Bra att du kunde ventilera lite med sambon, @Emtherlia. Det tror jag är bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Imorgon kommer vårdcentralen ringa upp så jag kan boka en tid hos en läkare. Hur sjutton gör man för att inte trycka ner sina problem till nivån "nä det är nog lugnt ändå" tills dess?!
Utsidan på mina lår gör så ont när jag ska resa mig upp eller liknande så jag funderar på om man kan få bristningar i muskler? Isf hur funkar det?
Jag funderar mer på om det har med ditt väldigt aktiva liv och snålt med mat som spökar?
Det du gör i stallet är aktivt! I kombination med träning - mycket aktivt. Och du ger intryck av att inte äta allt för mycket, vilket kan framkalla det du beskriver.
Jag spekulerar ju dock mest och vet ej om detta är sanningen.
Det gjorde jag förra gången. Det var en jäkla lång lista och jag gick ut därifrån med en sjukskrivning, det är definitivt inte vad jag vill ha den här gången. Jag vill ha mitt recept och gå ut, ungefär. Så känns det i alla fall just nu.Skönt att du söker vård, hoppas du får träffa en bra läkare! Jag hade nog skrivit en lista så att jag varken glömmer bort något eller blir lockad att beskriva något som bättre än det faktiskt är.
Det gjorde jag förra gången. Det var en jäkla lång lista och jag gick ut därifrån med en sjukskrivning, det är definitivt inte vad jag vill ha den här gången. Jag vill ha mitt recept och gå ut, ungefär. Så känns det i alla fall just nu.
Det funderade jag också på förrförra veckan när jag hade så satans jäkla ont i framförallt nedre delen av framsidan av låren, jag trodde faktiskt halvt om halvt att jag förstört något där ett slag. Det blev liksom inte ett dugg bättre på fyra hela dagar. Men det gick över till slut, tro det eller ej! Ge det en eller två dagar till säger jag och se hur det känns då.Utsidan på mina lår gör så ont när jag ska resa mig upp eller liknande så jag funderar på om man kan få bristningar i muskler? Isf hur funkar det?
Jag funderar mer på om det har med ditt väldigt aktiva liv och snålt med mat som spökar?
Det du gör i stallet är aktivt! I kombination med träning - mycket aktivt. Och du ger intryck av att inte äta allt för mycket, vilket kan framkalla det du beskriver.
Jag spekulerar ju dock mest och vet ej om detta är sanningen.
Ja alltså det är ju stressen som är boven, och pga det som jag vill ha nytt recept på det här läkemedlet. Går och velar över om jag ska försöka få remiss till psykolog eller inte. När jag ringde upp så var det en självklarhet att jag skulle det, nu känner jag mer att det nog inte kommer hjälpa alls och göra allt ännu värre. Gah. Krångel.Ah okej, jag förstår. Om det är en situation och ett läkemedel du har erfarenhet av sedan tidigare kanske det räcker att berätta det för sköterskan (som jag antar är den som kommer att ringa upp) och sedan ta det därifrån med läkaren?
Ja alltså det är ju stressen som är boven, och pga det som jag vill ha nytt recept på det här läkemedlet. Går och velar över om jag ska försöka få remiss till psykolog eller inte. När jag ringde upp så var det en självklarhet att jag skulle det, nu känner jag mer att det nog inte kommer hjälpa alls och göra allt ännu värre. Gah. Krångel.
Jag vill träna. Men ringde återbud till syrran och avbokade yogapasset tidigare idag. Halsen gör ont och jag nyser konstant, så jag har haft en vilodag idag istället.
Det har det blivit förut, vid så gott som alla psykologkontakter. Dom har en tendens att gräva upp massa gammalt och bara lämna det där som ett infekterat sår, för att sen börja gräva nån annanstans. En av dom var riktigt jäkla skitklantig med en fråga hon ställde, genom vilken hon bekräftade mycket av det jag var rädd för, det höll på att knäcka mig helt så där och då bestämde jag mig för att jag aldrig ska till en psykolog igen.På vilket sätt tror du att det skulle kunna bli värre av psykologkontakt? Jag tycker att det låter som en bra idé så att du kan få hjälp med verktyg att hantera stressen.
Det har det blivit förut, vid så gott som alla psykologkontakter. Dom har en tendens att gräva upp massa gammalt och bara lämna det där som ett infekterat sår, för att sen börja gräva nån annanstans. En av dom var riktigt jäkla skitklantig med en fråga hon ställde, genom vilken hon bekräftade mycket av det jag var rädd för, det höll på att knäcka mig helt så där och då bestämde jag mig för att jag aldrig ska till en psykolog igen.
Efter senaste utbrändheten var jag tvungen att gå till en kurator för "hon är nästan samma sak som en psykolog" och tydligen måste man träffa en sådan när man blir sjukskriven av en sån anledning. Hon tyckte att det räckte med att ge mig andningsövningar (som jag sa att jag inte fixar att göra eftersom det stressar upp ännu mer) och att läsa högt ur en bok om vad stress är... Det var liksom inte på långa vägar värt den stress som krävdes för att ta sig dit. Som tur är behövde jag bara komma dit två gånger, sen tyckte hon att jag var färdigbehandlad och redo för omvärlden.
Känner inte till någon som har koll på dom som finns här dessvärreFan vad värdelöstIfall du skulle få en remiss, kan du välja psykolog isf? Tänkte om någon du litar på skulle kunna rekommendera någon.
Känner inte till någon som har koll på dom som finns här dessvärre![]()
Det har det blivit förut, vid så gott som alla psykologkontakter. Dom har en tendens att gräva upp massa gammalt och bara lämna det där som ett infekterat sår, för att sen börja gräva nån annanstans. En av dom var riktigt jäkla skitklantig med en fråga hon ställde, genom vilken hon bekräftade mycket av det jag var rädd för, det höll på att knäcka mig helt så där och då bestämde jag mig för att jag aldrig ska till en psykolog igen.
Efter senaste utbrändheten var jag tvungen att gå till en kurator för "hon är nästan samma sak som en psykolog" och tydligen måste man träffa en sådan när man blir sjukskriven av en sån anledning. Hon tyckte att det räckte med att ge mig andningsövningar (som jag sa att jag inte fixar att göra eftersom det stressar upp ännu mer) och att läsa högt ur en bok om vad stress är... Det var liksom inte på långa vägar värt den stress som krävdes för att ta sig dit. Som tur är behövde jag bara komma dit två gånger, sen tyckte hon att jag var färdigbehandlad och redo för omvärlden.