Hej alla!
Tack för era tankar angående mina mål,jag har tagit till mig det ni skrivit och själv hunnit tänka lite och det är nog tyvärr så att ätstörningen talade en hel del när målen skrevs. Som jag skrivit förut är det ibland svårt för mig att veta vad som är normalt och inte eftersom jag varit sjuk i 10 år. Jag vill ju ha mål som jag kan nå upp till, mål som är möjliga att klara även om de kanske är en liten utmaning. Men allt som jag kommer på som är "friska" mål känns så svåra att klara av. Jag önskar så mycket att jag hade någon hjälp i min kamp, för jag är rädd för att falla tillbaka men jag får inte det, jag har inte tid att vara sjuk mer, jag är snart 27 år och jag vill komma igång med utbildning och jobb och sen skaffa familj, och anorexin hindrar mig från allt det.
Jag vill inte att fler år ska slösas på sjukdomen men just nu känner jag att jag är i något sorts mittemellan land, jag är inte så underviktig att det är farligt men jag är inte på en frisk och normal vikt och tankarna är väldigt sjuka och jag har ångest hela tiden.
Angående min hund så behöver han 1,5-2 timmars promenad per dag promenad, han är väldigt pigg och busig och kräver en del promenader. Om det är någon dag det skulle bli mindre överlever han väl men då får jag dåligt samvete för han har ändå en del motionsbehov.
Jag har kommit på några mål som är kopplade till min hälsa (psykiskt och fysiskt):
* Gå fortsättninsgkurs i rallylydnad och börja tävla och bli uppflyttad från nybörjare till fortsättningsklassen
*Slutföra min utbildning
* Börja arbetsträna
* Äta 5 måltider/dag och inte hoppa över måltider
*Bli viktstabil
*Börja träna (om jag lyckas hålla vikten stabil, om jag går ner för mycket måste jag sluta)
* Försöka att minska tvånget kring promenader, inte ha stenkoll på exakt hur mycket jag går och våga ta det lugnt om jag blir sjuk igen
* 3 promenader/dag, ca 100-120 minuter totalt vanliga dagar men att vara flexibel så det kanske blir lite mindre ibland och lite mer andra dagar