Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min vecka:
Mån: 60 min abs n'ass + lite styrka för armarna
Tis: skidåkning minst 10 km
Ons: Ridning, gym på morgonen
Tors: Agility-träning
Fre: Skidåkning
Lör och söndag: Skidåkning + ett gympass nån av dagarna

Nu har jag köpt mig Gymkortet för året och jag ska iväg på crossfit ikväll. Men är så gräsligt trött. Men allt går.

Jag har tagit det lugnt idag, blev en 6km promenad imorse bara. Kan endast beskrivas med tre ord, kallt, blött och halt. Jäkla is överallt :mad:

Vad spännande! Vad ska du göra, eller vad ska dom göra med dig? :D
Jag vet inte helt 100% än :D men det är både piller dagligen och injektion en gång i veckan iaf. Och i början och slutet görs full hälsokoll med blodprov, glukosbelastning och MR-undersökning. Men det är en helblind studie så varken jag eller forskarna kommer veta om jag får medicinen eller placebo. Spännande och jag hoppas verkligen att jag får medicin + att den fungerar såklart :)

Det blev ingen promenad, skitväder med en massa blåst så gick på Core ist.

Har öppnat upp mig lite för killen så det känns bättre i knoppen nu. :) Om jag bara kunde göra det direkt ist för att fundera och fundera och fundera innan jag vågar berätta om mina tankar och känslor:banghead:

Öhm, jag vet i fasen vad man ska kopiera för att länka direkt till en spellista men tror att du bara behöver trycka på det grön i inlägget över. Eller nåt:p

@_Charlotte_, Jag har känt något liknande, en gång på sensommaren när vi var i ridhuset (det ridhuset är dödligt varmt på sommaren och jag klär alltid på mig alldeles för mycket kläder med tanke på att jag även rider med säkerhetsväst), och hästen bestämde sig för att just den dagen var en skitbra dag för att inte fatta galopp = jag fick jobba jävul för att få henne att göra något som hon i vanliga fall faktiskt kan. Jag hade också precis varit sjuk, och hade väl inte återhämtat mig riktigt. Det svartnade för ögonen, ringde i öronen och hela huvudet kändes inlindat i bomull. Jag fick hoppa av och sätta mig tills det slutat snurra (jag har svimmat förut av de symptomen, men då i samband med trevliga veckan), sen kunde jag fortsätta rida på, men var fruktansvärt trött efteråt. Det har kommit en gång till efter det, någon vecka senare, jag led fortfarande av sviterna efter den där förkylningen och hade surprise, surprise, fortfarande alldeles för mycket kläder på mig. :cautious: Det har inte kommit mer sen, peppar peppar ta i trä.

Idag har mina ben fått jobba, högerbenet gick till slut i vild strejk (det är det som har varit av en gång och aldrig riktigt mer blivit detsamma) och imorgon misstänker jag att jag knappt kommer att kunna gå. Jag och medryttaren red bort till ridhuset, och idag var vi själva nästan hela tiden, så min stackars ponny kunde fokusera lite mer på mig än förra veckan. Däremot var det första gången hon var inne i ett ridhus när det rasar ner från taket, första gången jag var inne i ett ridhus sen 2007 när det rasar ner från taket och första gången någonsin även för mig med en annan häst än en gammal rutinerad ridskole-räv som är van vid det, vi höll på att hoppa ur utrustningen båda två när det hände första gången. Men vi kämpade på och kunde till slut faktiskt jobba lite med traven innan vi slutade, förra gången skulle hon knappt skritta. Sen kom det in en tjej som skulle longera, och då tackade vi för oss och red hem, kändes säkrast. Men det blev i alla fall 40 minuters skritt dit och hem, samt runt en halvtimmes effektiv ridning där inne.

@_Charlotte_, Jag har känt något liknande, en gång på sensommaren när vi var i ridhuset (det ridhuset är dödligt varmt på sommaren och jag klär alltid på mig alldeles för mycket kläder med tanke på att jag även rider med säkerhetsväst), och hästen bestämde sig för att just den dagen var en skitbra dag för att inte fatta galopp = jag fick jobba jävul för att få henne att göra något som hon i vanliga fall faktiskt kan. Jag hade också precis varit sjuk, och hade väl inte återhämtat mig riktigt. Det svartnade för ögonen, ringde i öronen och hela huvudet kändes inlindat i bomull. Jag fick hoppa av och sätta mig tills det slutat snurra (jag har svimmat förut av de symptomen, men då i samband med trevliga veckan), sen kunde jag fortsätta rida på, men var fruktansvärt trött efteråt. Det har kommit en gång till efter det, någon vecka senare, jag led fortfarande av sviterna efter den där förkylningen och hade surprise, surprise, fortfarande alldeles för mycket kläder på mig. :cautious: Det har inte kommit mer sen, peppar peppar ta i trä.

Hm, då hoppas jag att det bara är nåt envist som är kvar från när jag var sjuk. Har varit dödstrött nu hela eftermiddagen, orkar inte ens sitta vid datorn några längre stunder :cautious:
Så det blir påtvingad vila resten av dagen, ska se om jag kan få någon annan att gå med hundarna ikväll också så jag orkar med allt jag har inbokat imorgon :)

Det blev ingen promenad, skitväder med en massa blåst så gick på Core ist.

Har öppnat upp mig lite för killen så det känns bättre i knoppen nu. :) Om jag bara kunde göra det direkt ist för att fundera och fundera och fundera innan jag vågar berätta om mina tankar och känslor:banghead:

Skönt att det känns bättre :) Jag känner igen mig i sista meningen, jag är tyvärr också alldeles för bra på det.

Imorgon kommer vårdcentralen ringa upp så jag kan boka en tid hos en läkare. Hur sjutton gör man för att inte trycka ner sina problem till nivån "nä det är nog lugnt ändå" tills dess?!

Utsidan på mina lår gör så ont när jag ska resa mig upp eller liknande så jag funderar på om man kan få bristningar i muskler? Isf hur funkar det?

Hm, då hoppas jag att det bara är nåt envist som är kvar från när jag var sjuk. Har varit dödstrött nu hela eftermiddagen, orkar inte ens sitta vid datorn några längre stunder :cautious:
Så det blir påtvingad vila resten av dagen, ska se om jag kan få någon annan att gå med hundarna ikväll också så jag orkar med allt jag har inbokat imorgon :)

Jag funderar mer på om det har med ditt väldigt aktiva liv och snålt med mat som spökar?
Det du gör i stallet är aktivt! I kombination med träning - mycket aktivt. Och du ger intryck av att inte äta allt för mycket, vilket kan framkalla det du beskriver.

Jag spekulerar ju dock mest och vet ej om detta är sanningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 585
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka