Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det tycker jag också, att ha kul är nyttigt juHoppas att du inte håller på att bli sjuk
![]()
Hej älskade tråden! Åh vad jag har saknat er! Det känns som att jag har varit borta en halv livstid, men det är ju faktiskt inte ens en vecka sedan jag kikade in senast... Ursäkten jag har att komma med kallar jag för Semester; jag och en tjejkompis tog en liten spontantripp till Budapest och levde loppan i några dagar. Det var fantastiskt!
Men alltså... Ni vet den där träningsvärken jag skrev om i förra veckan, efter att jag hade förstört mina ben lite granna i tisdags? Den höll i sig med dödsstyrka i fyra dagar. Fyra dagar. Vilket innebär att den inkräktade på semestern, vilket innebär att jag turistade omkring som en lobotomerad pingvin de första två dagarna i Budapest för att jag hade så fruktansvärt ont i benen. Det var så att de vek sig under mig lite då och då, och minsta lilla trappsteg gjorde att jag fick bita mig i läppen för att inte skrika av smärta. Detta ledde till att jag formligen störtade ut från en av restaurangerna vi var och åt på - för att jag suttit ner så länge, hade så vansinnigt ont och verkligen inte kunde med att anstränga lårmusklerna för att ta emot mig själv liksom. Jag fick liksom kasta mig ut och fortsätta "springa" stelbent tills farten tog slut och jag kunde stanna naturligt. Det såg tydligen väldigt roligt ut, enligt mitt resesällskap. Det tyckte tydligen killarna som stod vid gatuhörnet lite längre bort också, för de bröt ut i ett riktigt gapskratt när de såg mig. Nåja, trevligt att man kan underhålla någon i alla fall...
Igår körde jag ett litet konditionspass med inslag av rygg & axlar, idag har jag haft oplanerad men ack så skön vila och imorgon är det PT-pass som gäller. Skoj skoj!
Hej älskade tråden! Åh vad jag har saknat er! Det känns som att jag har varit borta en halv livstid, men det är ju faktiskt inte ens en vecka sedan jag kikade in senast... Ursäkten jag har att komma med kallar jag för Semester; jag och en tjejkompis tog en liten spontantripp till Budapest och levde loppan i några dagar. Det var fantastiskt!
Men alltså... Ni vet den där träningsvärken jag skrev om i förra veckan, efter att jag hade förstört mina ben lite granna i tisdags? Den höll i sig med dödsstyrka i fyra dagar. Fyra dagar. Vilket innebär att den inkräktade på semestern, vilket innebär att jag turistade omkring som en lobotomerad pingvin de första två dagarna i Budapest för att jag hade så fruktansvärt ont i benen. Det var så att de vek sig under mig lite då och då, och minsta lilla trappsteg gjorde att jag fick bita mig i läppen för att inte skrika av smärta. Detta ledde till att jag formligen störtade ut från en av restaurangerna vi var och åt på - för att jag suttit ner så länge, hade så vansinnigt ont och verkligen inte kunde med att anstränga lårmusklerna för att ta emot mig själv liksom. Jag fick liksom kasta mig ut och fortsätta "springa" stelbent tills farten tog slut och jag kunde stanna naturligt. Det såg tydligen väldigt roligt ut, enligt mitt resesällskap. Det tyckte tydligen killarna som stod vid gatuhörnet lite längre bort också, för de bröt ut i ett riktigt gapskratt när de såg mig. Nåja, trevligt att man kan underhålla någon i alla fall...
Igår körde jag ett litet konditionspass med inslag av rygg & axlar, idag har jag haft oplanerad men ack så skön vila och imorgon är det PT-pass som gäller. Skoj skoj!
Nu har jag läst igenom hela tråden och kan bara säga OMG vad mycket kärlek och styrka det fanns i den. Visst att det finns sorg, smärta och ångest också, men överlag blev jag helt tagen av alla goda råd och all pepp i den
. Härliga, stärkande människor!!
Själv har jag - efter typ 15 år av jojobantande och sambokilon- hittat något som liknar en balans i livet och fått vettiga matvanor. Motionerat har jag alltid gjort eftersom jag har hundar som kräver sitt, men maten har varit alldeles för fel och framförallt FÖR MYCKET!
Nu har jag ändrat det såpass mycket att jag äter bättre, mindre och nyttigare alla vardagar i veckan (där jag väljer att inte äta/dricka några onyttigheter som läsk, godis, kakor osv) medan jag "får" äta vad jag vill på helgerna (men även där blir det onyttiga i mycket mindre mängd än förut)
Jag väger mig inte (annat än på läkarbesök) så jag har ingen aning om vad som hänt med vikten, men jag ser på kroppen och framförallt hur kläderna sitter att det har gett resultat och jag har minskat i omfång
. Det går inte snabbt, men jag känner att detta har blivit en ändring som kan hålla livet ut, ingen snabbdiet eller extrem lågkaloridiet som jag testat förut
!
PT-pass idag och vi körde all in med simningJag har alltid tyckt att jag är en fruktansvärt dålig simmare, då jag har en tendens att använda ostbågstekniken när jag simmar. Prövade att träna lite för rekryteringstesterna till polishögskolan, och det betyder bland annat 150m bröstsim på under 6 min. Bröstsim är min absolut svagaste gren, men jag gav järnet och simmade röven av mig första omgången - kom runt på 5.30. Pratade en liten stund med min PT och sedan sade han åt mig att bekväm-simma samma sträcka en gång. Kom runt på 4 minuter!!!
Hann förstås tänka efter lite då, tänka på hur jag simmar och samspela lite bättre med vattnet. När jag simmar röven av mig motarbetar jag vattnet och tar slut fort samtidigt som jag knappt kommer någonstans. Hur som helst har jag en duktig marginal och är inte särskilt orolig över simmomentet längre. Om jag simmar på 4 min nu kan det ju bara bli bättre![]()
Min rumpa sällskapar med dinGodmorgon träningsvärk, jag har inte saknat dig
Träningsvärk i rumpa, lår och bröstet. Tabata tog bra![]()
Men du, ring tandläkaren och gråt lite så att du får komma dit nu på en gång! Sådär kan du ju inte ha detFörlåt, nu kommer jag här och gnäller igen. Men alltså jag orkar inte. Tandvärk, huvudvärk, feber och trötthet. Värktabletter hjälper inte. Blir så avis på er som har energi och kan träna. Jag orkar inte ens med yogan längre, måste prioritera energin till skolan. Hoppas verkligen dom kan hjälpa mig imorgon... Besöket på vc behövs också tror jag, när jag tänker efter har jag varit halvdan ett bra tag.
Det är ändå kul att läsa om er träning, ni inspirerar!Längtar tills jag kan komma tillbaka ordentligt.
@Chili - var försiktig med överansträngda knän, jag har precis blivit av med det. Liniment och lagomt med motion!
Men du, ring tandläkaren och gråt lite så att du får komma dit nu på en gång! Sådär kan du ju inte ha detför visst var det bara en tandsköterska du ska träffa imorrn?
Godmorgon träningsvärk, jag har inte saknat dig
Träningsvärk i rumpa, lår och bröstet. Tabata tog bra![]()