Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Säg den lycka som varar. Kom typ 5 km. Sen attackerade en lös hund och nu rinner blodet rejält. Svindjupt hack i benet. Väntar på pojkvännen som ska hämta mig och köra till akuten, och är i telefonkö till polisen. Det gör så jääävla ont. Står på ett ben lutad över cykeln och grinar av smärta.

:eek: :eek:

Men va!! Hoppas att det inte är allt för illa Cili :(

Men herregud @cili ..!! :eek::cry: Vilken jävla otur du har! :( Hoppas hoppas att det inte är så illa...

...och här går jag och är lite rädd för en liten jäkla hund som har hoppat på mig ett par gånger men den biter i alla fall inte :crazy: Lösa hundar är ett jäkla otyg när folk inte har koll på dem...

Jag har hållit igång hela dagen, väldigt mycket promenerande på stan bland annat. Sprang en sväng när jag kom hem. Däremot har jag ätit ganska många kakor så det väger upp för all motion :D Jag har nån hangup på kakor för tillfället, vet inte riktigt varför men jag gillar läget bara, sånt brukar försvinna efter en stund.

@WS6 - i Borås! Gratis är det också. En ganska kompakt liten bana på 2,5 km i serpentinmönster typ, och ett 20-tal hinder.
Ser kul ut! Skulle varit liiite närmre bara! ;)

Blev sjukt stressad igår, över att inte komma i min bröllopsklänning. Två månader kvar till bröllopet igår, och en månad kvar till jag ska till sömmerskan med klänningen. Vore ju trevligt om den passade bra när jag kommer dit liksom.

Ätit vettigt idag och ska avsluta med färskpotatis, torskrygg & örtsmör nu. Ska bli gött.
En sväng på gymmet med mycket rygg och så 5 km powerwalk idag.

Fixar du! Tänk "klänning" varje gång suget efter något obra hoppar på dig!

Säg den lycka som varar. Kom typ 5 km. Sen attackerade en lös hund och nu rinner blodet rejält. Svindjupt hack i benet. Väntar på pojkvännen som ska hämta mig och köra till akuten, och är i telefonkö till polisen. Det gör så jääävla ont. Står på ett ben lutad över cykeln och grinar av smärta.

Håller tummarna för dig!
Fan för oansvariga djurägare!! :rage:

Vilken match det blev idag!!
Vi låg under med 3-1 i halvtid och tappade spelet lite.. 3minuter (!) innan slut sätter högerfotade jag ett mål med vänstran!! :D och preciiiiis innan slut sätter jag 3-3!! Onödigt spännande! Haha! Men så jävla gött!! Så bra vi krigade, vaknade bara lite sent.. Motståndarna var däremot inte lika glada.. :angel:

Fotboll! :love: :D

Hemma nu. Såren är spolade flera gånger, har fått stelkrampsspruta och ett antibiotikarecept. Benet är inlindat i kompresser och annat spännande.
Ont som fan och det kommer bli fula ärr, för dom vill inte sy eller tejpa fullt när det gäller hundbett (bakterierna måste komma ut). Och det blir inget bad förrän det här läkt helt, så nästa etapp i Icaklassikern får göras med alternativet roddmaskin

Vad sa hundägaren @cili ?! Blir helt vansinnig på folk som inte har koll på sina hundar. En liten hund här blev nyligen ihjälbiten av en större. Är det anmält nu?

Vad sa hundägaren @cili ?! Blir helt vansinnig på folk som inte har koll på sina hundar. En liten hund här blev nyligen ihjälbiten av en större. Är det anmält nu?
Han sa typ "åh nej, inte en gång till".
Det är anmält. Rubricerat som vållande till kroppsskada. Hoppas innerligt att det leder till skadestånd, för den här kvällen har varit rejält vidrig när det gäller smärtnivå (och det sabbar alla mina planer för den kommande tiden nu när jag har tre hål i benet som inte får bli smutsiga)

Det är anmält. Rubricerat som vållande till kroppsskada. Hoppas innerligt att det leder till skadestånd, för den här kvällen har varit rejält vidrig när det gäller smärtnivå (och det sabbar alla mina planer för den kommande tiden nu när jag har tre hål i benet som inte får bli smutsiga)

"Inte en gång till" ?? Om det har hänt tidigare, varför har man inte hunden kopplad!?! :banghead:

Hoppas du blir bra snabbt!!

Det har gått förvånansvärt bra att sova, trots en katt som envisats med att ta en genväg över mitt ben två gånger (tur att han inte väger så mycket). Nu efter uppstigning är det dock sju resor värre.
Fick med mig kryckor igår, trots att sjuksköterskan tyckte att det var onödigt. Det är jag vansinnigt glad för att jag insisterade på igår, för efter att ha gått sisådär 10 meter inomhus nu på morgonen utan dom gör det så vansinnigt ont att jag bara vill lägga mig på golvet. Varje gång jag spänner vaden så nästan svartnar det för ögonen. Masade mig fram till kryckorna, och kunde tack vare dom ta mig till köket och få fatt i en kexchoklad och sen till soffan där jag nu ligger med benet i högläge. Och då är jag ändå rätt smärttålig.
Just nu är jag mest glad att hundjäveln bara högg en gång och sen släppte. Hon kunde lika gärna slitit av den där muskeln, för hon fick ett bra grepp i den. Minns inte exakt vad jag skrivit i den här tråden respektive på facebook, men det stora hålet är över 1 cm djupt och dom två andra något mindre. Tre timmar efter att det hände pumpade det fortfarande blod ur dom. Hade en stor pöl under benet där jag satt och väntade :(

@cili Fyfaan vilken skit! Jag tycker så synd om dig, snart måste väl saker och ting gå din väg?
Jag tänker stanna inne på tisdagar framöver ;)
Hoppas att allt löser sig med försäkringar och grejer nu (måste ha tag i hundägarens försäkringsnummer), så det i alla fall blir någon typ av plåster på såren. Får jag in en slant där så ska jag köpa en ny gps-klocka i krya-på-mig-present. Tänkte tanken redan när jag fick tillbaka pengar på cykeln, men då trodde jag ju att jag skulle kunna utföra ett gäng massager till den här veckan för att täcka upp det som saknas för att säkra augustihyran, och det grusades ju nu med ett ben som gör löjligt ont så fort jag ställer mig upp.

Under de förhållandena låter det ju som ett solklart brott mot tillsynslagen, så vet man bara vem som är hundägaren så har den inte mycket att välja på utan måste ersätta de skador som en lösspringande hund orsakar. Sedan är det möjligen storleken av skadan som det kan bli diskussion om, men vore det upp till mig så skulle du absolut vara värd (minst) en ny gps-klocka som rimlig kompensation. Så eländigt att inte kunna bada och simma den här årstiden, och för en sådan onödig och dum orsak. :(

Under de förhållandena låter det ju som ett solklart brott mot tillsynslagen, så vet man bara vem som är hundägaren så har den inte mycket att välja på utan måste ersätta de skador som en lösspringande hund orsakar. Sedan är det möjligen storleken av skadan som det kan bli diskussion om, men vore det upp till mig så skulle du absolut vara värd (minst) en ny gps-klocka som rimlig kompensation. Så eländigt att inte kunna bada och simma den här årstiden, och för en sådan onödig och dum orsak. :(
Ja, att inte hålla koll på sin hund i ett villaområde där det helt uppenbart vistas folk finns det liksom inga ursäkter för. Speciellt inte en som tidigare attackerat människor.
Mitt försäkringsbolag sa att jag skulle försöka få till det genom hundägarens eventuella försäkring, och sen går dom in med mellanskillnaden om deras schablonbelopp ligger högre. Har hundägaren ingen försäkring så tar mitt bolag hela summan, så det är ju skönt att jag blir garanterad någon typ av ersättning i alla fall. Vill ju dock att det ska svida i plånboken för hundägaren så han får ta konsekvenserna av sitt handlande, eftersom det är så solklart oansvarigt. Det är liksom inte så svårt att köpa sig en munkorg om man vet att hunden inte riktigt är att lita på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur