Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Emtherlia - det där uttrycket att man ska upp i sadeln direkt igen är verkligen sant! Hoppas det går bra i fortsättningen också, för dunkan ju rida! Alla ramlar av ibland, kon ihåg Lisen och Matrix i London tex.

@Qelina - så glad jag blir att vi har så rådiga tråddeltagare! Och att du ändå verkar piggare mentalt nu. Hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver nu! Annars får vi göra en bukeinsats tycker jag!

@LindgrenV & @cili :bow: :love: :bow:

Tack för din insats i torsdags :bow:
Jag hoppas på ändring nu. Att min enhet tar till sig remissen som akutläkaren skriver till dom. Annars tyckte han att jag kanske ska byta vårdgivare,det finns två stycken i stan där jag bor och kanske ska jag byta till den andra. Problemet med det är att jag måste börja om igen med nya läkare och det tycker jag är jobbigt. Fattar bara inte att det ska behöva vara så svårt att få hjälp när man verkligen behöver den.
Det är en självklarhet, vi vill ju ha kvar dig här!
Hoppas att bollen kommer mer i rullning nu så du får professionell hjälp på den nivå du behöver. Och toppenlösning av dina föräldrar att turas om att se till dig!

Åh, den känslan är så skön. När man känner att man verkligen jobbat och tagit ut sig. Har du ett eget gymprogram du gjort själv eller har du fått hjälp att utforma det?

Visst är den! Jag har inte ett fast program jag kör men har gått igenom övningar med en instruktör och de var rätt lagom att köra igenom. Ska träffa honom igen på måndag och gå igenom fler och sen vet jag inte om planen är att ta fram ett program tillsammans eller om jag ska köra på med vad jag vill.

Wäääh! Solen skiner och jag vill bara ut och promenera/rida. Men istället sitter jag instängd på ena jobbet till kl 15.45 och kan inte! :(

Sen bär det av till nästa jobb 16-22, så idag blir det inte mycket till motion alls.. :(

Hämtade massor med spån igår och fixade iordning 3 boxar, sedan red jag både mig och hästen svettiga! Så lite vardagsträning där iaf :D Kände i onsdags när jag red ett pass barbacka att mina rump/lårmusklerna inte var i topptrim! :wtf: (Kände det inte i onsdags men dagen efter..)

Idag var jag och killen och kollade på lägenhet! Så nu är det bara för oss att ge beslut på måndag om vi vill ha den eller inte :D

Tips från coachen: stoppa inte ner hasselnötsmjölk i smoothien. Nu har hela alltet en bismak av hasselnöt (trots att jag inte hade i mycket alls). Nöten passade inte speciellt bra ihop med en blandning av trädgårdsbär...

Och apropå nötter så ser jag fram emot att ligga i soffan, kolla på film/serie och äta jordnötsringar ikväll. Känns helt klart som att jag kan göra det med fullgott samvete efter 7 tränade timmar och vettigt kaloriintag hela veckan, jag har gott om kalorier att äta upp för att hamna på +- noll :bump:

Nu är jag totalt j*vla sopslut efter 85 min (aktiv tid) skateåkning på em. Fy satan vad jobbigt det är! Jag är nybörjare på skateskidor (köpte dem förra vintern) och min dåliga teknik ger mig en insikt i hur det måste kännas för folk som aldrig någonsin tagit ett löpsteg i sitt liv när de börjar springa. Själv har jag sprungit så pass mycket och länge att jag jobbat upp en kapacitet som gör att jag i princip kan jogga "hur länge som helst". Men på skateskidorna är jag död efter 5 minuter i princip och att då kämpa vidare 80 min till är riktigt vidrigt jobbigt (tilläggas bör att vi var ute ca 1:50, alltså har vi även stått still och vilat ca 25 minuter totalt för att jag skulle orka hela vägen, haha!

Just nu dricker varm choklad spetsad med Baileys + vispgrädde on top som min kille just fixade åt oss :love:. När jag orkar lyfta armarna högre än tangenbordet igen så blir det hemmagjorda hamburgare till middag :d. Och imorgon förmiddag förhoppningsivs ett långpass i strålande väder innan vi åker hem igen. Typiskt bra helg.

Jag har rejäl träningsvärk i magen efter yogan! Känns bra i och med att det är en enda träning jag fått till på hela veckan... Längtar efter att få träna mer. Samtidigt så med min låga energinivå och krånglande tand så orkar jag heller inte så mycket mer. Det är sådär ibland, tänker jag. Försöker njuta av andra saker så länge, som mitt nya dyra schampo jag unnade mig som belöning för att jag tog mig igenom höstterminen på ett bra sätt trots att det var tungt. Eller sambons supergoda hamburgare som jag ska äta strax :d

Jag hade tur i stallet, det var någon trevlig människa som hade mockat två av boxarna redan, och en av dem är den hästen som är världens sprätt-höna och det tar dubbelt så lång tid att mocka hennes box som de alla de andra tillsammans. Därför hann jag faktiskt med 3 kilometer powerwalk i solen när jag kom hem. :up:

Jag hade tur i stallet, det var någon trevlig människa som hade mockat två av boxarna redan, och en av dem är den hästen som är världens sprätt-höna och det tar dubbelt så lång tid att mocka hennes box som de alla de andra tillsammans. Därför hann jag faktiskt med 3 kilometer powerwalk i solen när jag kom hem. :up:

Hur många boxar mockar du? Hur lång tid tar det? Och varför mockar du andras boxar? Har för mig att du skrivit det någonstans och jag antar att det inte är frivilligt med tanke på att det verkar vara ett stressmoment för dig... Antar att det reducerar stallhyran eller något sådant? Å andra sidan - kanske kan du prioritera bort något annat så att du slipper stressmomentet mocka boxar åt andra?

Härligt att du hann promenera, just det där att plötsligt ha mer tid än vad man trodde brukar kunna göra dagen bra mycket bättre :).

@snow Det är fem boxar, och fylla/byta vatten till alla, samt packa hö åt min egen häst. Det tar ungefär en kvart/häst med allting inräknat, så någonstans mellan en timme och en och en halv varje dag. Anledningen är att jag på grund av ganska många otrevliga händelser på kort tid var tvungen att flytta från mitt förra stall, och där hade jag tre månaders uppsägningstid. Vi kan säga så här, stallägaren i det förra stallet var inte precis samarbetsvillig, så jag var tvungen att betala full hyra för en helinackordering under uppsägningstiden, jag hade kunnat få den nya boxen till enbart kallhyran och stå kvar i det gamla stallet, men det kändes inte säkert för hästens skull. På det nya stallet var de så pass schyssta att jag får betala kallhyra varje månad under uppsägningstiden på det gamla stallet, sen betalar jag för höet när hon har ätit upp en bale och fixar strö själv. Mot att jag mockar de andra boxarna så får jag in- och utsläpp utan att betala för det.

Detta gällde för november-januari, och från och med den här kommande betalningen ska jag betala full hyra, och då kommer jag bara mocka åt min egen häst. Jag är otroligt tacksam för att vi kunde göra så här, men livet i övrigt har förändrats enormt sen jag flyttade in, skolan har tagit helt sinnessjukt mycket mer tid än vad jag trodde, och det är egentligen där allting bottnar. Just eftersom skolan har tagit så mycket tid har det ju heller inte varit något jag har kunnat "prioritera bort", så under december har det varit ridningen som fått stryka på foten. Hade jag vetat då vad jag vet idag hade jag faktiskt hellre betalat full hyra i alla fall för januari också. Mockningen är egentligen en piss i Mississippi i det stora hela, men eftersom jag haft alldeles för mycket att göra under alldeles för kort tid, dessutom med fruktansvärt tvära kast rent känslomässigt under de sista åren, och senaste månaden har allting kraschat och just nu känns allting skitjobbigt. En bidragande orsak till varför just det här med stallet har blivit ett stressmoment är för att vi har höet ute i ett utrymme som saknar lampa. Jag måste därför åtminstone hinna packa höet medan det är ljust, och det har gjort att jag aldrig har kunnat åka till stallet på kvällen. När medlemmarna i mitt grupparbete dessutom envisades med att vi skulle sitta fyra timmar i sträck inloggade samtidigt och jobba med grupparbetet mitt på dagen gjorde det hela vardagen till en enda stor stressbomb. Det är väl helt enkelt lagen om alltings jävlighet, men jag räknar ner nu tills det bara blir en box att ta hand om.

Jag tog en promenad till en affär betydligt längre bort än min närmsta eftersom jag tänkte att då kunde ju gps-klockan få mäta ut avstånd, höjdskillnad, tid och sånna roliga saker. Gissa vem som glömde pausa den i affären...
Så nu står det ju att jag gått betydligt längre tid än jag verkligen har (att sävligt strosa runt i en affär och sen stå i kö känns inte riktigt likvärdigt med promenad), vilket stör mig enormt :p Det är ju fortfarande samma sträcka dock. Så nu velar jag över hur jag ska göra med endomondo: lägga in det hela direkt från gps-klockan eller räkna bort den tid jag var i affären och stoppa in det som en no route med rätt distans och tid?

@Kiwifrukt åh, ja, det låter som om för många saker hopat sig och att bägaren tillslut rinner över. Skönt att du slipper ifrån mockningen snart iaf, samt den dubbla hyran. Jag har en månads uppsägning på min box, tre lät som mycket tyckte jag!

Lite off topic nu men jag har nåt vagt minne av att din ponny är en new forest, stämmer det? Det var nämligen min favoritras när jag var yngre och jag pluggade jättemycket stamtavlor etc :).

@snow, Jag stod/står fortfarande i kö till ett annat stall, och har gjort i många år, så egentligen var det redan från början tanken att bara mellanlanda i det stallet jag flyttade ifrån nu i höst. Och eftersom jag misstänkte att det förmodligen var så att hyresgästen i det stallet jag stod på kö till antagligen skulle säga upp sig box -> de ringer till mig -> jag säger upp min box -> men vi står kvar i våra respektive stall uppsägningstiden ut så kändes de där tre månaderna inte så farliga. Det stallet jag ville flytta till har all tänkbar lyx, så jag tänkte ju inte då att jag skulle behöva flytta p.g.a. bråk/osämja. Men nu blev det ohållbart att stå kvar där under den tiden, så det här var enda utvägen. Men nu är det bara två veckor kvar med mockningen (för att se något positivt minns jag inte ens sist jag hade såna armmuskler som jag har nu, att släpa tolv hinkar vatten/dag är tungt ;)), och jag hoppas ju även att vi har fått in någon form av rutin i det här med grupparbetet så jag/vi slipper sitta uppbokade så mycket.

Ja, det stämmer, det är en new forest efter Rodlease Dancing Gold. :)

kära bechisar, jag har precis kommit hem från en 3-rätters middag och det var sååååå gott! Nu har jag hoppat i min onepiece och ska titta på film.

Ha en underbar kväll allihop! :)

Mmm så gött! Har själv ätit gott, myst med sambon och druckit gott vin ikväll. Tog endast en kort promenad efter ridturen idag då jag fick väldigt ont i öronen, det gjorde ont redan innan ridturen men efteråt var det riktigt jobbigt. Har aldrig haft problem med öronen så jag hoppas det inte är nåt...

Verkar dock lugnt så imorn planerar jag ridtur + en tur till gymmet. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 590
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31