Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilka tider? Barnet är på dagis 9-15 :)

Hmm imorgon på eftermiddag, är nog där från 15 tror jag. Fredag kan det bli samma ungefär, eventuellt redan 13 men det vågar jag inte lova förrän jag pratat med min projektgrupp. Lördag flexibelt.

-----------

Har lyckats få en snabb tid hos en tandhygienist på torsdag, kan i alla fall få tänderna kollade på och renspolade ifall det är dumma bakterier som ställer till. Tandläkaren skulle kunna komma in och kolla ifall dom hittar något. Skönt! Torsdag morgon.

Hmm imorgon på eftermiddag, är nog där från 15 tror jag. Fredag kan det bli samma ungefär, eventuellt redan 13 men det vågar jag inte lova förrän jag pratat med min projektgrupp. Lördag flexibelt.

-----------

Har lyckats få en snabb tid hos en tandhygienist på torsdag, kan i alla fall få tänderna kollade på och renspolade ifall det är dumma bakterier som ställer till. Tandläkaren skulle kunna komma in och kolla ifall dom hittar något. Skönt! Torsdag morgon.
Hojta när du vet om fredag! :) 13 passar mig bra. Behöver du kan du ju åka med mig från stan :)

Jag bokade av dagens corepass. Känner mig inte helt hundra och körde dessutom lite mage och rygg igår. Vet inte riktigt vad det är, känns som nån underlig blandning av träningsvärk och hunger men jag körde ju inte alls hårt med magmusklerna igår och åt precis. Får se om det blir lite yoga eller så hemma istället, det är ju enklare att köra nåt lugnt och känna efter hur det går än att vara på ett fullt-ös-pass med många människor och hög musik och försöka vara lyhörd för sin egen kropp (dessutom känns det lite pinsamt att ev behöva gå därifrån, när det bara är en halvtimme totalt och "alla andra klarar det").

Kom på nu att det iof kan vara stressen som orsakar det. Har varit oerhört stressad idag. Höll på att bryta ihop på väg till tåget imorse för att någon bakom mig ledde en cykel så den lät sådär tickande, som man annars aldrig tänker på, och jag kunde inte hantera det ljudet. Har dessutom märkt att jag biter ihop käkarna väldigt hårt och mycket idag. Då är det ju verkligen ingen bra idé att komma till ett pass med full rulle. Vila eller lugn yoga för mig själv idag helt enkelt, yoga på gymmet imorgon och gym med syrran på torsdag ska nog bli bra. Finns inte ord för hur mycket jag längtar efter helgen, att bara få smälta den här nya kursen lite.

Är det någon här som har provat zumba? Det är inte den typen av pass som jag skulle välja i första hand, men jag gillar ju att dansa och det finns inte så mycket att välja mellan på tisdagar mer än det och typ yoga, pilates och liknande. Behöver man ha bra koordination för att hänga med? Är det konditionsträning eller mer ha kul och röra lite på sig?

Är det någon här som har provat zumba? Det är inte den typen av pass som jag skulle välja i första hand, men jag gillar ju att dansa och det finns inte så mycket att välja mellan på tisdagar mer än det och typ yoga, pilates och liknande. Behöver man ha bra koordination för att hänga med? Är det konditionsträning eller mer ha kul och röra lite på sig?
Jag älskar zumba :love: Du behöver inte mycket kondition,jag har precis börjat träna och kör fuego som är Friskis version av zumba och har kört zumba förut och det är perfekt träning att börja med. Man väljer själv hur mycket man tar ut sig och hur intensivt man dansar och tar ut rörelserna så det passar alla. Däremot kände jag när jag var väldigt vältränad att det inte gav så mycket mer kondition och styrka efter ett tag, att jag inte kunde utvecklas mer inom den träningen så då fick jag gå bara för att det var roligt men valde in lite andra träningsformer för att bli starkare och få mer kondition. Men testa zumba! Super kul om man vågar släppa loss och inte tänka på hur man ser ut eller om man gör rätt!

Angående vilodagar,det där är ju så personligt Jag som har anorexi har helt andra ramar att förhålla mig till än en frisk person. Att jag överhuvudtaget fått börja träna är en stor sak. Jag kommer försöka träna gym en gång i veckan och kanske öka till två (får se, tror inte det blir så) och sen pass på friskis 1-2 gånger i veckan. Jag får inte träna mer än 2-3 gånger i veckan för att hålla en bra balans mellan aktivitet och vila. Men mina vilodagar innehåller ju 2-2,5 timmar promenad. Så ni som tycker att ni tränar lite kan ju jämföra med mina 2-3 dagar träning så känner ni er kanske lite bättre ;)

Jag har provat en gång, det är fart och fläkt och man behöver inte ha så bra koordination för att hänga med:D Jag tycker att det är konditionsträning men inte "hard core" träning, men det beror kanske på vem som håller i passet också och hur hårt man går in. Testa tycker jag:)

@Qelina och @Silversky Då kanske jag vågar mig dit då :) Man kan ju faktiskt gå till gymmet för att det är kul även om träningen inte är så tuff och som sagt dansa och latinorytmer är ju härligt. Blir inte ikväll dock för började må rätt illa nu, hoppas på att jag inte är sjuk.

Omfg! :wtf: Jag kommer inte att ta mig ner för trappen imorrn tror jag :D helt nytt stuk på dagens cirkelträning och det var sjukt tufft! Bla springa på avstängt löpband... Och utfall i smithen. Ganska mkt som tog på armarna så mot slutet av armhävningarna ville inte axeln mer så jag slutade helt enkelt. Vill inte riskera att den lägger av helt igen. Men det var sjukt skönt att köra på tufft ändå! :bump:

Ingen träning idag, vaknade med halsont. Blä. :( Men fick mycket jobb gjort, om man ska se det positivt... :p

Nu har jag läst igenom hela tråden och kan bara säga OMG vad mycket kärlek och styrka det fanns i den :love:. Visst att det finns sorg, smärta och ångest också, men överlag blev jag helt tagen av alla goda råd och all pepp i den :up: . Härliga, stärkande människor!!

Själv har jag - efter typ 15 år av jojobantande och sambokilon :p - hittat något som liknar en balans i livet och fått vettiga matvanor. Motionerat har jag alltid gjort eftersom jag har hundar som kräver sitt, men maten har varit alldeles för fel och framförallt FÖR MYCKET!

Nu har jag ändrat det såpass mycket att jag äter bättre, mindre och nyttigare alla vardagar i veckan (där jag väljer att inte äta/dricka några onyttigheter som läsk, godis, kakor osv) medan jag "får" äta vad jag vill på helgerna (men även där blir det onyttiga i mycket mindre mängd än förut :) )

Jag väger mig inte (annat än på läkarbesök :p ) så jag har ingen aning om vad som hänt med vikten, men jag ser på kroppen och framförallt hur kläderna sitter att det har gett resultat och jag har minskat i omfång :banana:. Det går inte snabbt, men jag känner att detta har blivit en ändring som kan hålla livet ut, ingen snabbdiet eller extrem lågkaloridiet som jag testat förut :p!

Jag har. Skitkul men tyvärr klarar min kropp inte det riktigt än :( Knäna sa ifrån. Men ska gå ner lite. Sen jävlar är jag på det :D

@Qelina och @Silversky Då kanske jag vågar mig dit då :) Man kan ju faktiskt gå till gymmet för att det är kul även om träningen inte är så tuff och som sagt dansa och latinorytmer är ju härligt. Blir inte ikväll dock för började må rätt illa nu, hoppas på att jag inte är sjuk.

Ja det tycker jag också, att ha kul är nyttigt ju:) Hoppas att du inte håller på att bli sjuk:down:

Jisses vad jobbigt:laugh: det var intensiv intervallträning typ. 20 sek övning, 10 sek vila och upprepa ett X antal gånger. Med viktstång. Alltså mina ben är en blandning av gelé och stockar just nu:rofl:

Men härligt på något sätt, kommer nog försöka gå en gång i veckan på detta:)
Det är ju typ så jag tränar på cirkelträningen. Jag tycker man kan ta i på ett helt annat sätt än om man bara kör på längre stunder. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 587
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Annonsera mera hundar 2