Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en värdelös helg träningsmässigt sett! I fredags blev det några öl, i lördags var jag inte på topp och idag är det jobb, jobb, jobb som gäller. Attans. Men däremot har helgen bjudit på underbara stunder med nära och kära, så den får väl duga ändå! :p

Blev oväntat ledig på fm idag = hann med en promenad med hund & sambo i solskenet + en sväng i bassängen!
Oh the happiness of me!!:bump::bump:

Första inlägget för mig i denna nya tråd! Den går ju i rasande fart så känns som att alla inlägg försvinner i mängden, men har försökt läsa ikapp lite iallafall.

Här tränas det på! Kör styrka och kondition minst 5 dagar i veckan. Utöver det rider jag min häst och är ute med vovven.

Det jag tycker är svårast är kosten. Någon som har tips på någon blogg/sida med bra, billiga och nyttiga recept? Skicka pm om man inte får skriva här. Eller finns det någon tråd på buke med nyttig mat?

Första inlägget för mig i denna nya tråd! Den går ju i rasande fart så känns som att alla inlägg försvinner i mängden, men har försökt läsa ikapp lite iallafall.

Här tränas det på! Kör styrka och kondition minst 5 dagar i veckan. Utöver det rider jag min häst och är ute med vovven.

Det jag tycker är svårast är kosten. Någon som har tips på någon blogg/sida med bra, billiga och nyttiga recept? Skicka pm om man inte får skriva här. Eller finns det någon tråd på buke med nyttig mat?

Det finns en tråd med vegetarisk mat på buke med flera nyttiga rätter men det finns inte någon tråd för uttryckligen nyttig mat tror jag, kanske det borde startas en?:idea:

Hej hej! Jag tycker det finns många receptsidor på nätet där man kan välja kategori efter vad man behöver. Igår var jag inne på Arlas samling med både billiga och nyttiga recept. Hittade indiska linspannkakor där som det blir till middag ikväll. :)

Kommer behöva pepp att ta mig till gymmet på tisdag efter jobbet! Men tänker att om jag gör en plan för dagen redan på morgonen och sätter en tid då jag måste gå från kontoret så att jag hinner träna innan handbollen börjar på TV kl 19 så borde det gå... Ellerhur?

Shoppade skor idag! Det var nedsatt pris och jag velade ganska mycket över vad för skor jag skulle ha. Men det fick bli dessa som ska vara väldigt bra när man spelar bollsporter, så jag hoppas det blir toppen till badminton. :) Sen är de nog väldigt bra på gruppträning på gymmet också! Grymt sköna och ser heeeelt spejsade ut, färgerna är mycket starkare i verkligheten. :rofl: Provkörning på tisdag i rackethallen!

627549.jpg

Träning idag fick bli endast ridning. Det gör ont i öronen och jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det...? Red med mössa under hjälmen iaf, det var gött!
Och så testade jag bananpannkakor till lunch. Mmmmm smarrigt! :d

Kommer behöva pepp att ta mig till gymmet på tisdag efter jobbet! Men tänker att om jag gör en plan för dagen redan på morgonen och sätter en tid då jag måste gå från kontoret så att jag hinner träna innan handbollen börjar på TV kl 19 så borde det gå... Ellerhur?

Klart du fixar det! Jag tycker det är skönt att ha en plan, då blir det som att jag sparar lite energi till gymmet. :) Allra bäst är dock att ha en bokad tid, då MÅSTE jag. Och efteråt tackar jag mig själv, även om jag var dödstrött innan! Det är så himla gött att träna direkt efter jobbet och komma hem 'som en ny människa'.

Det bästa hade varit om de hade något kul pass de dagarna att boka in såg på.. Så var tyvärr inte fallet på tisdag. :p

Men då kanske jag ska bestämma att jag går från jobbet 17, så hinner jag träna en timma, och hinna hem i god tid till matchen inklusive dusch! Blir lätt att jag är kvar länge på jobbet på tisdagar eftersom jag har studenter en stor del av dagen och vill hinna med annat också och alltid kommer in i ett flow där sent på em.. Kanske tom ska lägga in en påminnelse i kalendern!

Jag skulle kolla upp det! Dumt att gå runt och må dåligt över något som troligtvis är snabbt avhjälpt :)

Tycker absolut att du kan ringa till VC, i bästa fall är det ju inget och då får du veta det men annars kanske det är något litet som du kan ändra på så att du mår bättre och då vore det ju dumt att inte ha kollat upp det om det går att fixa lätt. Om proverna inte visar något kanske det är något i ditt sätt att leva som kan ändras? Om du haft väldigt mycket att göra? Är stressad, har ångest eller liknande? Eller så är det typ järnbrist eller så som du skrev.

Jo jag får ringa VC imorgon tror jag. Hu, gillar inte att ringa såna samtal :p

Nu ska jag gå upp...
Övertid imorse så jag fick börja lite senare idag.
Hoppade över min träning helt idag tyvärr, men jag prioriterade sömn.
Var med om en lindrig bilolycka på jobbet inatt, så jag kände att det var bättre att låta kroppen vara, även om jag mår bra!
Halt som fan var det inatt! :p

Välkommen :)

Klart det går! En bra plan tror jag är viktig om man känner att man har svårt att ta sig iväg.

Du kommer klara Sthlmsbesöket fint @Qelina! Jobbigt blir det säkert, men du fixar det!
Jag hoppas det.Men det är så mycket som krånglar när jag är där. Jag har ju alla mina tvång kring maten så det blir problem när jag är där och inte har mina rutiner, promenaderna blir inte lika långa som vanlig vilket ger ångest och vi har långa föreläsningar och seminarium som ska orkas med plus att man ska vara social mellan lektionerna. Känns liksom lite omotiverat att gå på kurs när man knappt vet om man vill leva :( Men jag ska verkligen försöka ta mig dit.

Nu ska jag gå upp...
Övertid imorse så jag fick börja lite senare idag.
Hoppade över min träning helt idag tyvärr, men jag prioriterade sömn.
Var med om en lindrig bilolycka på jobbet inatt, så jag kände att det var bättre att låta kroppen vara, även om jag mår bra!
Halt som fan var det inatt! :p
Mår du bra trots bilolyckan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 589
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka