Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp då var mitt första Kiropraktorbesök nånsin avklarat! Låsningar mellan skulderbladen och i nacken som han fixade till. Sen är jag mer musklad på högersidakroppen och väldigt spänd och stel på utsida höger säte. Annars så är jag överrörlig överlag och har ett ben som är 1 cm kortare än det andra :D Att jag går och parerar med utsidan av min onda fotled är nog en del i att benet är för kort och att jag har överbelastat högersidan pga detta och därmed blir sned i hela kroppen och får låsningar.

Nu ska jag tillbaka om 1-2 veckor och innan dess lägga i en förhöjning i vänster sko för att det korta benet ska belastas mer lika det andra. När vi fått ordning på snedheten så ska jag börja styrketräna. Eftersom jag är överrörlig så räcker inte den träningen som ridningen ger. Så nu har jag sagt till min man att vi får fixa till ett gym i källaren och försöka träna ihop i alla fall 2 dagar i veckan! :p Plus att jag sa till honom att jag måste bli av med 5 kg övervikt! Så han har nog börjat fundera lite på att själv börja äta nyttigare. Det underlättar ju om båda tänker lika.

Börjar bli öm lite här och där efter behandlingen :p

• Gilla
Reactions: WS6
Jahapp då var mitt första Kiropraktorbesök nånsin avklarat! Låsningar mellan skulderbladen och i nacken som han fixade till. Sen är jag mer musklad på högersidakroppen och väldigt spänd och stel på utsida höger säte. Annars så är jag överrörlig överlag och har ett ben som är 1 cm kortare än det andra :D Att jag går och parerar med utsidan av min onda fotled är nog en del i att benet är för kort och att jag har överbelastat högersidan pga detta och därmed blir sned i hela kroppen och får låsningar.

Nu ska jag tillbaka om 1-2 veckor och innan dess lägga i en förhöjning i vänster sko för att det korta benet ska belastas mer lika det andra. När vi fått ordning på snedheten så ska jag börja styrketräna. Eftersom jag är överrörlig så räcker inte den träningen som ridningen ger. Så nu har jag sagt till min man att vi får fixa till ett gym i källaren och försöka träna ihop i alla fall 2 dagar i veckan! :p Plus att jag sa till honom att jag måste bli av med 5 kg övervikt! Så han har nog börjat fundera lite på att själv börja äta nyttigare. Det underlättar ju om båda tänker lika.

Börjar bli öm lite här och där efter behandlingen :p

Härligt att du är på g! :) Öm kommer du att bli och det är inte speciellt skönt efter första gångerna när allt ligger som det ska igen :p

Härligt att du är på g! :) Öm kommer du att bli och det är inte speciellt skönt efter första gångerna när allt ligger som det ska igen :p

Ja jag är nöjd med mig själv att jag tog steget och äntligen kollade upp mig :)

Känns mer och mer så musklerna har väl fått en chock :D Får ta en promenad ikväll så blodet får strömma runt lite. Har ju stillasittande jobb så jag har inte gjort så mycket idag. Men rida skulle jag inte göra på ett par dagar sa han.

• Gilla
Reactions: WS6
Nu har jag varit ute på en promenad, runt 50 minuter, med hästen. Behövdes, hon hade nog inte riktigt landat i flytten ut på betet och var fladdrig och orolig. Men jag hoppas att det här var precis vad vi behöver, i och med att vi har våra vanliga ridvägar men slipper sträckan längs en fruktansvärt hårt trafikerad väg som jag gärna slipper vara ensam med henne på.

Gick 5.5 km promenad. Svettas ihjäl. Imorgon måste jag in till byn för att träffa studievägledare. Laddar för att våga ha shorts, brukar alltid ha byxor som slutar nedanför knäet men blir så jävla trött på mig själv, liksom undvika shorts pga hur mina ben ser ut?! Provade precis ett par som ändå är lite längre och satt rätt okej, ska försöka våga ha dom.

Gick 5.5 km promenad. Svettas ihjäl. Imorgon måste jag in till byn för att träffa studievägledare. Laddar för att våga ha shorts, brukar alltid ha byxor som slutar nedanför knäet men blir så jävla trött på mig själv, liksom undvika shorts pga hur mina ben ser ut?! Provade precis ett par som ändå är lite längre och satt rätt okej, ska försöka våga ha dom.

Jag känner tyvärr igen mig. Gå runt hemma eller vara ute och springa går bra i shorts, då bryr jag mig inte. Men så fort jag ska in till stan eller träffa folk så känns det jobbigt. Känner mig lite larvig men jag blir så himla medveten om hur mina lår ser ut :down:

Presentation av mig! :)

27-årig sjuksköterska från Halmstad som för snart två månader kom hem från en 1,5-års resa till Australien/Nya Zealand/Thailand/Indonesien. Har under resan framför allt vandrat och kört lite sporadisk yoga vad gäller träning men har tidigare sysslat både med styrketräning/löpning/cykling/yoga med mera.

Har i och med hemkomsten flyttat från lägenhet mitt i centrum i Halmstad till att bo i ett litet hus uppe på Hallandsåsen och jobbpendlar 25 min enkel väg till Ängelholm. Fokus de senaste månaderna har varit på yoga, det har varit en stor omställning att komma hem men för att yoga är det bara att rulla ut mattan och sätta igång lämplig video och det behöver inte ta mer tid än 30 minuter. Perfekt! Har nu också fått min första lön så har beställt löparskor och ska komma igång med löpningen med har jag tänkt. Eller "löpningen" :p Snarare joggandet :D Är långsam och astmatisk men jag tycker det är ganska kul att springa så jag kör på i min egen takt :) (Grattis förresten @snow till ditt PB, så jäkla snabbt sprunget!!)

Apropå hälsa har jag också sedan två år tillbaka ätit vegetariskt och går mer och mer åt vegan-hållet och jag bara ÄLSKAR det. Mår super i både kropp och knopp :bow:

-------------

Sen vill jag berätta att jag hittat en riktigt bra yogastudio i Båstad förra veckan vilket jag är fantastiskt glad över :bump: Provade en i Ängelholm med som jag inte fastnade för men har varit på två pass Vinyasa Flow nu i Båstad (10-15 min med bil bara dessutom :up: ) och det har varit så himla bra pass! Fysiskt utmanande, nya intressanta serier och grym instruktör :up: Förra passets Shavasana var helt fantastisk (vilket för mig brukar säga en del om hur bra passet i sig varit). Det var ett svettigt och utmanande pass och när vi kom ner i den avslutande viloställningen hade jag en pirrande känsla i hela kroppen och huvudet var verkligen helt stilla (alltså inga tankar som bara flyger runt där inne vilket brukar vara fallet.. ;) ). Underbara 10 minuter, hade kunnat ligga kvar där hela kvällen. YOGA :love:

Shavasana:
3e22e9032524adbc07e62875b479e030.jpg

Styrketräning idag. Marklyft, utfall med skivstång, militärpress, rodd och latsdrag stod på schemat. Gick skitbra och jag börjar tycka att det här är riktigt jävla roligt! Valkar i händerna börjar jag få också. :p

Utöver styrketräningen blev det 4,2 km promenad i hettan och en jäkla massa jagande efter ongen. :D

Jag känner tyvärr igen mig. Gå runt hemma eller vara ute och springa går bra i shorts, då bryr jag mig inte. Men så fort jag ska in till stan eller träffa folk så känns det jobbigt. Känner mig lite larvig men jag blir så himla medveten om hur mina lår ser ut :down:

Vi matas ju hela tiden med information om hur vi ska se ut och hur vi ska göra för att se bättre ut :meh:. Och sen känner man sig fånig när man låter sig påverkas, men det blir ju typ dubbelbestraffning. Imorgon blir det shorts. Och orakade ben :up:

Vi matas ju hela tiden med information om hur vi ska se ut och hur vi ska göra för att se bättre ut :meh:. Och sen känner man sig fånig när man låter sig påverkas, men det blir ju typ dubbelbestraffning. Imorgon blir det shorts. Och orakade ben :up:

Jo, det är ju så. Sen är det alltid värst i början av säsongen tycker jag, när benen varit instängda i långbyxor hela vintern och så ska de helt plötsligt visas upp för världen :nailbiting:

Heja dig! :bump: Om det är bra väder på fredag kör jag också shorts då :D

Första dagen på utmaningen och det blev 5,5 km löpning med ett par stopp för att lämna och hämta killen vid utegymmet:D

Första dagen med träningsshorts och sååååå skönt! Alltså mina shorts är nog världens kortaste men så bekväma att jag inte bryr mig:banana:

Esch, de överdriver banornas tuffhet tycker jag! Jag har kört både Tough Viking och Toughest, viking körde jag dessutom helt otränad och det gick fint ändå. Nu har de väl iofs utökat hinderdelarna som har arm- och överkroppsstyrka och då kan det ju bli lite jobbigt, men som sagt så finns det ju alternativ om man inte klarar det.

Man behöver inte vara bäst på allt redan innan och finns ju många hindertyper så kör på ändå tycker jag! :)

Fast det är klart, springer man för att sätta en bra tid och kvala etc så är det ju en sak, då bör man ju vara förberedd, men springer man bara för att det är en kul grej så tycker inte jag det är lika noga. Ett tips är att springa med åtminstone 2 till, som par funkar också men roligare om man är en liten grupp som kan peppa varandra inom gruppen. Sedan får och ger man massa pepp under hela banan också, alla var i alla fall jädrigt goa när jag sprang!

Jag springer ju enbart som en kul grej om jag gör det, men jag överdriver inte om jag säger att jag är klenast i världen i armar/axlar. Jag kan inte gör fem armhävningar liksom, så jag vet inte riktigt hur det ska gå till! Får väl se om jag vågar någon gång, vore en kul grej att ha gjort!

Jag känner också igen mig, eller ja, delvis. Jag älskar shorts, och har det ganska mycket, men med komplex för framförallt låren. Men heja, våga ha shorts!

@zassoo @Niyama jag är, eller har varit, precis likadan. Det är ju så sjukt! Gud vad jag har svettats och varit obekväm pga att jag envisats med långbyxor. Jag har inga långa fina slanka ben. Mina ben är det värsta jag vet på kroppen. Inte bara är de stora, de är prickiga, fläckiga, har leverfläckar och rätt mycket behåring.

Men jag orkar inte bry mig längre. Gött att växa upp och ge blanka fan i folks åsikter. :D och faktum är att de blir mycket finare om de får lite sol. Prickarna blir färre bland annat. Åkte till stallet igår i mycket korta shorts. Hur skönt som helst. Har ju dock inte på mig vad som helst på jobbet där jag vill se representativ ut, som kontrast ser jag ut lite hur jag vill när jag jobbar ute i naturen. ;) ibland rakar jag inte ens benen trots att de ser ut som en skog. Hehe. Problemet är snarare att håret kliar än att nån annan skulle se vad jag tror att de ser. Vill jag vara lite mer fin älskar jag långkjol, men jag måste ha cykelbyxor/korta tights då pga lårskav. Väldigt oskönt, älskar tights!

Heja alla som vill ha sköna shorts i värmen!
Cyklade hem från jobbet idag och tyckte jag körde jäkligt lugnt men det måste ha lönat sig mot slutet för det tog mindre tid än det brukar. Passade på att njuta av värmen och syrenerna längs vägen.
Nu lagar jag matlådor, det blir vegetariskt idag: kikärtsbiffar med en sås på morötter, tomater och gröna ärtor.

Knåpat ihop runt 7,5 km promenad idag. :) rastlös av en dag på kontoret! Tog med hästen i snöre och gick en sväng. Sen grillade vi hemma och avslutade med en promenad på typ 1,5 km. Borde få mer rutin på att gå en sån där sväng hemma på kvällen, det är ju så skönt.
Åh vad jag njuter nu, går i shorts ;) och linne och man känner inte ens att man knappt har kläder på sig. Underbart! Supersugen på att träna och ska inte åka nånstans ens till helgen, helt otroligt nästan. Hoppas på gymträning till helgen. Batterierna laddas verkligen av tanken på att jag kan vara hemma i några dagar. :love:

Jag är inte så väldigt mycket beach idag. Har sprungit runt en hel del på jobbet, och knåpat ihop nästan 10000 steg utöver det (med ridning), men åt glass nu ikväll... Motiverar det med att jag tappade några kilon förra veckan när jag var sjuk :D

90min Fotbollsträning :love: i 28grders värme blev det innan ikväll! Svettigt värre, sjöblöt när jag kom hem och parkerade cykeln i källaren! :p Men det var en rolig träning och foten känns bra! :up:

Jag är inte så väldigt mycket beach idag. Har sprungit runt en hel del på jobbet, och knåpat ihop nästan 10000 steg utöver det (med ridning), men åt glass nu ikväll... Motiverar det med att jag tappade några kilon förra veckan när jag var sjuk :D

Tycker det låter som beach i ett nötskal jag. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka