Nu har jag läst igenom hela tråden och kan bara säga OMG vad mycket kärlek och styrka det fanns i den

. Visst att det finns sorg, smärta och ångest också, men överlag blev jag helt tagen av alla goda råd och all pepp i den

. Härliga, stärkande människor!!
Själv har jag - efter typ 15 år av jojobantande och sambokilon

- hittat något som liknar en balans i livet och fått vettiga matvanor. Motionerat har jag alltid gjort eftersom jag har hundar som kräver sitt, men maten har varit alldeles för fel och framförallt FÖR MYCKET!
Nu har jag ändrat det såpass mycket att jag äter bättre, mindre och nyttigare alla vardagar i veckan (där jag väljer att inte äta/dricka några onyttigheter som läsk, godis, kakor osv) medan jag "får" äta vad jag vill på helgerna (men även där blir det onyttiga i mycket mindre mängd än förut

)
Jag väger mig inte (annat än på läkarbesök

) så jag har ingen aning om vad som hänt med vikten, men jag ser på kroppen och framförallt hur kläderna sitter att det har gett resultat och jag har minskat i omfång

. Det går inte snabbt, men jag känner att detta har blivit en ändring som kan hålla livet ut, ingen snabbdiet eller extrem lågkaloridiet som jag testat förut

!