Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens beach:

img-20160605-wa0005_575495952a6b225277cedbdc.jpg

Satan vad oväntat jobbigt det var för core! Axlar och armar hade jag räknat med, men inte mage och rygg! Det var fantastiskt skoj i alla fall, vi var ute i 2 timmar och stannade på en ö halvvägs för picknick-lunch.

Själva tältandet var också toppen och vi hade enorm tur med vädret. Sedan insåg vi inte förrän framåt nio på kvällen att vi visst lyckats slå upp tält i en hage där 5 st Highland Cattle bodde, men de var bara nyfikna och söta och gjorde ingen större skada än att välta en av våra ciderflaskor... :p

Nu är jag sjukt solbränd, sjukt hög på frisk luft och sjukt redo för en ny vecka!

Varit på äventyr och gått med packning några dagar.
Vädret var lagom, inte extremvarmt men tillräckligt för shorts.
Idag blir det lite orientering i lugnt tempo, ska ge mig ut och ta några naturpassetkontroller.

Här fortsätter oturen. Det högg till i ryggen igen i går morse så jag inte kunde ta mig ur sängen, krälade runt och grät av minsta rörelse. Vila och ipren gjorde det bättre och mitt på dagen var jag faktiskt såpass bra att jag kunde göra det jag hade tänkt, nämligen åka till stan och köpa 7 säckar jord. Sedan försökte jag räfsa klippt gräs på vår gigantiska gräsmatta, men det gick inget vidare. I dag är den bättre om än inte bra, men nu är dottern sjuk med feber och snor. :( Det innebär att hon vill sitta hos någon av oss hela tiden och man blir väldigt låst. Så, fortsatt ingen träning, och inte mycket annat heller. :arghh:

Idag följde jag med en vän och red ut i solen - första gången ordentligt till häst på sådär 5 månader!

Inga problem med lättridning och att stå upp under de långa galoppsträckorna, men satans vad jag känner av sittknölarna nu, haha! :D I övrigt har den här långhelgen varit ganska lugn ur motionssynpunkt, lite promenader som smått bara. Så nu ser jag fram mot att besöka gymmet imorgon!

Jag yogar på i vanlig ordning! Fick hem löpskorna jag beställt med men de kändes en halv storlek för små så skickade tillbaka dem :( Beställde ett par andra idag så hoppas jag får dem snart och att de passar!
Planen för veckan är yoga alla dagar utom fredag då jag nog inte kommer hinna, på onsdag blir det nog ett pass vinyasa flow på studion :up:

För övrigt fick vi massa fina rabarber i fredags så har gjort tre pajer under helgen... skärpning i veckan :p ;)

Helt underbar, varm, lugn och så gott som vindstilla kväll här med sol. Har haft en ganska lugn dag men gått lite smått här och där. Insläpp i stallet på kvällen och passade på att ta en hästlös promenad där. Knåpade ihop 8 km/12 000 steg idag enligt telefonen. Glädjemätning? Omöjligt att veta. Men har nog gått mer än jag tror, nu är jag gött trött iaf. :)

Hur är hälkappan på dom? Har fått problem med att jag får skav av alla hälkappor utom nike free. Läste att dessa skulle ha mjuk men förut hade jag ett par från new balance som hade mjuk (dvs ingen plastbit utan sån som går att skrynkla ihop liksom) men då var det istället nån tygbulle som skavde. Skattepengarna måste gå till nya skor, plåster och tejp och blodiga strumpor är vardagen just nu :(

Och hur är materialet? Funkar det att spola av värsta leran i duschen utan att det istället bara spolas in i skon? Har upptäckt att det är blött här.

Hälkappan är mjuk, dvs utan plast, men ganska hög och stadig, upplever jag. Jag har aldrig problem med hälarna dock utan sliter ut mina skor på utsidan av tårna.

De är superenkla att spola av! Min kille har haft dessa skor i över ett år (han sprang även ett superblött fjällmarathon i dem förra året) och de är fortfarande i helt OK skick.

Hälkappan är mjuk, dvs utan plast, men ganska hög och stadig, upplever jag. Jag har aldrig problem med hälarna dock utan sliter ut mina skor på utsidan av tårna.

De är superenkla att spola av! Min kille har haft dessa skor i över ett år (han sprang även ett superblött fjällmarathon i dem förra året) och de är fortfarande i helt OK skick.

Hm, vet inte om "hög och stadig" är bra eller dåligt för mig. Men ingen jäkla plastbit låter toppen. Och att de går att spola av lätt. Jag kollade på ett par Icebugs i en butik här men det var typ nåt nättyg bara, känner mig skeptisk till både slitstyrkan och hur det går att spola av lera. Bland terrängskorna fanns bara Icebug och Salomon, och den senare är inte aktuell. Icebug kanske, lite kluven till dessa. Så jag tänkte beställa hem ett gäng så jag får prova men tänkte att det är meningslöst att beställa skor som jag direkt kommer inse inte är aktuella.

Gårdagens och dagens beachaktiviteter har bestått av en ridtur, sola och dricka rosévin :D

Har lyckats bränna mig typ överallt känns det som, lär svida gott nu när jag ska sova...

Blev positivt överraskad idag när jag fick ihop 10 000 steg innan jag ens kommit hem från jobbet. Trodde inte alls att jag gick så mycket under en dag. Tog sedan en kort promenad i kvällssolen före middagen, älskar att kunna vara ute utan att frysa :love:

Lite mindre roligt är att jag har fått en massa röda utslag över typ hela magen och bröstkorgen, antar att det kommer från värmen. Jag hoppas på att det bara var för att kroppen blev lite chockad över den plötsliga temperaturskillnaden så att jag inte behöver hålla mig undan hela sommaren...

Har varit en bra helg! Har inte varit superstrikt med mat och sötsaker men bättre än det brukar i alla fall. Svårt att sätta förbud utan försöker begränsa istället :)

Jag och maken har börjat bygga ut lösdriften till hästarna. Både torsdag, fredag och lördagkväll efter ungarna somnat har vi snickrat ett par timmar :D Det har varit bra träning för shit vilka tunga reglar vi lyckades hitta som sen skulle upp 3 m! Jag fick stå på traktorkärran och hålla upp allt medan maken försökte fästa det haha! Men shit vilket team vi är jag och min man :love:

Förutom att bygga red jag ett pass med bommar med hästen i söndags tillsammans med min bästa vän och hennes häst :) Det kändes i låren och magen dagen igår! Sen har det blivit promenader och igår sprang jag 5 km, utan avbrott! Var sååå jäkla nöjd med mig själv efter den rundan :banana:Har sprungit tre pass förra veckan och det är så gött att vara igång med löpningen! Kiropraktorn hittade receptet för min fotled så nu vågar jag.

Idag vet jag inte om det blir så himla mycket beachigt. Jobbar hela dagen och ikväll ska jag rida. Hinns nog ingen promenad om inte hela familjen tar en liten sväng efter middagen :) Men nu är det mer noga med maten igen! Inga sötasaker förrän till helgen och lagom stora portioner.

Jag är så nöjd! Ni som varit med i tråden när jag varit med tidigare vet kanske att jag har haft jättestora problem med att rida ut ensam med min ponny? Lång historia kort är hon fruktansvärt oberäknelig i trafiken efter en incident när hon var fyra, det går i perioder men hon är ofta bättre med lugnt stabilt sällskap. Tyvärr måste vi gå en bit längs en hårt trafikerad europaväg när vi ska från stallet till de bra ridvägarna, och det gör att jag undviker att rida ut ensam.

Men nu på betet slipper jag den biten så länge vi inte ska till ridhuset, och igår tog jag tjuren vid hornen och red själv. Jag gick första typ fem minuterna för där är skymd sikt och bilarna kommer äckligt fort, jag hoppade av när vi mötte en bil (hade jag nog inte behövt egentligen) och när hon blev rädd för en robotgräsklippare, annars red jag hela vägen i alla tre gångarterna, för första gången sen hösten när hon var tre, innan vintervilan. Vi var ute lite mer än en timme.

Lite mindre roligt är att jag har fått en massa röda utslag över typ hela magen och bröstkorgen, antar att det kommer från värmen. Jag hoppas på att det bara var för att kroppen blev lite chockad över den plötsliga temperaturskillnaden så att jag inte behöver hålla mig undan hela sommaren...
Har du solat? Jag började helt plötsligt få soleksem ett år, då blir man sådär röd och så kan det klia. Det brukar gå över ganska fort om man smörjer in sig och solar försiktigt i början :)

Jag är så nöjd! Ni som varit med i tråden när jag varit med tidigare vet kanske att jag har haft jättestora problem med att rida ut ensam med min ponny? Lång historia kort är hon fruktansvärt oberäknelig i trafiken efter en incident när hon var fyra, det går i perioder men hon är ofta bättre med lugnt stabilt sällskap. Tyvärr måste vi gå en bit längs en hårt trafikerad europaväg när vi ska från stallet till de bra ridvägarna, och det gör att jag undviker att rida ut ensam.

Men nu på betet slipper jag den biten så länge vi inte ska till ridhuset, och igår tog jag tjuren vid hornen och red själv. Jag gick första typ fem minuterna för där är skymd sikt och bilarna kommer äckligt fort, jag hoppade av när vi mötte en bil (hade jag nog inte behövt egentligen) och när hon blev rädd för en robotgräsklippare, annars red jag hela vägen i alla tre gångarterna, för första gången sen hösten när hon var tre, innan vintervilan. Vi var ute lite mer än en timme.
Vad härligt med framsteg! :bump: Det måste kännas tråkigt annars att inte kunna rida ut ordentligt

Har du solat? Jag började helt plötsligt få soleksem ett år, då blir man sådär röd och så kan det klia. Det brukar gå över ganska fort om man smörjer in sig och solar försiktigt i början :)

Nej jag har ju inte gjort det, jag hade långklänning på mig men satt ute i solen. Det kliar inte heller utan jag är bara väldigt prickig. Men det kan ju mycket väl vara soleksem för det. Min syster fick det som yngre och hon var tvungen att hålla sig undan solen och bära täckande kläder, så jag hoppas att jag slipper det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka