Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser helt fantastiskt ut!Yoga-pass imorse 7.45Skulle egentligen varit ett pass "mjuk flow" men vi var bara två som dök upp och ingen av oss var nya på yoga så det blev ett pass med fokus på huvudstående istället
Det var kul! Huvudstående är inte något jag tränar särskilt ofta själv och nu gjorde vi massa olika varianter, olika sätt att hålla händerna/armarna, olika sätta att gå upp och ner typ båda benen på samma gång, ett ben i taget, böjda ben, raka ben etcetc.
Eftersom vi bara har en bil för tillfället och bor ute på landet så släppte min sambo av mig och min cykel vid yogan när han körde till jobbet och sen tog jag min cykeln hem 11 kmCykelväg och platt nästan hela vägen tills man kommer till vår backe. Vi bor ju uppe på Hallandsåsen så det är ordentlig lutning kan jag lova..! Med några pauser i skuggan (och en liten fotopaus) längs vägen tog det nästan 15 min att ta sig upp, haha!
Nästan uppe
![]()
Men var ju heeelt underbart väder att cykla i, 24 grader, sol och sparsamt med vind, lovely!
Ser helt fantastiskt ut!
Dock tycker jag det låter helt sjukt att cykla upp för Hallandsåsen. Haha. Ärligt talat - min bil orkar knappt upp för backen?!
Vad jobbar du som?![]()
Jag är väktare! Jobbar nästan uteslutande 12h nattpass..Men nu är jag (för ovanlighetens skull) ledig hela helgen!
![]()
Nu svarar jag utan att läsa hela tråden igen, så risk för upprepning.Tack för svaren om min oväntade löpningströtthet alla! Jag är rätt van vid att gå upp runt 6 för att springa, äter aldrig något innan (dricker ett halvt glas mjölk bara), och har haft många kanonbra pass med den bakgrunden. Det var nog därför jag blev så förvånad över kroppens plötsliga motstånd igår, det brukar liksom funka bra att göra så! Men jag får väl se det som att jag hade en dålig dag helt enkelt, och jag ska se till att vara mer noggrann med uppvärmningen nästa gång.
Sedan önskar jag så innerligt att jag också kunde vara en sådan som bara gick in i musiken, kände sig som en superstjärna och bara rullade på. Folk snackar om att det är så underbart att springa för att man får så mycket tid att dagdrömma, och jag känner bara såhär när jag hör det:
Min hjärna är sannerligen inget vidare på att stänga av på det viset, utan det brukar sluta med en massa jobbiga tankar istället. Jag har dock blivit bättre som sagt, och hade ett litet hallelujah moment förra veckan, men ibland blir jag fortfarande svag mentalt. Det är bara att fortsätta nöta, jag tänkte inbilla mig att för varje pass försvinner denna hjärnans tendens ännu lite till!
Vi körde först lite löpskolningsövningar som uppvärmning, sen 2x5 min gå eller springa med stavar uppför barnbacken innan det bar av upp till toppstugan. Det var lite jobbigt i värmen på vägen upp men så himla härligt sen när det blev paus på toppenSka på ett grupp-pass i slalombacken! Backintervaller. Hoppas hinna slappa i balkongsoffan efteråt![]()
Det var jagWohoo! Jag har OCKSÅ vunnit träningskläde!En hoodie, linne och tights från Svenskt kosttillskott!
Och massagen var sååååå bra, somnade nog lite när hon jobbade med nacke och huvud.. Galet. Sedan skickade hon med en high five till min kollega (som är den som lär mig om styrketräning) att han gör ett bra jobb, för mina muskler är tydligen välskötta, haha.
Vem här inne var det förresten som hade frön på öronen!? Och hur gick det sedan? Hjälpte dom mot vad dom nu var där för?
Tack för svaren om min oväntade löpningströtthet alla! Jag är rätt van vid att gå upp runt 6 för att springa, äter aldrig något innan (dricker ett halvt glas mjölk bara), och har haft många kanonbra pass med den bakgrunden. Det var nog därför jag blev så förvånad över kroppens plötsliga motstånd igår, det brukar liksom funka bra att göra så! Men jag får väl se det som att jag hade en dålig dag helt enkelt, och jag ska se till att vara mer noggrann med uppvärmningen nästa gång.
Sedan önskar jag så innerligt att jag också kunde vara en sådan som bara gick in i musiken, kände sig som en superstjärna och bara rullade på. Folk snackar om att det är så underbart att springa för att man får så mycket tid att dagdrömma, och jag känner bara såhär när jag hör det:
Min hjärna är sannerligen inget vidare på att stänga av på det viset, utan det brukar sluta med en massa jobbiga tankar istället. Jag har dock blivit bättre som sagt, och hade ett litet hallelujah moment förra veckan, men ibland blir jag fortfarande svag mentalt. Det är bara att fortsätta nöta, jag tänkte inbilla mig att för varje pass försvinner denna hjärnans tendens ännu lite till!
Wohoo! Jag har OCKSÅ vunnit träningskläde!En hoodie, linne och tights från Svenskt kosttillskott!
Och massagen var sååååå bra, somnade nog lite när hon jobbade med nacke och huvud.. Galet. Sedan skickade hon med en high five till min kollega (som är den som lär mig om styrketräning) att han gör ett bra jobb, för mina muskler är tydligen välskötta, haha.
Vem här inne var det förresten som hade frön på öronen!? Och hur gick det sedan? Hjälpte dom mot vad dom nu var där för?
Ååååå jaaa vad underbart! Tack för att du påminde mig om detta, nu har jag ännu mer att se fram emot nästa vecka!Snart är det väl dags för P1's sommarpratare förresten?![]()
Kanonbra tips, tack! Det hade jag inte en tanke på, men det känns ju helt logiskt nu när jag läser det. Juice har jag väldigt sällan hemma, men några bitar äpple, ett gäng russin eller så ska vi väl kunna ordnaNu svarar jag utan att läsa hela tråden igen, så risk för upprepning.
Men testa att äta/dricka något med kolhydrater i innan du ger dig iväg. Helst utan fett, eftersom fett gör att det tar längre tid innan magsäcken töms. Dina glykogendepåer (dvs kolhydrater) är rätt tomma på morgonen, och dom vill man gärna fylla för att prestera bra. Funkar med t.ex. juice![]()
Alltså va? Det här har jag missat. Frön? På öronen???Vem här inne var det förresten som hade frön på öronen!? Och hur gick det sedan? Hjälpte dom mot vad dom nu var där för?
Nämen visst är det så! Jag har dock gett mig fasen på att en dag ska jag lyckas, och jag kom som sagt rätt nära i förra veckan, för jag tror faktiskt att det har att göra med just hur bra formen är. Återkommer med rapport!Åh, jag kan inte heller dagdrömma när jag springer! Jag fokuserar mest på att överleva och inte känna efter var det gör ont! Ibland (när jag är i lite bättre form än nu) så kan jag stänga av och bara springa, men dagdrömma går ju inte!
Haha det var i vintras. Kom till en massör (som var vansinnigt duktig!), som i slutet av första behandlingen sa att han skulle tejpa fast frön i örat på mig. Dom skulle jag sen trycka på tre gånger dagligen, så skulle mina spänningar i ena axeln släppa. Nån akupressurgrej. Men jag är mycket skeptisk, och upptäckte som sagt ingen förbättring som jag kunde relatera till frönaAlltså va? Det här har jag missat. Frön? På öronen???@cili
Men gud! Det låter ju inte klokt! Är du säker på att du inte hittar på nu? Var det rosa elefanter i gula mockasiner inblandade också?Haha det var i vintras. Kom till en massör (som var vansinnigt duktig!), som i slutet av första behandlingen sa att han skulle tejpa fast frön i örat på mig. Dom skulle jag sen trycka på tre gånger dagligen, så skulle mina spänningar i ena axeln släppa. Nån akupressurgrej. Men jag är mycket skeptisk, och upptäckte som sagt ingen förbättring som jag kunde relatera till fröna![]()