Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sprungit ett riktigt grisepass idag! Så sjukt jobbigt, haha. Så jävla backigt att vi knappt pallade, jag och springsällskapet. Men grymt gött att ha sällskap, så det var kul! :)

Ridning en timme med en kompis idag. Så jäkla kvavt att svetten rann under hjälmen redan innan vi ens börjat trava, men det skulle egentligen regnat idag så jag vill inte gnälla.

Nu ska jag jobba helg, så förmodligen får hon vila lördag och söndag. Blir så sent man kommer hem på helgerna att jag är tacksam att jag sparat hennes vilodagar den här veckan för att kunna ta dem nu.

Jag har fortfarande inte blivit av med förkylningen helt, har gått 1,5 månad nu. Känns som att det börjar bli bättre dock *pepparpeppar*!

Hade en riktig skitdag på jobbet idag, så jag red ut barbacka och galopperade för att bli på bättre humör! Det funkade, och räknas som träning, det är svårt att hålla sig kvar när hästen drar framåt när man vill stanna :D

Min fina pålle är en stjärna! Som han gick idag! :love:
Sen blev det 5km i skogen för min egen del, på en bra tid dessutom!
Terränglopp om ca 1 månad och jag är taggad! :D
Imorn vilar pålle och jag ska knalla runt på falsterbo! :) Förhoppningsvis regnar det inte.. Någon som är där och kan ge väderrapport? :p

Lite effekt gav gårdagen i alla fall, petar jag på bröstmusklerna känns dom :D

Idag har jag varit ledig och mest gått runt och pysslat med småsaker, handlat och tjötat med kvartersvärden, bytt duschslang och städat och rensat på balkongen. För första gången på länge var det också sol och vindstilla på balkongen så det blev middag och korsord där istället för att ta mig en joggingtur. Planen är att ge mig på´t det första imorgon bitti istället. Sen får jag se vad jag ska hitta på för motionsaktigt i övrigt i helgen.

Blev pw/jogg när dottern cykla idag och sen en timmes ridtur :)

Tidigt i morgon blir det ridning igen och under dagen ett hiit pass av nåt slag :)

Haha, det förstår jag! :p

På tal om Islandshästar blir det min motion på söndag. Fyra timmar turridning! :D

Va roligt!
Jag har hållit på med islandshästar i många år men alltid haft egen häst så jag har faktiskt bara ridit turridning en gång. Det var för 3 år sen på min möhippa/fruhippa :)

Har sån träningsvärk sen i förrgår att jag k knappt klarar att borsta benen på hästen :p

Dagens träning av hästen avklarad. Min kompis har sin häst här på bete så hon kom hit vid 6.40 så vi sadlade och red en timmes tur. Perfekt start på dagen för oss hästnördar :D När vi var tillbaka så var familjen vaken så jag bytte av gubben som ska på rally hela dagen. Jag och ungarna ska åka och bada tänkte vi och sen i em/kväll ska jag träna. Gubben var nog sugen på att hänga på också så jag får vänta på honom. Tänkte köra 500 reps passet som @zassoo tipsade om :)

Inledde dagen med 5 kilometer PW blandat med lite jogg. Nackdelen med att om man vill vara i fina delen av skogen här så innebär det vääääldigt mycket backar, mina vader brände rätt gött på väg hemåt, när det BARA är uppförsbacke. Telefonen angav sådär 28 våningar :D

Idag ska jag simma en kortis för att testa om mina linser fortfarande funkar (lagom att göra det dagen före Vansbro) och så tänkte jag jogga en halvmil.

Ikväll ska jag göra mig nån god mat och bara chilla. Har både barn- och makefritt eftersom den förra sover hos sina farföräldrar och den senare är på pistolskyttekurs. Händer inte särskilt ofta att jag är helt själv (och får sova själv!), så jag tänker verkligen njuta. :D

Jag har varit helt off sedan jag kom hem för snart en månad sedan. Trött, stressad och inte mått speciellt bra. Det har tagit emot att ens åka till stallet (men när jag väl är där är det kul), jag har bara velat ligga på soffan och stirra ut i luften.

Men! Nu börjar jag känna mig fit for fight igen. Hade tänkt gå ut och springa på morgonen men när jag väl vaknade var det närmare trettio grader och full sol :wtf: Gör ett nytt försök imorgon!

Jag är sugen på att införskaffa mig någon form av aktivitetsarmband(?), har ni några tips? Jag vill att den ska mäta antal steg, distans och tiden man rört sig, och det antar jag att de flesta kan. Gärna att den tål en promenad i regn, och att den överlever ett stalliv. Att den går att koppla till mobilen skulle nog också vara bra.

Jag har varit helt off sedan jag kom hem för snart en månad sedan. Trött, stressad och inte mått speciellt bra. Det har tagit emot att ens åka till stallet (men när jag väl är där är det kul), jag har bara velat ligga på soffan och stirra ut i luften.

Men! Nu börjar jag känna mig fit for fight igen. Hade tänkt gå ut och springa på morgonen men när jag väl vaknade var det närmare trettio grader och full sol :wtf: Gör ett nytt försök imorgon!

Jag är sugen på att införskaffa mig någon form av aktivitetsarmband(?), har ni några tips? Jag vill att den ska mäta antal steg, distans och tiden man rört sig, och det antar jag att de flesta kan. Gärna att den tål en promenad i regn, och att den överlever ett stalliv. Att den går att koppla till mobilen skulle nog också vara bra.

Jag har Fit bit charge. Använt den dygnet runt sen mitten av januari :)

Ni som använder FMTK-appen, vad har ni för telefoner? Jag har en några år gammal android och den hävdar att enheten inte är kompatibel med appens version?! :meh: :arghh: Jag som såg en perfekt hjälp till att hitta tillbaka till lite motivation och disciplin. Har ni några andra tips på app om jag nu får acceptera att den inte gillar min telefon?

edit 1: den betyder alltså FMTK
edit 2 (samt sidospår): jag borde egentligen köpa en ny telefon, eftersom min har lite problem. Men ska försöka härda ut tills jag är hemma i Sverige nästa gång, vilket blir typ i december.

Senast ändrad:
Ni som använder FMTK-appen, vad har ni för telefoner? Jag har en några år gammal android och den hävdar att enheten inte är kompatibel med appens version?! :meh: :arghh: Jag som såg en perfekt hjälp till att hitta tillbaka till lite motivation och disciplin. Har ni några andra tips på app om jag nu får acceptera att den inte gillar min telefon?

edit 1: den betyder alltså FMTK
edit 2 (samt sidospår): jag borde egentligen köpa en ny telefon, eftersom min har lite problem. Men ska försöka härda ut tills jag är hemma i Sverige nästa gång, vilket blir typ i december.

Jag har en Xperia Z3 Compact och den funkar bra på den i alla fall.

Är du nöjd med det? Är det skönt att bära och så? Är batteritiden bra? Jag läste att folk med nickelallergi reagerat på dem, men det kanske gäller alla märken? :down:

Jättenöjd! Helt beroende av den :D Jag tycker batteritiden är bra tycker jag. Laddar den en gång i veckan kanske. Tycker den sitter bra också, jag har det jämt oavsett om jag sover, rider, tränar, festar :p
Nickelallergifrågan kan jag inte svara på då jag själv inte är nickelallergisk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S