Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Årets första riktiga pass i ridhuset avklarat. Idag var det min tur att känna mig fullständigt värdelös, det var ett annat (skitduktigt) ekipage inne i ridhuset samtidigt (plus jag och medryttaren), och min häst hade sån där dag då hon inte ens kan skritta ordentligt på spåret och typ bli rädd för speglarna. Jag vet att det inte är speciellt konstigt, hon är fortfarande en bebishäst, hon har ridits två gånger innan efter en lång vila på en månad, och hon har faktiskt bara varit inne i ett ridhus fyra gånger tidigare i sitt liv, och endast en gång med en annan häst, och då var det en av hästarna i stallet som bara skrittades. Ändå kände jag mig helt värdelös. :(

Men, det är väl bara att inse att vi behöver göra det här betydligt oftare än vad vi har gjort tidigare.

Vi kommer vara där på söndagen också. :) Vi har inte anmält oss än. Men jag tror att skriver man namn på någon kompis så försöker dom att passa in så man kommer på samma klasser iaf. :)
Man kan ju bilda team. Vet iofs inte hur stora de måste vara men det går ju att kolla upp!

Jag tävlar just nu om en träningsdag med Röhnisch 7/2, om jag vinner och sen klarar den dagen så vågar jag anmäla mig till Nikes ;)

Jag är så trött hela tiden, jag tar mig inte ur sängen förrän efter 11 på förmiddagen, äter sen frukost och går och lägger mig igen för att jag bokstavligen inte kan hålla mig upprätt och får sen tvinga mig ut på promenad med hunden, skulle kunna ligga i sängen halva dagen minst.

Ångesten är ständigt närvarande, får kämpa för att inte göra några dumheter vilket är super svårt. Blir lite för mycket tabletter till och från men inte alls så mycket som i torsdags, men jag kan erkänna att suget efter att ta massor tabletter finns hela tiden. Men jag kämpar emot dom, måste vara stark.

Är så orolig för skolträffen torsdag till fredag. Hur ska jag orka? Hur ska jag fixa maten? Också orolig för att inte klara att slutföra min utbildning, är på väg in i en depression och de brukar bli väldigt djupa hos mig.

Idag har det blivit ca 130 minuter promenad och 60 minuter dans på Friskis. Jag ska äta mellis nu för jag har bara fått i mig två portioner gröt och kvarg med lite hallon på hela dagen.

Har bestämt att köpa halvårskort på Friskis och gå en till två gånger i veckan. Jag är så deprimerad att inget känns roligt, inte ens de pass jag tror att jag skulle gilla men jag kan inte bara ge upp och lägga mig i soffan, det göder ångesten. Behöver sysselsätta mig lite.

@Qelina om du har svårt att inte ta för mycket tabletter, kan inte dina föräldrar tex bara ge dig ett dygns dos åt gången? Så kan du inte ta för många? Och har du kvar från tidigare dag så får du inga fler? Förstår du hur jag menar? Jag lider med dig att du ska behöva må sådär. Det är inte vettigt. Du måste ju äta för att kroppen ska orka. Och absolut om du ska orka gå på friskis. Du ska vara snäll mot din kropp. Den kommer att tacka dig om du är det. stor kram!

Jag trodde inte heller att man skulle, eller kunde, få så mycket vikt på höfterna men jisses vilken skillnad det gör. Man får en lägre tyngdpunkt vilket gör en mer stabil, ryggslutet tar inte stryk, eftersom tyngden inte är på axlarna har man ändå bra rörlighet i armarna osv osv.

Här har jag på mig sambons militärryggsäck (INTE skön...) och då ser du ungefär var höftbandet sitter på mig, typ rakt över höftbenskammen. Helst vill jag ha det någon centimeter längre ner, men den där ryggsäcken gick inte att justera något vidare. Ser också att bröstremmen sitter helt åt helvete, den är verkligen inte gjord för en 163 cm lång tjej. :rofl:

427269_10151168090100926_561751879_n.jpg

Här har vi en lite bättre bröstrem:

1039974_10151715880550926_1929841674_o.jpg

Har samma upplevelse av de där militärsäckarna. :rofl: Usch så obekväma! Men ja, sambon älskar den.

Ser fram emot att åka och prova lite ryggor i helgen! Har aldrig haft en riktigt bra en så det här ser jag verkligen fram emot. :)

KL

Begav mig till gymmet efter jobbet, precis som planerat. Drog 15 minuter på crosstrainern vilket tog mig cirka 1,5 km. :) Sen lite mage och armhävningar på det. Not much men det är i alla fall något!

Skorna var... inte helt sköna, men det blir de nog när de är insvettade! Känner mig som en självlysande superwoman i dem iaf. :up: (syns bilden?)
10932215_375931259243362_226663695_n.jpg

Årets första riktiga pass i ridhuset avklarat. Idag var det min tur att känna mig fullständigt värdelös, det var ett annat (skitduktigt) ekipage inne i ridhuset samtidigt (plus jag och medryttaren), och min häst hade sån där dag då hon inte ens kan skritta ordentligt på spåret och typ bli rädd för speglarna. Jag vet att det inte är speciellt konstigt, hon är fortfarande en bebishäst, hon har ridits två gånger innan efter en lång vila på en månad, och hon har faktiskt bara varit inne i ett ridhus fyra gånger tidigare i sitt liv, och endast en gång med en annan häst, och då var det en av hästarna i stallet som bara skrittades. Ändå kände jag mig helt värdelös. :(

Men, det är väl bara att inse att vi behöver göra det här betydligt oftare än vad vi har gjort tidigare.

Precis! Ta fasta på det sista du skrev och inte det negativa. Det är en träningsgrej - inget annat. Jag fastnar också lätt i jämförandet med andra, kanske allra mest i ett ridhus. Det känns som om man förväntas vara grymt bra för att man rider omkring i ett ridhus..? Vilket är jättekonstigt egentligen! Man är ju där för att bli bättre och utvecklas. :)

Hoppas du kan ta med dig positiva vibbar nästa gång och fortsätt utmana er själva genom att fortsätta gå dit! :)

Min veckoplan:

Måndag: Gym + yogapass
Tisdag: Corepass + ev. lugn yoga hemma
Onsdag: Yogapass
Torsdag: Gym
Fredag: Vila eller lugnt yogapass hemma
Lördag: Corepass + gym
Söndag: Yogapass

Yogapass och corepass är alltså gruppträningspass på gymmet :)

Är sugen på att ta nån kilometer i simbassängen också, men vill inte vara där när det är massa folk och det lär det vara de tillfällen jag har möjlighet att ta mig dit :( Blir bättre nästa vecka dock, då har jag minst en ledig förmiddag.

Åh! Jag vill också planera vecka! (Blir så mycket enklare att hålla det om man har en plan! :D)

Måndag: Ridning
Tisdag: Styrka hemma
Onsdag: simning
Torsdag: Intervall löpning (verkligen ynklig nivå, men alla börjar ju nånstans!)
Fredag: simning
Lördag: Ridning
Söndag: Ridning + Simning

+ promenader varje dag förstås!

Det blev en smått reviderad plan för veckan då det inte går att rida på ridbanan nu, alltså ingen idé att jag rider efter jobbet. Så resten av veckan blir badminton, core strength och yoga. :) Till helgen ridning 1 eller 2 dagar och gärna även en längre promenad. Kanske med en ny ryggsäck som ska gås in!

Det känns verkligen som om jag sparkat igång mig själv nu. :) Igår på gymmet kände jag att jag blivit starkare, äntligen! Mer stabilitet när jag gjorde sidoplanka, mindre benägen att tappa balansen. Samma med armhävningarna, även om jag inte orkar så många fler än tidigare känns styrkan bättre. Och jag har mer ork överlag till träningen. :up:

Igår var jag på första pole-klassen på nivå 3 och det var verkligen ingen mjukstart haha! Men det var jättekul, kändes bra att vara igång igen, även om min axel "känns av" efteråt (inte att den gör ont, men den typ värker och jag är onödigt medveten om den hela tiden). Men det känns inte som att det gör så mycket då jag ska till sjukgymnasten idag, ska fråga honom vad han tror. Så min vecko-plan ser ut som följer:

Må: pole (klass)
Ti: sjukgymnast, (justera träningsprogram antar jag)
ons: pole (egen träning)
To: rehab på gymmet
Fre: rehab
Lö: rehab/dansklass/yoga (har inte bestämt mig än)
Sö: vila

typ. Är pepp! :D

Jag blir lite förvånad över hur lite ni alla har vilodagar. Jag har två hela vilodagar i veckan och min kiropraktor tycker de är för lite. Men när jag ser alla andras veckoscheman så är de ju full rulle varje dag. Så hur är de med vila egentligen?

@enjoyable Mitt mål för året är att röra på mig varje dag:D Men då räknar jag även in promenad, vilket av de flesta räknas som aktiv vila. Dessutom så kör jag inte särskilt hårda pass när jag tränar vilket gör att jag inte riktigt tror att min kropp behöver vila. Typ simma 1 km gör inte att jag har behov av att vila 1 dag.

Hade jag däremot kört styrketräning 1,5 h flera dagar i veckan, ja då hade kroppen behövt vila. :)

Jag hänger väl på andra och skriver min veckoplan :D
Måndag - promenad 3 km
Tisdag - cirkelträning
Onsdag - styrke- eller cirkelträning
Torsdag - vila eller hemmaträning
Fredag - cirkelträning
Lördag & söndag - PW eller vila

Min huvudvärk är bättre, men fortfarande där när jag vaknar. Kan inte komma på vad som är orsaken heller O_o

@enjoyable - jag gillar att ha en dag med aktiv vila, som igår när jag bara promenerade, och en hel vilodag utöver det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 588
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka