Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började juni med att inte röra på mig ett smack. Hade planerat löpning och strandhäng med en vän, men det var så jävla molnigt att vi sket i stranden. Och sen var det så jävla varmt att vi sket i löpningen också. Haha. Ytterst obra.
Men men, hade himla trevligt iaf. Och sen drog vi hem till mig och drack drinkar på balkongen till 22.15. Fler och fler tjejer anslöt dessutom så tillslut var vi 6 st. Så jävla trevligt!

Jag hänger inte här särskilt ofta längre, men här kommer en liten presentation :)

Jag är 29 år, bor i London och jobbar med marknadsföring. Flyttade hit med min sambo för snart två år sedan, sedan dess har vi förlovat oss och nästa år blir det giftemål.

Jag har tidigare tränat främst löpning och kampsport, och i perioder en del på gym. Just nu blir det oftast bara ett pass i veckan på det "bootcamp" som jobbet anordnar, men jag tycker att det är hur kul som helst och det är riktigt tuffa pass. Jag funderar även på att ta upp löpningen igen, problemet är bara att jag tycker att det är vansinnigt tråkigt innan jag har kommit upp i kondition ;)

Jag har inte några konkreta mål med min träning. Jag vill ha kul, bli starkare och få en mer hållbar kropp. Funderar på att anmäla mig till något lopp i höst för att få lite motivation till löpningen. Sedan har vår tränare satt som mål att vi ska klara One leg squats i slutet av sommaren, vilket inte känns helt omöjligt även om jag inte är där än.

Jag var ute och gick 50 minuter igår. Men att starta igång endomondo för att få in promenaden där, det missade jag. Jag kommer komma sist i utmaningen om jag ska fortsätta så. :)

Jag var ute och gick 50 minuter igår. Men att starta igång endomondo för att få in promenaden där, det missade jag. Jag kommer komma sist i utmaningen om jag ska fortsätta så. :)

Man kan väl fortfarande regga pass i efterhand om du mäter upp sträckan du gick på tex hitta.se? :)

Man kan lägga till i efterhand :) Gå in på endo på datorn, tryck på add workout och välj att du vill rita ut den så får du rätt distans :)

edit: man ska läsa hela tråden innan man svarar :angel:

Nu har jag bestämt mig för att ta tag i detta! 5 kg ska bort! Helst innan Midsommar, vilket kanske blir lite svårt om jag inte vill svälta mig eller äta soppor :D

Måste sluta äta massa sötsaker under veckorna och inte hetsäta sötsaker på helgerna :o Håller jag mig till frukost, lunch, middag och kvällsmat/efter träningsmat med eventuellt en frukt som mellanmål så kommer det gå bra.

Började juni med 4 km promenad i värmen igår :) I morse gick jag upp 6.15 och tog en morgonpromenad med hunden.

Jag sprang i morse, långa intervaller. 4x4 minuter med 4 minuter gång emellan, 10 minuter gång före och efter. Det kändes bra att springa, om än något segt eftersom jag inte ätit innan. Det som var halvdant var att vaden/insidan av smalbenet inte kändes helt hundra. Det släppte med stretching men sen kom och gick det litegrann. Funderar på om vadmusklerna är lite korta och stela, skulle kanske ha värmt upp bättre innan. Nåja, jag hoppas det är övergående. Jag får ta det försiktigt och lyssna på kroppen helt enkelt.

Jag sprang i morse, långa intervaller. 4x4 minuter med 4 minuter gång emellan, 10 minuter gång före och efter. Det kändes bra att springa, om än något segt eftersom jag inte ätit innan. Det som var halvdant var att vaden/insidan av smalbenet inte kändes helt hundra. Det släppte med stretching men sen kom och gick det litegrann. Funderar på om vadmusklerna är lite korta och stela, skulle kanske ha värmt upp bättre innan. Nåja, jag hoppas det är övergående. Jag får ta det försiktigt och lyssna på kroppen helt enkelt.

Ta det försiktigt i värmen så du inte får kramp. Drick ordentligt! Jag får kramp i vaderna ibland på sommaren, fick det säkert pga långvarig vätskebrist (fältjobb hela sommaren i mkt varmt väder) första gången och sedan dess har det kommit tillbaka nästan varje sommar.

@zassoo @Chili - jag fick lite känningar i vaderna när jag började träna mer, och även springa lite mer (säkert i kombo med inte tillräckligt vätskeintag). Kände särskilt av det på morgnarna när jag sträckte på mig. Testade då magnesiumtabletter, och ta mig tusan om det inte hjälpte!
Märkte direkt att jag missat att käka förra veckan, så något bra gör dom ju för mig tydligen.

Senast ändrad:
Ta det försiktigt i värmen så du inte får kramp. Drick ordentligt! Jag får kramp i vaderna ibland på sommaren, fick det säkert pga långvarig vätskebrist (fältjobb hela sommaren i mkt varmt väder) första gången och sedan dess har det kommit tillbaka nästan varje sommar.

Absolut! Jag sprang innan 7 imorse så det var inte speciellt varmt då. Men det kanske är en kombination av alla möjliga faktorer.

@Frokennordberg Ja, på morgonen är man ju lite extra stel! Magnesium finns i mina tabletter jag tar. Jag tycker ju inte att jag har ökat på träningsdosen så himla snabbt, fast när jag tänker efter så har jag kanske sprungit lite för långt och lite för fort vissa pass... Vi får se, jag ska ta det försiktigt :)

Jag har kompressionsvadskydd när jag springer. Har klarat mig utan både vadkramper och benhinneinflammation sedan jag började med dem.

@zassoo Jag tror det kan handla om långvarigt vätskeintag och långvarig värme också. Jag testade också magnesiumtabletter efter första krampen men vet inte om det hjälpte på mig, tror inte det var orsaken utan snarare vätskebristen. Det är så SJUKT obehagligt, smärtsamt och jättehemskt att vakna på natten av att hela vadmuskulaturen krampar frenetiskt så jag är extra försiktig nu för tiden!

@zassoo Jag tror det kan handla om långvarigt vätskeintag och långvarig värme också. Jag testade också magnesiumtabletter efter första krampen men vet inte om det hjälpte på mig, tror inte det var orsaken utan snarare vätskebristen. Det är så SJUKT obehagligt, smärtsamt och jättehemskt att vakna på natten av att hela vadmuskulaturen krampar frenetiskt så jag är extra försiktig nu för tiden!

Så kan det säkert vara! Och ja, jag har haft min beskärda del av att vakna på natten av vadkramper, det är så fruktansvärt obehagligt! :crazy: Men det var mest när jag var yngre, då hände det lite då och då och jag trodde jag skulle avlida varje gång :p

Idag ska jag i alla fall hålla mig inomhus nu mitt på dagen när solen är som starkast, och dricka mycket vatten ;)

@zassoo Usch verkligen! Erkänner att jag drack ett glas vatten nu pga detta. :D Är dålig på att dricka men om jag är ute och svettas brukar jag dricka rätt bra, bara jag kommer ihåg att ha med vatten. Men man bör ju fylla på lite innan man ska ut och svettas också... :p

@zassoo Usch verkligen! Erkänner att jag drack ett glas vatten nu pga detta. :D Är dålig på att dricka men om jag är ute och svettas brukar jag dricka rätt bra, bara jag kommer ihåg att ha med vatten. Men man bör ju fylla på lite innan man ska ut och svettas också... :p

Jag tog några extra klunkar från vattenflaskan :angel: Bra med en påminnelse i alla fall, det är så lätt att glömma bort - speciellt när vädret svänger såhär snabbt.

Kan ju passa på att påminna om solskydd också, smörj in er! Och använd keps eller hatt, det är bra grejer :D

Jag tog några extra klunkar från vattenflaskan :angel: Bra med en påminnelse i alla fall, det är så lätt att glömma bort - speciellt när vädret svänger såhär snabbt.

Kan ju passa på att påminna om solskydd också, smörj in er! Och använd keps eller hatt, det är bra grejer :D

Aaah keps :love: Glömde det på senaste fältjobbet och fick myggbett stora som megabulor i hårbotten. :(

Ridhjälm däremot... hjälp vad varmt det var igår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka