Vad kul att du körde! Det är ett jobbigt pass men så enkelt!Måste köra den igen snart
![]()
Ja det ska helt klart köras igen! Snabbt avklarat men rejält jobbigt vilket passar mig som inte har massa tid att lägga på träning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kul att du körde! Det är ett jobbigt pass men så enkelt!Måste köra den igen snart
![]()
Utvecklat av en kvinna i farten för andra kvinnor i farten.Ja det ska helt klart köras igen! Snabbt avklarat men rejält jobbigt vilket passar mig som inte har massa tid att lägga på träning![]()
Fantastisk träningskväll med tre kollegor, började efter jobbet på en hinderbana med en massa roliga saker som är med på Extreme run och Toughest och liknande lopp. Däck och ringar och klätterställningar och rör att krypa genom m m. Det var bara vi där, så helt perfekt att testa sig fram. Och kul! Sedan ner till stranden, och gemensamt bad i solnedgången.
Och till sist medhavd matsäck med utsikt över havet, och en lysande fullmåne som tog över efter att solen försvunnit bakom horisonten.![]()
Utvecklat av en kvinna i farten för andra kvinnor i farten.kul att du testade! Jag har inte vågat än.
![]()
Jag gillar inte burpees, det är SÅ jobbigt!Men jag är sugigt dålig på burpeesDet är en övning jag aldrig använt mig av innan så det krävs väl några ggr innan jag får in flowet.
Är lite sliten i armarna idag![]()
Jag känner verkligen igen det problemet, hade länge stel, molande värk mellan skulderbladen, antingen på båda eller en sida. Det kändes liksom som att jag "satt fast där", men hur mycket jag än stretchade så försvann det inte. Jag upplevde att det som hjälpte mig var dels ordentlig uppvärmning/rörlighetsträning, jag började yoga varje morgon, men det gör du ju redan. Och dels att använda en foamroller för ryggen och resten av kroppen (jag hade väldigt tighta hip flexors och rumpmuskler, vet inte om det också kan ha påverkat ryggen). Sen använde jag en liten hård boll för att fokusera extra på ryggen, bröst och axlar. I början gjorde jag det varje dag, nu räcker det med 1-2 gånger i veckan. Har inte haft problem sen dess![]()
När va du på massage? Det är inte så att du är öm efter det? Bara en tanke..
Jag märker STOR skillnad på min rygg (kropp) när jag tränar regelbundet och när jag inte gör det! Jag har en del gamla skador i rygg/nacke mestadels orsakade av ridolyckor..Och jag har gått till kiropraktor de senaste 12åren pga det.. Receptet för att jag ska må så bra som jag bara kan är kiropraktor + styrketräning! Kiropraktorn går jag till ca 1 gång i månaden, både i förebyggande syfte och vid akuta problem! Han är guld värd!
Hoppas det går över snart!![]()
Det blev ett dressyrpass i paddocken idag. Lite spännande att se hur ponny skulle bete sig, hon gick ordentliga pass, varav två i paddocken, fredag-tisdag, och var riktigt, riktigt trevlig att rida i tisdags. Peppar peppar. Men så har vi ju problemet med att hon måste vila minst en gång i veckan, och den vilodagen blev igår. Hon var ganska dryg på vägen till paddocken, men mjuknade upp när vi var där och var helt okej när vi red tillbaka. Det är väl bara att inse att hon är en sån som måste aktiveras sju dagar i veckan, och stå ut till årsskiftet när hon blir sju.
Vad har ni för helgplaner? Jag funderar på promenad med hästen i morgon plus att jag ska hämta en del tunga hästredskap, och gym igen på söndag.![]()
Varför måste hon vila en dag i veckan?
Började morgonen tidigt i stallet med en ridtur. Vad skönt det är att komma igång tidigt på helgen! Nu är jag påväg ut till sommarstugan och upptäckte precis att jag glömt att ta med mig skor, vilket gör att allt promenerande den här helgen måste ske i ridstövlar. Roligt, hehe. Det blir nog en ganska lugn helg motionsmässigt.
På måndag får jag nytt mobilinternet och jag behöver gå 1,2 pokemon go-mil vilket blir typ det dubbla i människo-mil haha. Vi får se hur långt jag kommer!
Mardrömmen! Jag har äntligen gått in mina ridstövlar så pass att jag inte behöver ha extra skor med mig till stallet. Men när jag köpte dem i våras hade jag hemska köttsår på fötterna varje gång jag haft dem. Värsta var om jag gick med sporrar, tur att jag bara har dem när jag rider dressyr.
Så sant, så santKul med Lidingöloppet! Bättre att du är sjuk nu än när loppet går![]()
Ser jättehärligt ut!Gårdagens träningsgäng, strax före ett underbart kvällsdopp (jag är nr 2 OCH hade gjort tio burpees på vårt pass plus en hel del annat, så lite sleten :-) ) :
![]()
Skönt att bilnyckeln dök upp!Vad har ni för helgplaner? Jag funderar på promenad med hästen i morgon plus att jag ska hämta en del tunga hästredskap, och gym igen på söndag.![]()