Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att jag ska ta och yoga lite lugnt här hemma nu. Känns som att det skulle behövas.

I övrigt har jag inte gjort många knop rörelsemässigt idag, har inte ens fått ihop 1000 steg på stegräknaren :o Kan konstatera att lång sovmorgon och några timmars studier inte är speciellt bra för motionen :D Men dagen har varit bra ändå, jag har fått mycket plugg gjort och precis varit hemma hos svärföräldrarna och ätit lite för mycket raggmunkar med bacon och lingon men fy så gott det var! :d

Hur gör ni när ni inte riktigt orkar med er själv? Har såna otroligt ologiska tankar och känslor just nu och vet liksom inte riktigt hur jag ska putta bort dem? Jag vet ju att de är ologiska och inte stämmer!:banghead:

Prata med mamma :love: Även om det suger att prata om sånt man egentligen inte vill yppa till någon för man tänker så himla negativt, men efteråt är det så skönt! Nu för tiden är det också så himla skönt att ha sambon där jag kan vräka ur mig och eftersom han finns i min närhet medan mamma bor långt bort kan försöka få mig att tänka på annat genom att vi hittar på saker. :)

Jag hade också en pissig vecka nu då jag känner mig kass i allmänhet. Men det hjälper inte att hålla det inne!

KL

Ont i ryggen från stallet idag... Så typiskt! Känns som om jag sträckt mig men jag har nog bara spänt mig och blivit stel tror jag. Är i alla fall på samma sida som jag haft ont i senaste tiden helt utan uppenbar orsak. Tror nånting är vajsing med musklerna där. Önskar jag hade ett badkar nu som kunde ta hand om mina ömma muskler!

Tack hörrni:love:

Jag vet egentligen att det är bättre att ventilera med någon men jag har så svårt för det. Jag stänger det inom mig. Det är liksom så utelämnande känslor som jag helst inte vill berätta för någon. De är så sårbara känslor. Och jag vill ju inte vara sårbar:(

Jag vet egentligen att det är bättre att ventilera med någon men jag har så svårt för det. Jag stänger det inom mig. Det är liksom så utelämnande känslor som jag helst inte vill berätta för någon. De är så sårbara känslor. Och jag vill ju inte vara sårbar:(
Ibland måste man visa sig sårbar för att bli starkare.

Vill du ventilera med någon som inte känner dig IRL så är du varmt välkommen att skicka ett pm

Jag var (och är fortfarande många gånger) likadan, men det känns faktiskt bra att ta det steget och våga visa sig sårbar. Vill du prata med någon utomstående får du gärna skicka PM.

Sammanfattar min vecka, så här på söndagskvällen.9h 06min 56sek säger Endomondo att jag loggat i tid. Så med det får jag väl vara synnerligen nöjd! :D
Det är några minuter mindre än förra veckan, men ändå mer än 1h loggad, aktiv tid om dagen.:up: Jag har inte följt min plan speciellt bra, tex ridningen nu i helgen fick vi skippa då vägarna är blankis vilket också är anledningen till att jag inte ville chansa på att springa. :down:
Nästa vecka blir kärv när det kommer till simningen, men ska verkligen försöka få in åtminstone 1 pass med det. I övrigt blir det promenader varje dag och utöver det vad som kan hinnas med. Mycket jobb, 62h-vecka, så jag är nöjd bara jag kan logga lite tid varje dag. :)

Säger som de andra. Vill du ventilera så bara skicka ett PM. Jag är en bra lyssnare :)

Summerar min vecka jag med då:
ca 7 h 40 min träning (gym, simning, yoga, corepass)
2 h 51 min promenader, totalt 15,28 km
Total loggad rörelse: ca 10 h 31 min

Plan för kommande vecka:
Måndag: gym + lugnt yogapass
Tisdag: ev. lugn yoga hemma för hjärnans skull
Onsdag: Yogapass
Torsdag: Gym, kanske simning
Fredag: kanske simning
Lördag: Corepass+gym
Söndag: Yogapass

och som vanligt är Yogapass = i grupp på gymmet
Känns som att yoga är helt rätt grej för min hjärna just nu, det passar dessutom perfekt som nån variant av aktiv vila eftersom det inte påfrestar musklerna lika mycket som ett gympass men ändå bidrar till smidighet och balans.

Jag brukar faktiskt ventilera här om jag känner så. Nu vet jag ju inte vad det är för något som tynger dig, men i alla fall jag skriver och diskuterar saker här som jag aldrig skulle erkänna för någon annan IRL just för att de är så utelämnande eller obekväma på annat vis. Den kropps & mat-ångest jag har ibland är det till exempel ingen av mina vänner som känner till, men sådana tankar ventilerar jag så bra här att det liksom inte riktigt behövs.

Summerar veckan som gått:

Måndag: 40 min lättare axel & rygg-pass samt en del löpning på löpband
Tisdag: Vila
Onsdag: 45 min PT-pass med fokus rumpa och axlar.
Torsdag: 45 min Legs Bums & Tums
Fredag: 70 min axel, triceps & rygg-pass.
Lördag: Vila
Söndag: Vila.

Det känns som en bra vecka och jag har haft lite lagom mycket träningsvärk sådär - till skillnad från förra veckan... Här är förresten en bild som för alltid kommer att påminna mig om den träningsvärken - som till slut blev så outhärdlig att jag var tvungen att greppa första bästa bänk utanför Buda Castle och stretcha lite. As you do... :angel:

10360896_10152809385904055_5262854544183205174_n_54c56069e087c35dfc6fdd58.jpg

Just det ja, planen för veckan som kommer ja!

Måndag: PT-pass med fokus mage och rumpa
Onsdag: Metafit
Torsdag: Tänkte testa på mitt livs första pass Pilates, då min nyblivna gymbuddy och tillika flatmate var på det i lördags och älskade det!
Fredag: Självständigt pass med fokus på ben och axlar.
Lördag: Vila
Söndag: Vila, eventuellt power walk om vädret passar.

Kan summera min vecka så här:
Måndag: Träning med instruktör, ben och core
Onsdag: Gym
Torsdag: Ridning
Fredag: Vila
Lördag: Gym
Söndag: Vila

Nu har jag haft mitt gymkort i två veckor och tänker att min kropp har börjat komma igång lite så ska försöka trappa upp ett snäpp nästa vecka.

Sammanfattar min vecka, så här på söndagskvällen.9h 06min 56sek säger Endomondo att jag loggat i tid. Så med det får jag väl vara synnerligen nöjd! :D
Det är några minuter mindre än förra veckan, men ändå mer än 1h loggad, aktiv tid om dagen.:up: Jag har inte följt min plan speciellt bra, tex ridningen nu i helgen fick vi skippa då vägarna är blankis vilket också är anledningen till att jag inte ville chansa på att springa. :down:
Nästa vecka blir kärv när det kommer till simningen, men ska verkligen försöka få in åtminstone 1 pass med det. I övrigt blir det promenader varje dag och utöver det vad som kan hinnas med. Mycket jobb, 62h-vecka, så jag är nöjd bara jag kan logga lite tid varje dag. :)

Mer noggrant då, gångna veckan;
Måndag: Ridning
Tisdag: Ridning + Simning(+ Promenad)
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila (+promenad)
Fredag: Simning (+ promenad)
Lördag: Vila (promenad)
Söndag: Simning (+ promenad)

Så här såg min vecka ut. Har ridit också men det skriver jag inte upp i träningsdagboken utan räknar som vardagsmotion.

Måndag Styrketräning 50 min + Spinning 45 min

Tisdag Skidor, stakning 18 km/1 h 30 min

Onsdag Vila

Torsdag Löpning till gymmet 4 km/22 min + Cirkelfys 40 min

Fredag Skidor, skate 14 km/1 h 10 min

Lördag Löpning 8,5 km/47 min

Söndag Skidåkning 21,3 km/1 h 51 min

Totalt 8 timmar och en salig blandning, ungefär som vanligt. Den här veckan ska jag försöka flexa lite imorgon och åka ett långpass skidor mitt på dagen, då det i princip är den enda dagen jag har tid för det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 586
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka