Jahapp då var mitt första Kiropraktorbesök nånsin avklarat! Låsningar mellan skulderbladen och i nacken som han fixade till. Sen är jag mer musklad på högersidakroppen och väldigt spänd och stel på utsida höger säte. Annars så är jag överrörlig överlag och har ett ben som är 1 cm kortare än det andra
Att jag går och parerar med utsidan av min onda fotled är nog en del i att benet är för kort och att jag har överbelastat högersidan pga detta och därmed blir sned i hela kroppen och får låsningar.
Nu ska jag tillbaka om 1-2 veckor och innan dess lägga i en förhöjning i vänster sko för att det korta benet ska belastas mer lika det andra. När vi fått ordning på snedheten så ska jag börja styrketräna. Eftersom jag är överrörlig så räcker inte den träningen som ridningen ger. Så nu har jag sagt till min man att vi får fixa till ett gym i källaren och försöka träna ihop i alla fall 2 dagar i veckan!
Plus att jag sa till honom att jag måste bli av med 5 kg övervikt! Så han har nog börjat fundera lite på att själv börja äta nyttigare. Det underlättar ju om båda tänker lika.
Börjar bli öm lite här och där efter behandlingen
Nu ska jag tillbaka om 1-2 veckor och innan dess lägga i en förhöjning i vänster sko för att det korta benet ska belastas mer lika det andra. När vi fått ordning på snedheten så ska jag börja styrketräna. Eftersom jag är överrörlig så räcker inte den träningen som ridningen ger. Så nu har jag sagt till min man att vi får fixa till ett gym i källaren och försöka träna ihop i alla fall 2 dagar i veckan!
Börjar bli öm lite här och där efter behandlingen