Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fantastisk träningskväll med tre kollegor, började efter jobbet på en hinderbana med en massa roliga saker som är med på Extreme run och Toughest och liknande lopp. Däck och ringar och klätterställningar och rör att krypa genom m m. Det var bara vi där, så helt perfekt att testa sig fram. Och kul! Sedan ner till stranden, och gemensamt bad i solnedgången.

Och till sist medhavd matsäck med utsikt över havet, och en lysande fullmåne som tog över efter att solen försvunnit bakom horisonten. :love:

Fantastisk träningskväll med tre kollegor, började efter jobbet på en hinderbana med en massa roliga saker som är med på Extreme run och Toughest och liknande lopp. Däck och ringar och klätterställningar och rör att krypa genom m m. Det var bara vi där, så helt perfekt att testa sig fram. Och kul! Sedan ner till stranden, och gemensamt bad i solnedgången.

Och till sist medhavd matsäck med utsikt över havet, och en lysande fullmåne som tog över efter att solen försvunnit bakom horisonten. :love:

Wow, kul! :)

Men jag är sugigt dålig på burpees :rofl: Det är en övning jag aldrig använt mig av innan så det krävs väl några ggr innan jag får in flowet.

Är lite sliten i armarna idag :p
Jag gillar inte burpees, det är SÅ jobbigt! :p

Tränat på lite dåligt nu denna vecka, varit ute och sprungit en gång och tömkört hästen två gånger. Planen är gym idag, och den vill jag hålla! Som Lofsan säger; fredagsfys före fredagsmys!

Blir ingen träning idag då jag tränat två dagar i rad och inte tänkt köra någon mer styrka den här veckan. Är väldigt trött efter en intensiv vecka då jag varit ensam med barn och djur och haft allt ansvar själv. Stor cred till dom som är ensamstående! Jag är van att vi delar på allt och hjälps åt :p

Men jag hoppas att minifröken tänkt sova mer än 15 min på dagis idag så vi kan ta oss en promenad och kanske ha lite kvällsmatspicknick i skogen sen :) Fint väder och stubbåkrar :up: Hon blir så trött och tankar massa mys från mig efter dagis när hon sovit så lite och då är det inte lätt att göra så mycket mer än det nödvändigaste. Men jag får stoppa henne i vagnen eller i ryggsäcken i värsta fall.
Vi ska ha lite fredagsmys med grönsaker och dipp också :love: Sen kommer äntligen maken hem så då ska vi äta lite kex och ost :D Det blir ingen bra beachdag mätmässigt i alla fall haha.

Jag känner verkligen igen det problemet, hade länge stel, molande värk mellan skulderbladen, antingen på båda eller en sida. Det kändes liksom som att jag "satt fast där", men hur mycket jag än stretchade så försvann det inte. Jag upplevde att det som hjälpte mig var dels ordentlig uppvärmning/rörlighetsträning, jag började yoga varje morgon, men det gör du ju redan. Och dels att använda en foamroller för ryggen och resten av kroppen (jag hade väldigt tighta hip flexors och rumpmuskler, vet inte om det också kan ha påverkat ryggen). Sen använde jag en liten hård boll för att fokusera extra på ryggen, bröst och axlar. I början gjorde jag det varje dag, nu räcker det med 1-2 gånger i veckan. Har inte haft problem sen dess :up:

Okej vad bra att du fick bukt med det :) Låter väldigt likt, jag försöker också stretcha ut det men det går liksom inte. Men har både foamroller och en liten boll hemma så ska börja köra mer med dem:up:

När va du på massage? Det är inte så att du är öm efter det? Bara en tanke..

Jag märker STOR skillnad på min rygg (kropp) när jag tränar regelbundet och när jag inte gör det! Jag har en del gamla skador i rygg/nacke mestadels orsakade av ridolyckor.. :angel: Och jag har gått till kiropraktor de senaste 12åren pga det.. Receptet för att jag ska må så bra som jag bara kan är kiropraktor + styrketräning! Kiropraktorn går jag till ca 1 gång i månaden, både i förebyggande syfte och vid akuta problem! Han är guld värd!
Hoppas det går över snart! :)

Bra tanke men jag kände av det långt innan massagen:(
Mm, styrketräning tror jag är något som jag behöver komma igång med igen faktiskt + hoppas att kiropraktorn jag bokat tid hos kan hjälpa med :)

Styrketräning på schemat idag tänker jag! :laugh: Schemat idag säger marklyft, militärpress, frontböj och chins/latsdrag :up: Lite träningsvärk sen i onsdags men helt ok, så la nog det på en ganska bra nivå så här första veckan (väldigt, väldigt försiktigt :p )

Gårdagens träningsgäng, strax före ett underbart kvällsdopp (jag är nr 2 OCH hade gjort tio burpees på vårt pass plus en hel del annat, så lite sleten :-) ) :

14370352_10154495014908536_1463313502081357136_n_zpss6m2wfwr.jpg

Senast ändrad:
Det blev gym som tänkt! Var smått disträ då jag inte kunde hitta min bilnyckel och fick ta reservnyckeln och anade att jag tappat den, men tvingade faktiskt mig själv att inte bli helt uppgiven för det. Och det gick! Tränade på, ökade vikter på vissa grejer. :) Det var svettigt! Sen när jag kom hem hittade jag bilnyckeln. :D

Vad har ni för helgplaner? Jag funderar på promenad med hästen i morgon plus att jag ska hämta en del tunga hästredskap, och gym igen på söndag. :)

Det blev ett dressyrpass i paddocken idag. Lite spännande att se hur ponny skulle bete sig, hon gick ordentliga pass, varav två i paddocken, fredag-tisdag, och var riktigt, riktigt trevlig att rida i tisdags. Peppar peppar. Men så har vi ju problemet med att hon måste vila minst en gång i veckan, och den vilodagen blev igår. Hon var ganska dryg på vägen till paddocken, men mjuknade upp när vi var där och var helt okej när vi red tillbaka. Det är väl bara att inse att hon är en sån som måste aktiveras sju dagar i veckan, och stå ut till årsskiftet när hon blir sju.

Varför måste hon vila en dag i veckan?

Vad har ni för helgplaner? Jag funderar på promenad med hästen i morgon plus att jag ska hämta en del tunga hästredskap, och gym igen på söndag. :)

Inga stora planer. Ska rida ut med hästen både lördag och söndag, sen tänkte jag träna och ta det lite lugnt däremellan. Imorgon ska jag testa att göra chiasylt :D och på söndag blir det kanske en tur till Ikea. Ganska vanlig helg för min del :)

Började morgonen tidigt i stallet med en ridtur. Vad skönt det är att komma igång tidigt på helgen! Nu är jag påväg ut till sommarstugan och upptäckte precis att jag glömt att ta med mig skor, vilket gör att allt promenerande den här helgen måste ske i ridstövlar. Roligt, hehe. Det blir nog en ganska lugn helg motionsmässigt.

På måndag får jag nytt mobilinternet och jag behöver gå 1,2 pokemon go-mil vilket blir typ det dubbla i människo-mil haha. Vi får se hur långt jag kommer!

Började morgonen tidigt i stallet med en ridtur. Vad skönt det är att komma igång tidigt på helgen! Nu är jag påväg ut till sommarstugan och upptäckte precis att jag glömt att ta med mig skor, vilket gör att allt promenerande den här helgen måste ske i ridstövlar. Roligt, hehe. Det blir nog en ganska lugn helg motionsmässigt.

På måndag får jag nytt mobilinternet och jag behöver gå 1,2 pokemon go-mil vilket blir typ det dubbla i människo-mil haha. Vi får se hur långt jag kommer!

Mardrömmen! Jag har äntligen gått in mina ridstövlar så pass att jag inte behöver ha extra skor med mig till stallet. Men när jag köpte dem i våras hade jag hemska köttsår på fötterna varje gång jag haft dem. Värsta var om jag gick med sporrar, tur att jag bara har dem när jag rider dressyr.

Mardrömmen! Jag har äntligen gått in mina ridstövlar så pass att jag inte behöver ha extra skor med mig till stallet. Men när jag köpte dem i våras hade jag hemska köttsår på fötterna varje gång jag haft dem. Värsta var om jag gick med sporrar, tur att jag bara har dem när jag rider dressyr.

Mina är ett par år gamla och ingådda, tur det! Ändå ingen dröm att gå i dock :rofl: Jag kom ihåg att ta med mig byxor iallafall, så jag slipper gå runt i ett gammalt, smutsigt par Pikeur :D

Kul med Lidingöloppet! Bättre att du är sjuk nu än när loppet går :p
Så sant, så sant:D Idag har jag sprungit en lugn tvåtimmarsrunda med min sambo som draghälp och det kändes helt okej. Har längre startsträcka än jag brukar men när jag väl var igång gick det bra.

Igår red jag kallblodskompisen igen. Han var väldigt på gång efter att ha haft en motionsfri vecka i hagen. Dock pluspoäng till honom för att han inte ställer till med cirkus ens när han är sjukt övertaggad! (jämför med kompisarnas halvblod:D)
Gårdagens träningsgäng, strax före ett underbart kvällsdopp (jag är nr 2 OCH hade gjort tio burpees på vårt pass plus en hel del annat, så lite sleten :-) ) :

14370352_10154495014908536_1463313502081357136_n_zpss6m2wfwr.jpg
Ser jättehärligt ut!

Skönt att bilnyckeln dök upp!
Jag ska skotta matjord och plocka svamp, och springa med en kompis.

Låter som sköna helger landet över!

Min dag blev som planerat en massa bilkörning, släpa på tunga grejer och en promenad med hästen på 2,5 km. :) är supertrött pga alldeles för dåligt med mat och för mycket choklad. :p

Är sugen både på att gymma och att springa, men hade ju tänkt gymma i morgon. Får se hur det blir! Tror gym är bäst då det blir tre dagar fältjobb nästa vecka som jag förväntar mig blir rätt tufft för flåset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka