Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min vecka såg ut såhär:

Måndag: 6 km promenad
Tisdag: 30 min Core, 30 min Tabata
Onsdag: 3 km promenad
Torsdag: 6 km promenad
Fredag: 45 min ridning
Lördag: 30 min Core
Söndag: 3 km löpning, 2 km promenad på löpband

Kanske inte ser så mycket ut för världen men eftersom träningsvärken sen Tabata fortfarande(!) sitter i så är jag nöjd. Jag kunde ju knappt gå ons-fre:p Nu har jag "bara" träningsvärk utsida lår.

Min vecka ser ut såhär:
Måndag: Cirkelfys 55 min
Tisdag: cykeltur till jobbet å tillbaka, aktiv vila.
Onsdag: överkropp gymmet + intervaller och gruppass CxWorx 30 min.
Torsdag: benpass gymmet
Fredag: dans Sh'Bam 55 min + bodypump 55 min
Lördag: vila
Söndag: bodypump 55 min + Powerstep 55 min

Fullt ös!

@Ackio Jag springer till partylåtar så mkt aviici, swedish house mafia etc.

*kl*
Hade en grym träningsvecka på G förra veckan tills jag blev sjuk... nu fortf småförkyld och alla träningsplaner på is.

Förra veckan hann jag dock med att yoga en hel del, ett pass spinning, en löprunda i snön på lunchen och så skridskoåkning en kväll. Hade sååå sett fram emot längdpremiär men som sagt, nu uppskjutet..!

Tog mig till gymmet idag även om jag inte känner mig helt 100% frisk. Min vanliga instruktör var sjuk så fick hjälp av tjejen som gick bredvid oss förra veckan och som är nyanställd på gymmet. Vi körde igenom squats och utfall framåt och bakåt med fokus på tekniken. Hon hade varit på kettlebell kurs i helgen så jag fick prova på och det var ju riktigt kul! Fick in en skön rytm där jag kunde jobba bra med hela kroppen, tog fint i både ben och främst core, ska försöka fortsätta med det och hoppas jag får in tekniken när jag gör det själv. Avslutade självständigt med mina coreövningar, vilket nog var en dum idé för nu kliar halsen igen, men hade jag varit helt frisk hade jag velat stanna ännu längre. Blev 10 minuter uppvärmning på crosstrainer och sedan 45 minuter gymmande.

För övrigt är jag typ kär i de muskler jag börjar få, de är så trevliga att klämma på :p

Snabb fråga:
Jag var nyss ute och sprang, och något obehagligt hände :crazy: Jag fick svårt att andas, det spände i bröstet och svartnade liksom i utkanten av synfältet. Kändes som att jag höll på att svimma nästan.
Påminde lite om en panikångestattack, fast ändå inte.

Vad kan det bero på? Jag pressade mig inte hårdare än jag brukar, snarare tvärt om. Kan det vara nån infektion eller så i kroppen, även om jag inte känner mig sjuk?

Snabb fråga:
Jag var nyss ute och sprang, och något obehagligt hände :crazy: Jag fick svårt att andas, det spände i bröstet och svartnade liksom i utkanten av synfältet. Kändes som att jag höll på att svimma nästan.
Påminde lite om en panikångestattack, fast ändå inte.

Vad kan det bero på? Jag pressade mig inte hårdare än jag brukar, snarare tvärt om. Kan det vara nån infektion eller så i kroppen, även om jag inte känner mig sjuk?
Är det kallt och fuktigt ute? Isf kan det var astma. Jag har det normalt inte men just vid de väderförutsättningarna så kommer det känningar. Att det svartnar tyder ju på strul med syretillförseln.

Jag har promenerat ca 2 km idag. Tyvärr hade jag fel skor så det blev inte längre. Ska se om jag får tillfälle att gå ut senare, annars blir det något hemma och så går jag ut och springer imorrn.

Jag är så himla glad just nu! En stallkompis hoppade min häst idag med mig på marken och pålle var så himla GLAD :love:. Första gången han såg bommar efter min/vår olycka var han verkligen jätteskeptisk och ville knappt gå nära dem, så jag tror allt att det satte sig lite hos honom också. Nu har han dock hoppat några gånger på superlåga höjder och det har gått bättre och bättre, och idag kunde han hoppa en liten bana i galopp där iaf ett par hinder var uppåt 70 cm. Fortfarande inga höjder att tala om men det var så kul att se honom bjuda rakt på hindren med spetsade öron istället för att tveka och tycka att det är lite läskigt. Jag kommer vänta lite till med att hoppa honom, eventuellt rider jag en trygg ridskolehäst på hopplektion för att verkligen känna mig varm i kläderna och inte smitta av mig med någon nervositet på min häst, men jag blev definitivt sugen på att hoppa igen!

Det går framåt med klickerträningen också och Theo verkligen älskar bollen som vi introducerade härom dagen! Igår kväll såg det ut så här:

Lite off topic kanske men vad sjutton :).

Är det kallt och fuktigt ute? Isf kan det var astma. Jag har det normalt inte men just vid de väderförutsättningarna så kommer det känningar. Att det svartnar tyder ju på strul med syretillförseln.

Ja, ganska, runt nollan/någon minusgrad och lite blötsnö. Så det låter som en rimlig teori. Men jag har aldrig märkt av det tidigare, är inte det lite konstigt isåfall?

Ja, ganska, runt nollan/någon minusgrad och lite blötsnö. Så det låter som en rimlig teori. Men jag har aldrig märkt av det tidigare, är inte det lite konstigt isåfall?
Nä, det kan komma bara sådär. Du var ju sjuk nyligen som kan ha gett lite reaktion på luftrören och då gillas inte vädret. Testa att ha något framför munnen när du andas ute och se om det känns bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 586
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka