Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gå till en annan! Vet inte hur många jag behövde besöka för att hitta en som faktiskt förstod att jag hade problem.
När jag hade ont men ändå behövde träna så ströp vi blodtillförseln till muskeln för att den skulle bli trött innan knät sa ifrån. Dom gör mycket sånt i Japan nu tydligen, men det är inte speciellt känt i Sverige än. Det kanske kan vara nåt att testa? Vi körde med rejält åtsnörade lårmuskler, antingen med ett uppdraget knästöd (satt snortight) eller linda.
I mitt fall fick jag även träna på smärtstillande en period, just för att komma upp i en nivå där muskelmassan kunde minska smärtan
@snow Visst lade du väl upp några videor där du visade övningar med TRX? Har ett par övningar med de på gymmet och är rätt förtjust i dem och skulle gärna få lite mer inspiration. Skulle du vilja skicka länk till var jag kan hitta dem?
Visst, här kommer två av mina bålfavoriter!
Tack så mycket! Är nog inte stark nog att fixa det än eftersom jag precis har börjat träna, men bra att ha något att jobba mot![]()
Om du vill göra det lättare kan du ta bort pushupen (den är tyngst) och träna det separat.
Om du vill göra det lättare kan du ta bort pushupen (den är tyngst) och träna det separat.
Haha, nu är jag trött, trodde du pratade om att ta bort bh:n för att göra övningen enklare![]()
Haha, nu är jag trött, trodde du pratade om att ta bort bh:n för att göra övningen enklare![]()
Stå på stepbräda och hålla i trx i typ brösthöjd, så att du kan luta dig bakåt och ha stöd i handtagen. Stå i balans på ena benet och gör ett utfallssteg bakåt, men utan att sätta i foten i golvet. Tyngd och balans ska vara i ståbenet, armarna hjälper till vid behov. Upp till stående igen och så samma sak men stoppa benet åt sidan, förbi ståbenet istället för bakåt. Tillbaka till stående och repetera. Min pt sa att hon brukar göra åt alla fyra håll i ett varv liksom.Hahaha, jag hade ju kunnat skriva armhävning. Typiskt svenglifierad.
@Ninnurur den första övningen fattade jag men inte den andra? Kan du förklara igen eller rita en bild eller nåt?![]()
Jag bakade ju egna idag iställetNu ska jag åka och köpa en semla, mums!
Glöm inte anteckna![]()
Jag bakade ju egna idag istället![]()