Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon kommer vårdcentralen ringa upp så jag kan boka en tid hos en läkare. Hur sjutton gör man för att inte trycka ner sina problem till nivån "nä det är nog lugnt ändå" tills dess?!

Skönt att du söker vård, hoppas du får träffa en bra läkare! Jag hade nog skrivit en lista så att jag varken glömmer bort något eller blir lockad att beskriva något som bättre än det faktiskt är.

Utsidan på mina lår gör så ont när jag ska resa mig upp eller liknande så jag funderar på om man kan få bristningar i muskler? Isf hur funkar det?

Jag fick en skada som antagligen var en bristning eller något liknande (sökte aldrig vård så vet inte säkert), men det gjorde rejält ont och smällde till i muskeln när det hände så det var ingen tvekan om att något hade hänt. Det kanske kan vara en blödning eller överansträngning annars? Oavsett vad så är receptet vila men att inte vara helt stillasittande utan röra på sig lite lätt.

Jag funderar mer på om det har med ditt väldigt aktiva liv och snålt med mat som spökar?
Det du gör i stallet är aktivt! I kombination med träning - mycket aktivt. Och du ger intryck av att inte äta allt för mycket, vilket kan framkalla det du beskriver.

Jag spekulerar ju dock mest och vet ej om detta är sanningen.

@_Charlotte_ Jag tror som Sleepan att det kan vara att du inte får i dig tillräckligt med energi för ditt väldigt aktiva liv.

Skönt att du söker vård, hoppas du får träffa en bra läkare! Jag hade nog skrivit en lista så att jag varken glömmer bort något eller blir lockad att beskriva något som bättre än det faktiskt är.
Det gjorde jag förra gången. Det var en jäkla lång lista och jag gick ut därifrån med en sjukskrivning, det är definitivt inte vad jag vill ha den här gången. Jag vill ha mitt recept och gå ut, ungefär. Så känns det i alla fall just nu.

Det gjorde jag förra gången. Det var en jäkla lång lista och jag gick ut därifrån med en sjukskrivning, det är definitivt inte vad jag vill ha den här gången. Jag vill ha mitt recept och gå ut, ungefär. Så känns det i alla fall just nu.

Ah okej, jag förstår. Om det är en situation och ett läkemedel du har erfarenhet av sedan tidigare kanske det räcker att berätta det för sköterskan (som jag antar är den som kommer att ringa upp) och sedan ta det därifrån med läkaren?

Vilka kanonbra träningsveckor alla verkar ha haft! Jättekul att läsa! :)

Utsidan på mina lår gör så ont när jag ska resa mig upp eller liknande så jag funderar på om man kan få bristningar i muskler? Isf hur funkar det?
Det funderade jag också på förrförra veckan när jag hade så satans jäkla ont i framförallt nedre delen av framsidan av låren, jag trodde faktiskt halvt om halvt att jag förstört något där ett slag. Det blev liksom inte ett dugg bättre på fyra hela dagar. Men det gick över till slut, tro det eller ej! Ge det en eller två dagar till säger jag och se hur det känns då.

Jag funderar mer på om det har med ditt väldigt aktiva liv och snålt med mat som spökar?
Det du gör i stallet är aktivt! I kombination med träning - mycket aktivt. Och du ger intryck av att inte äta allt för mycket, vilket kan framkalla det du beskriver.

Jag spekulerar ju dock mest och vet ej om detta är sanningen.

Jag är villig att hålla med Sleepan här faktiskt @_Charlotte_ - jag tycker att det låter som att det mycket väl skulle kunna vara brist på näring och energi i kombination med hård ansträngning som är boven. Om du tänker igenom dagen, har du ätit mindre eller annorlunda än vanligt? Sovit mindre?

Ah okej, jag förstår. Om det är en situation och ett läkemedel du har erfarenhet av sedan tidigare kanske det räcker att berätta det för sköterskan (som jag antar är den som kommer att ringa upp) och sedan ta det därifrån med läkaren?
Ja alltså det är ju stressen som är boven, och pga det som jag vill ha nytt recept på det här läkemedlet. Går och velar över om jag ska försöka få remiss till psykolog eller inte. När jag ringde upp så var det en självklarhet att jag skulle det, nu känner jag mer att det nog inte kommer hjälpa alls och göra allt ännu värre. Gah. Krångel.

Jag vill träna. Men ringde återbud till syrran och avbokade yogapasset tidigare idag. Halsen gör ont och jag nyser konstant, så jag har haft en vilodag idag istället.

Usch vilken märklig och jobbig dag jag haft... Morgonpass på jobbet där vi var underbemannade, vilket innebar att jag inte fick någon lunchrast utan tvingades trycka i mig en macka i farten bara. Direkt efter jobbet hade jag en intervju för mitt examensarbete, och direkt efter det var det dags för PT-pass på gymmet. Jag kände redan på väg dit att jag nog borde skippa det - både p.g.a matbrist, sömnbrist och motivationsbrist. Hade det varit mitt egna pass hade jag nog gjort det också, men nu hade jag ju liksom bokat tiden med honom och kände inte att jag kunde utebli. Mycket riktigt blev det dock ett riktigt skitpass då jag bara var på dåligt humör, kände mig yr, hade noll motivation och blev alldeles gråtfärdig emellanåt (av trötthet, av ilska, av hopplöshet). Verkligen inte kul någonstans!

Ja alltså det är ju stressen som är boven, och pga det som jag vill ha nytt recept på det här läkemedlet. Går och velar över om jag ska försöka få remiss till psykolog eller inte. När jag ringde upp så var det en självklarhet att jag skulle det, nu känner jag mer att det nog inte kommer hjälpa alls och göra allt ännu värre. Gah. Krångel.

Jag vill träna. Men ringde återbud till syrran och avbokade yogapasset tidigare idag. Halsen gör ont och jag nyser konstant, så jag har haft en vilodag idag istället.

På vilket sätt tror du att det skulle kunna bli värre av psykologkontakt? Jag tycker att det låter som en bra idé så att du kan få hjälp med verktyg att hantera stressen.

Min hemska hosta jag hade när jag bodde i (vad som visade sig vara) mögelskadad lägenhet har kommit tillbaka nu i eftermiddag. Hoppas på att det bara är mina lungor som har blivit känsligare och att det inte är några problem i lägenheten. Funderar på om jag vågar träna imorgon eller ej, men det verkar ändå inte finnas så roliga pass så det blir nog mest troligt vilodag.

På vilket sätt tror du att det skulle kunna bli värre av psykologkontakt? Jag tycker att det låter som en bra idé så att du kan få hjälp med verktyg att hantera stressen.
Det har det blivit förut, vid så gott som alla psykologkontakter. Dom har en tendens att gräva upp massa gammalt och bara lämna det där som ett infekterat sår, för att sen börja gräva nån annanstans. En av dom var riktigt jäkla skitklantig med en fråga hon ställde, genom vilken hon bekräftade mycket av det jag var rädd för, det höll på att knäcka mig helt så där och då bestämde jag mig för att jag aldrig ska till en psykolog igen.

Efter senaste utbrändheten var jag tvungen att gå till en kurator för "hon är nästan samma sak som en psykolog" och tydligen måste man träffa en sådan när man blir sjukskriven av en sån anledning. Hon tyckte att det räckte med att ge mig andningsövningar (som jag sa att jag inte fixar att göra eftersom det stressar upp ännu mer) och att läsa högt ur en bok om vad stress är... Det var liksom inte på långa vägar värt den stress som krävdes för att ta sig dit. Som tur är behövde jag bara komma dit två gånger, sen tyckte hon att jag var färdigbehandlad och redo för omvärlden.

Alltså. Nu är jag död. Var iväg på träningen ikväll som bestod av 2 AMRAP (10 minuter vardera) med bla burpees., tå till ringar, armhävningarna, knäböj med hopp, crossfit situps, höga upphopp på tjockmatta, ruscher och utfallsgång. Och på slutet började på 10 ner till 1 med rundor på knäböj med hopp, armhävningar och crossfit situps. Nu är jag så Slut så jag vet inte hur jag ska fixa och duscha....

Det har det blivit förut, vid så gott som alla psykologkontakter. Dom har en tendens att gräva upp massa gammalt och bara lämna det där som ett infekterat sår, för att sen börja gräva nån annanstans. En av dom var riktigt jäkla skitklantig med en fråga hon ställde, genom vilken hon bekräftade mycket av det jag var rädd för, det höll på att knäcka mig helt så där och då bestämde jag mig för att jag aldrig ska till en psykolog igen.

Efter senaste utbrändheten var jag tvungen att gå till en kurator för "hon är nästan samma sak som en psykolog" och tydligen måste man träffa en sådan när man blir sjukskriven av en sån anledning. Hon tyckte att det räckte med att ge mig andningsövningar (som jag sa att jag inte fixar att göra eftersom det stressar upp ännu mer) och att läsa högt ur en bok om vad stress är... Det var liksom inte på långa vägar värt den stress som krävdes för att ta sig dit. Som tur är behövde jag bara komma dit två gånger, sen tyckte hon att jag var färdigbehandlad och redo för omvärlden.

Fan vad värdelöst :( Ifall du skulle få en remiss, kan du välja psykolog isf? Tänkte om någon du litar på skulle kunna rekommendera någon.

@Sleepan @GoLightly @Mineur
Alltså, jag tycker verkligen inte att jag är "väldigt aktiv"? :confused:
Förra veckan var jag i stallet mer än normalt, annars är jag oftast inte där mer än max 2-3 timmar/dag och rider mellan en och tre hästar. Gör i stort sett inget annat i stallet än pysslar med hästarna och rider. Mockning, fodring och sånt är bara när jag har stalltjänst = inte ofta.
Och så går jag ju med hundarna, oftast en lite längre sväng på runt 5 km och så någon kortare på ett par-tre km.
Så den egentligen enda träningen jag gör, är springa 3 dagar i veckan och köra lite styrketräning hemma 3 dagar i veckan. Det är väl inte mycket?
Jag är ju sjukskriven, så jag har egentligen väldigt mycket tid som jag borde kunna göra något vettigt med. Tycker personligen att jag knappt någonsin lyfter min feta röv från datorstolen eller sängen :o

Men hur det än är med min aktivitetsnivå, så tror jag att jag äter ganska bra. Idag har det blivit lite mindre eftersom jag har mått så konstigt på eftermiddagen och kvällen, men frukost och lunch var relativt normala.
Så jag tror faktiskt inte att det är det som är boven, men förstår ändå att ni kan misstänka det.
Jag har dock ätit betydligt mindre förr än vad jag gör nu, och motionerat betydligt mer, men inte ens då mådde jag såhär konstigt. Mår alltså fortfarande kasst, fast det ju var många timmar sedan jag var ute och sprang nu :crazy:

Det låter ju helt idiotiskt :crazy: Tyvärr finns det många som inte alls passar en, men det finns också de som fungerar väldigt bra.
Jag har gått hos uppåt tio olika kuratorer/psykologer. Två av dem har jag trivts med, resten har inte fungerat alls för mig.
Det jag vill få sagt med det är att, om du tror att det skulle kunna vara bra för dig att ha någon sådan kontakt, våga prova även om du har dåliga erfarenheter. Du kanske har tur och hittar en som passar dig den här gången! Det låter ju onekligen som att du haft väldig otur hittills.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 586
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka