arlanda från Ungern, och blir hämtad av pojkvännen :)

Från och med imorgon reser jag på egen hand. Tror att jag stannar i Prag någon dag eller två till, sen hoppas jag kunna ta mig till Slovenien. Men det kan bli ändrade planer, får kika på det imorgon!

Alltså vad underbart! Var i Prag i höstas och gillade stan jättemycket. Just nu uppdaterar en bekant instagram med bilder från Sloveniens natur hela tiden och det ser så vackert ut! Dit skulle jag gärna åka. :)
 
Alltså vad underbart! Var i Prag i höstas och gillade stan jättemycket. Just nu uppdaterar en bekant instagram med bilder från Sloveniens natur hela tiden och det ser så vackert ut! Dit skulle jag gärna åka. :)
Det är det!
Idag är det molnigt, så jag (och alla andra) passar på att shoppa. Smidigt med wifi i foodcourten :D
Imorgon ska det bli 30 grader varmt, och jag har planerat in en heldag på zoo. Att strosa runt och titta på djur i lugn och ro kan nog göra susen för min hjärna.

Dagens träning består av att kånka runt på min packning i väntan på att jag kan checka in. Ska passa på att gå och boka morgondagens nattåg (till Wien, där ska jag byta till Slovenientåget).
Tack för tipset om naturen, ska helt klart försöka ta mig utanför stan. Ska åka till en mindre stad där, så det borde inte vara så svårt :)
 
@Kiwifrukt och @Niyama För att få komma till behandlingshemmet krävs en remiss från läkaren på länsenheten för ätstörningar. Jag har gått hos dem på dagvård tidigare och även i samtal och tidigare fått remiss till behandlingshemmet från dom. De är väldigt restriktiva med att skicka folk till vård utanför länet, därför är det jätte svårt att få en remiss dit och de väljer hellre att placera folk på psyk.

Problemet är också att de inte vill skicka mig igen då vården är väldigt dyr och många vill dit, en plats på behandlingshemmet kostar runt 6000kr/dygn.Och de tycker inte heller att jag behöver den sortens vård och att det inte är rätt för mig eftersom jag fortfarande är sjuk trots att jag varit där tidigare och att jag varit sjuk så länge. Men tidigare har problemet varit att jag haft för kort tid där (typ hälften mot vad de från andra landsting haft) och ingen uppföljning när jag kommit hem och det kan man ju göra annorlunda den här gången. Och efter andra gången där höll jag mig faktiskt på en ganska ok nivå rätt länge även om jag hade en lite för låg vikt men jag åt och levde helt annorlunda mot idag, så visst hjälpte dom mig massor, massor. Dom gjorde att jag klarade att flytta hemifrån, resa,träna, få ett liv och skaffa hund.
 
Det är det!
Idag är det molnigt, så jag (och alla andra) passar på att shoppa. Smidigt med wifi i foodcourten :D
Imorgon ska det bli 30 grader varmt, och jag har planerat in en heldag på zoo. Att strosa runt och titta på djur i lugn och ro kan nog göra susen för min hjärna.

Dagens träning består av att kånka runt på min packning i väntan på att jag kan checka in. Ska passa på att gå och boka morgondagens nattåg (till Wien, där ska jag byta till Slovenientåget).
Tack för tipset om naturen, ska helt klart försöka ta mig utanför stan. Ska åka till en mindre stad där, så det borde inte vara så svårt :)

Ja det ser riktigt vackert ut med berg i bakgrunden och vackra omgivningar! Hoppas du får en härlig vistelse där. :)

KL

Nu är andra besöket hos sjukgymnast avklarat! Jag ska fortsätta lite med min bensparksövning då jag knappt hunnit vara på gymmet pga resor med jobbet och annat. Men snart ska jag börja med två nya övningar. Dels ska jag göra "häldopp", där man står på en stepbräda med ena benet och sänker sig ned så man "doppar" hälen i golvet med andra foten, dock ska jag endast sänka mig så mycket att mitt knä fortfarande är rakt och inte viker sig inåt. Sen ska jag göra ett slags utfallssteg där främre foten är på balansbräda och bakre på stepbräda. :) Sen ska jag även stretcha lite.

Efter att ha testat dessa övningar några repetetioner per ben kan jag säga att det kommer bli DÖDENS att göra 3x10 per ben och övning. :o Jag blev nästan skakis av dessa prova-på-omgångar... :angel: Men tjohooo för att det går framåt och med denna träning tyckte han att jag kan börja springa i slutet av augusti!! :bump:Dessutom, om jag faller ur träningen och får problem så har jag alltid dessa övningar att gå tillbaka till. Topp!
 
Finns det ingen möjlighet att du kan få komma till ett behandlingshem? Är enda alternativet till hjälp inläggning? Förut gick du väl på nån dagvård?

Av ren nyfikenhet, var är gränsen för blodtrycket för att få lpt?
Gränsen för lpt är 90/60 i blodtryck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
77 324
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 452
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp