Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara för din skull @Emtherlia så rotade jag fram den här gamla bilden på Memlor! :D
:d

Gjorde_slag_i_saken_och_bakade_en_ide_ikvall_eget_recept_muffins_semlor_Eller_menlor_mufflor_eller.jpg

Bara för din skull @Emtherlia så rotade jag fram den här gamla bilden på Memlor! :D
:d

Gjorde_slag_i_saken_och_bakade_en_ide_ikvall_eget_recept_muffins_semlor_Eller_menlor_mufflor_eller.jpg

Gud så gott! Annars tycker jag semlor är rätt enkla att göra, men det går ju klart fortare om man slipper jäsa en deg. :D Själv ska jag baka kladdkaka på önskemål från sambon. Vi har båda varit ute länge i kylan idag så det kan vi gott ha. :)

Veckan avrundades med en halvtimmes hästpromenad i ett lugnt tempo. Förutom det har det blivit två utritter, varav en längre, och ett ridhuspass den här veckan, samt fyra powerwalks, så det är jag nöjd med. Ridhuspasset var väl inte det bästa vi har gjort, men vi tog oss åtminstone dit, och ju mer jag tänker på det, ju mindre besviken blir jag, hästen har ju trots allt aldrig varit inne i ett ridhus tillsammans med en annan häst hon aldrig träffat som rör sig i en snabbare takt än skritt förut.

Den kommande veckan är fulltecknad med kurslitteratur, grupparbete, stallarbetet, ridning och övrig motion som ska tryckas in på sju ynkliga dagar. Inte det bästa att tänka på för min stress-ångest. Men, för att tänka positivt, det är tre veckor med en svensk kursbok som gäller nu och på lördag är sista dagen med mockningen åt alla hästarna. :bump: Det får bli lite som det blir med ridning och motion den kommande veckan, skolarbetet och mockningen får gå först, men sen kommer stallarbetet att ta mer än en timme kortare tid varje dag.

JANUARI
FEBRUARI
2. Evertsbergsrännet, Evertsberg. 27 km längdskidor (klassiskt). imrahil
8. Engelbrektsloppet, Norberg. 60 km längdskidor (klassiskt). snow
MARS
3. Halvvasan, Oxberg-Mora. 45 km längdskidor (klassiskt). snow
8. Vasaloppet, Sälen-Mora. 90 km längdskidor (klassiskt). fryckan
APRIL
25. Skövdeloppet, Skövde. 5 km löpning. cili
MAJ
11. Vårruset, Göteborg. 5 km löpning. cili, Sleepan, Ackio
23. Göteborgsvarvet, 21 km löpning.
Sleepan
25. Blodomloppet, Borlänge. 10 km löpning. imrahil.
JUNI
1. Blodomloppet, Göteborg. 5 km löpning. cili
12-13. Vätternrundan, Motala. 300 km landsvägscykling. fryckan (hujedamig)
JULI
3. Vansbro Öppen älv. 3 km simning. fryckan
15. Sportkullan Adventure race, 50 km löpning+mtb+paddling, imrahil
AUGUSTI
8. AXA Fjällmarathon, Vålådalen. 42+ km löpning. snow + snows pojkvän i lag
18. Blodomloppet, Jönköping. 5 km löpning. cili
22. Midnattsloppet, Göteborg. 10 km löpning. cili, Sleepan
22. Ultravasan 45, Oxberg-Mora. 45 km löpning. imrahil.

SEPTEMBER
5. Tjejmilen, Stockholm. 10 km löpning. Ackio
26. Lidingöloppet. 30 km löpning. fryckan, imrahil.
OKTOBER
10. Billingehusloppet, Skövde. 10,5 km löpning. cili
NOVEMBER
DECEMBER

Hur gör ni när ni inte riktigt orkar med er själv? Har såna otroligt ologiska tankar och känslor just nu och vet liksom inte riktigt hur jag ska putta bort dem? Jag vet ju att de är ologiska och inte stämmer!:banghead:

Hur gör ni när ni inte riktigt orkar med er själv? Har såna otroligt ologiska tankar och känslor just nu och vet liksom inte riktigt hur jag ska putta bort dem? Jag vet ju att de är ologiska och inte stämmer!:banghead:
Jag gör nog inget alls. Det är ju inte som att jag tänker ta livet av mig själv, alltså får jag bara acceptera att det är en skitdag och hoppas att nästa blir bättre. Kan också älta dom för mig själv eller med en vän, det hjälper ibland.
Vad är det för tankar mer specifikt?

@cili vill helst inte gå in på exakt vad tankarna är men det är inte självmord eller liknande iaf.

Jag har ältat med mig själv men blir liksom bara arg på mig själv eftersom halva jag resonerar så fel!

Brukar gråta en skvätt, prata med sambon eller en vän och reda ut tankarna, försöka se att de inte stämmer och försöka hitta en strategi för hur jag ska ta mig förbi det.

@Emtherlia finns det någon bra vän du kan prata med om det?

jag har haft såna tankar och har det fortfarande ibland. Tidigare kunde jag inte putta bort dem utan de byggdes på, sen blev livet bättre med flytt till annan stad och annat jobb och nu när jag mår bättre pga det kan jag också slänga ned tankarna i sopkorgen lättare.

@Emtherlia, Jag försöker prata med någon jag litar på. För mig brukar det oftast kännas bättre om jag får älta och prata om det ett tag. Mina föräldrar är mina ständiga bollplank.

@Emtherlia, vissa dagar bara är såna där. Jag hade en riktig rövdag i fredags, och ville helst inte träffa någon (utom min sambo som var ute och käkade och drack öl med sin bästa tjejkompis, vilket var en något bidragande orsak till mitt dåliga humör... :angel:), så jag satt hemma och åt pizza och krängde godis. I lördags mådde jag sedan mycket bättre och kunde väl egentligen inte förstå vad fan jag tjurat om. Typ.

Men tja, prata tycker jag om. Så det tycker jag är en bra grej när det är något problem. Hellre det än hålla det inne!

Känner du för ventilera "ologiska tankar" med någon någorlunda utomstående, så lyssnar jag gärna.

Kram!

Nu sitter jag på bussen till Skåne. Gör SISTA gången. Herregud vad detta halvåret gått fort!

Det gör ont i mig av sorg över att lämna jobbet, men det ska bli så skönt att få en normal vardag hemma med sambon. Ah. 2015 - bring it on bara!
Detta året har så mycket som jag ser fram emot!

Sisådär 44 minuter yoga senare känner jag mig mjukare i musklerna och lugnare i sinnet. Ska bara lära katterna att yoga = dom ska fortsätta sova. Inte yoga = dags att leka med alla leksaker som inte är ett dugg roliga varken före eller efter yogastunden.

Jag borde också träna. Eller, jag VILL träna, jag vill bara inte göra något av det jag är hänvisad till här hemma. Vill ut och springa, inte stå på CTn :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 586
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka