Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sista fältjobbet för säsongen, dock ett "lyxigt" sådant då jag mest är i stadsmiljön. ;) På hotellet fanns det gym så jag pallrade mig dit och tränade mage/rygg och armar/axlar! Var riktigt trevligt men jag puttrade igång långsamt och försiktigt. Testade att rulla mellan olika plankpositioner och det var jobbigt! Gjorde även reverse crunches som var ännu jobbigare. :D

Har lite varierande symptom på nästäppa, rinnsnuva, nysningar och kli i munnen som jag kategoriserar som allergi, hoppas verkligen inte det är en förkylning. Precis till semestern.

Förkylningen börjar lägga sig lite tror jag men får nog lov att vänta med att springa tills helgen. Får promenera och rida så länge. Idag ville gubben ut och rida så det blir ingen ridning för mig :p Men en promenad ska jag ta!

Har knåpat ihop 7700 steg/5,5 km såhär före lunch. :) var uppe vid soluppgången och det var så fint! Kommer köra bil i ca 5 h så det är skönt att ha fått röra lite på sig.

Idag har jag kollat min baseline för promenadförmåga. Sjukgymnasten vill att jag testar en gång i veckan, för att se om sträcka/tid ändras något och i så fall hur mycket fram till återbesöket om fyra veckor.
Idag kom jag 80 meter innan foten började släpa, och det tog mig strax över en minut utan kryckor (dvs det är den sträckan och tiden som räknas). Sen stod jag still en stund, gick vidare, stannade igen, gick vidare och tog mig till slut runt hela byggnaden. Det känns ganska kasst, att 80 meter är vad jag klarar att gå innan foten inte följer med mer trots att det är 22 dagar sen skadan inträffade, och att jag för 23 dagar sedan sprang 10 080 meter.
Nåväl, nu har jag siffror på det och kan lättare se även små framsteg.

Det gick så uselt att träna idag! Kändes inte som att jag fick kontakt med musklerna överhuvudtaget och det var bara trögt och segt. Bläsch!

Jag gick också med i utmaningen nu, vi får se om jag kommer ihåg att starta appen bara :p

Tränade framförallt överkropp idag, men har börjat köra lite mer helkroppsinspirerade pass överlag. Kul att variera lite och prova nya saker. Min höftböjare som strulade så mycket för några månader sen har jag inte känt av på ett tag, men så har jag inte vågat marklyfta eller speciellt knäböja särskilt tungt sen dess heller. I höst hoppas jag att jag kan lägga in lite riktig tyngdlyftning igen :D

Så tråkigt att min nya telefon funkar dåligt med stegräknarappar! Man måste slå på den manuellt emn funkar ändå dåligt. Vill att den ska vara på hela tiden i bakgrunden. Klockar iaf in idag på +10 000 steg/+7 km. :) tror slutsumman ligger närmare 8,5 km då jag gick en sväng med hästen. I lugnt och fint tempo med matpauser. :love:

Sista dagarna har varit intensiva. Igår blev det i alla fall en ridtur på runt 45 minuter med ponnyn, vi hade en jäkla fart på slutet eftersom det började åska. Jag var dock räddare än henne, hon reagerade inte ens. Idag lyckades vi faktiskt gå hem i tid för första gången, men då har det ösregnat precis hela dagen. En liten promenad på en halvtimme blev det i alla fall.

Nu är jag ledig två dagar. Och bäst av allt, igår blev kompletteringen godkänd, så nu är det "bara" häst och jobb som kräver tid i sommar.

Hej tråden, känner att det är dags jag slutar lurka i skuggorna :D
Jag är: 34 år, Malmöbo. Jobbar som administratör så mycket sittande på kontor blir det, som tur är har jag mina hund, en flatte. Mycket skogsrundor blir det så vardagsmotionen är det inget fel på direkt. Jag vill dock bli starkare, fastare i kroppen och få bättre matvanor. Och komma igång med springandet ordentligt!
Senaste veckan har jag tränat en hel del pilates (älskar Blogilates på Youtube) och lyckats undvika kakor och godis. Tänkte försöka hålla snasket till en dag i veckan. Hängde med på utmaningen på Endomondo också, all pepp är bra pepp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur