Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen sol idag = ingen bastuvarm lägenhet = jag har sovit helt ok! 6h blev det iaf.. :D

Ska snart ut till pålle, sen är det 90min fotboll ikväll! :love: Blir till att tejpa fötterna efter blåsorna från matchen.. :p

Aaah ett stort skrovmål på bk för att öht ha energi att hitta min tågperrong nu. :laugh: man gör så bra val ibland på resor. Jag har ätit lagat mat typ tre gånger hemma de senaste veckorna (känns det som och sanningen är verkligen inte långt därifrån). Känns stabilt.

Aaah ett stort skrovmål på bk för att öht ha energi att hitta min tågperrong nu. :laugh: man gör så bra val ibland på resor. Jag har ätit lagat mat typ tre gånger hemma de senaste veckorna (känns det som och sanningen är verkligen inte långt därifrån). Känns stabilt.

Om man ska försöka vara positiv, så kan det ju bli bättre då! Ibland behöver man skräpmat också, och du är ju aktiv så jag tror inte det är så farligt!

Jag har lyckats få min förkylning värre, igen :cool: Börjar kännas lite hopplöst nu. Hostmedicin och halstabletter, och vilodag från stallet idag, så hoppas jag att det vänder fort, vill komma igång på riktigt med träningen nu!

Om man ska försöka vara positiv, så kan det ju bli bättre då! Ibland behöver man skräpmat också, och du är ju aktiv så jag tror inte det är så farligt!

Det kan helt klart bli bättre. :D Det sämsta är väl den bristfälliga näringen, förutom allt fett och socker... Försöker hitta bra lunch när jag är ute så man iaf får ett vanligt mål lagad mat och inte snabbmat men det värsta är när man kör långt. Utmed många vägar finns inget alternativ men har man tur finns det en riktig vägkrog! Men jag är helt klart lite för rultig just nu och skulle må mycket bättre av mer nyttig mat. Nu ska jag vara hemma i en hel vecka (!) så det är bara att börja planera middagarna. :)

Idag blev det en och en halv timmes ridning med sällskap. Tur det, för hästen var en riktig pain in the ass idag och kastade sig för ALLA bilar vi mötte (många...) utom en, lite lagom trött på det just när man satt där. Nu var det i och för sig blåsigt och första gången med den hästen vi var ute med, plus en runda vi bara ridit en gång tidigare, så jag hoppas det börjar släppa snart. Det tråkiga är att hon egentligen inte alls känns rädd, utan hon har bara kommit på att det här var något som var kul att göra, typ. Häst, suck.

@cili

Jag lider som fan med dig! :( Du och dina knän har ju varit en följetång här i Beachtrådarna.

Vad kostade cykeln? Får du nåt alls från försäkringsbolaget, tro? Hjälper gärna till och sponsrar en ny hoj!
Just nu ser det vansinnigt mörkt ut :( Jag kan inte hitta kvittot, det har försvunnit i flytten förra sommaren. Butiken kan inte hjälpa mig med det heller. Ställer mitt hopp till ett kontoutdrag, som jag nu fått beställa från banken och som kommer fram om sisådär 14 dagar enligt hon jag pratade med. Sen återstår det att se om försäkringsbolaget tycker att det duger (för utan någon typ av kvitto får jag tydligen ingenting), jag vet ju inte ens om det står tydligt vilken butik det gäller i kontoutdraget. Så jäkla irriterande att man bara kan kolla 13 månader bakåt i internetbanken, för om det varit 14,5 hade jag kunnat se det själv direkt. Och dom kunde inte säga nåt om hur mycket jag får, bara att det lär bli ett rejält prisavdrag.
Minns inte exakta nypriset, men nånstans runt 7-8000 inkl. pedaler och skärmar gick den på. Och då var den nedsatt i pris. Det närmsta motsvarande jag hittar nu verkar ligga på 9000 (har gått runt och kollat lite i butiker idag för att få ett hum, men vågade inte provcykla innan jag vet om jag har råd), och då är det utan pedaler eller skärmar :(

Pojkvännen har sagt att han kan gå in med det han tjänade på ett jobb han gjort i helgen, ca 2500 kr. Men det är ju himla långt kvar därifrån. Har suttit och räknat på hur många extraprismassager jag måste erbjuda för att täcka upp resten :D (jag har med andra ord inte gett upp helt, på nåt vis ska jag skrapa ihop det även om det skiter sig med försäkringsbolaget). Jag har ärligt talat skitsvårt att tacka ja till sponsring från privatpersoner, men samtidigt vet jag ju hur svårt det blir att få ihop totalsumman tillräckligt fort på egen hand. Får ta en gammal t-shirt och skriva "TEAM TASSETASS" på den :love:

Fick i alla fall till en bit över 2 mil promenad idag. Med trasig dämpning i högerskon (en olycka kommer sällan ensam sägs det ju, så det är klart sånt händer nu), men som tur i oturen är det ju vänster som är det sämsta benet så det har funkat helt okej ändå.
Imorgon efter skolan tänkte jag ta bussen ut till XXL och se om dom har något där som inte finns på hemsidan. Måste ju ändå betala bussbiljetten för att komma hem från skolan, då kan jag lika gärna passa på att åka en bit extra. Blir en promenad hem därifrån på ca 5 km sen också, vilket lär bli betydligt trevligare än att sitta hemma och vara bitter. Jag är så himla arg över det här med cykeln. Jag skulle ju cykla massor nu i sommar när jag ska till pojkvännens stad och han jobbar, för att träna och lära mig att hitta. Och så kommer nåt jävla kukarsle och bara bränner upp dom planerna. Pojkvännen tyckte först att jag kunde låna nån av hans cyklar, men det är liksom ett gammal härk till herrcykel som jag inte lär få upp för några backar (och han bor högst upp efter en löjligt lång jäkla backe) och en mountainbike som har jättegrova däck och är gjord för en förare som är betydligt längre än mig. Jag vill ha min cykel! Den var ultimat för det jag vill göra!

Håller även med @Niyama att bygellås är det absolut bästa. Det finns tyvärr inga vajerlås som är godkända försäkringsmässigt (mig veterligen, det var några år sedan jag var i branchen så det kan ha kommit något nytt) utan det är bygellås eller ramlås som gäller.

Jag köpte min cykel för snart två år sedan och då var det bygellås som gällde. Och obs! (inte till dig utan allmänt): lås fast ramen i något. Finns hur många som helst som låser fast framdäcket i cykelställ med fint bygellås och sen finns bara framdäcket kvar...

Ooh..... jag kommer att ha grym träningsvärk imorgon efter dagens ben- och rumpa-pass, det känner jag redan nu!

Höll dessutom på att skrämma livet ur kollegan när jag tappade balansen lite i första knäböjen på 70 kg, men jag räddade upp det så fint och fortsatte som ingenting, haha. Man får hålla dom lite alerta, pojkarna ;)
Något som är väldigt roligt är att det har börjat hända lite saker i kroppen, provade en klänning idag som jag inte har kunnat använda på några år, och nu är det inte långt kvar innan den sitter som den en gång gjorde! :o Det var lite häftigt faktiskt.

Något som är väldigt roligt är att det har börjat hända lite saker i kroppen, provade en klänning idag som jag inte har kunnat använda på några år, och nu är det inte långt kvar innan den sitter som den en gång gjorde! :o Det var lite häftigt faktiskt.

Håller med! Med blotta ögat ser jag ingen skillnad själv, men kan spänna skärpet ett hål längre in (nästan två!) och min kk tyckte härom dagen att det syns att jag gått ner. :)

Idag var det dags för veckans bootcamp-pass och det var riktigt hett och kvavt ute. Tränaren tyckte att vi såg lite bleka ut så det blev ett lite lugnare pass än vanligt och han rekommenderade oss att dricka mer vatten på förmiddagen nästa vecka för att vara i lite bättre form.

Det var ändå ett bra pass och jag känner mig starkare och får en massa bra pepp från tränaren om min utveckling.

Idag lyckades jag stuka foten rejält, såklart när vi var högst uppe på Akropolis så foten fick verkligen inget akut omhändertagande. Nu är foten svullen på utsidan och gör ont :arghh:

Åh vad surt @cili, cykeln är ju så himla fin! Jag lider med dig och känner igen känslan - har också blivit bestulen på cyklar, fast inte så fina.

Själv är jag på besök i Sverige och efter tre dagar kollapsade min mage eftersom det tydligen finns sjukt mycket konstiga bakterier här som den inte är van vid. Det känns aningens ironiskt att jag inte hade minsta problem med att flytta till ett u-land, men brakar ihop fullständigt när jag kommer hem. Nu börjar det dock vända, så jag är väl frisk igen lagom tills jag ska åka tillbaka. Och då är det dags för en ny omställning... känns inte helt lockande.

14 kilometer promenad idag.
Avslutade med en halv påse stjärnor, en halv flarra rödvin och 30 gram mörk choklad.
:p

Låter härligt :up:

Själv avslutade jag dagen med mackor och öl till middag eftersom jag hade glömt handla både mat och vatten (sånt som händer när sambon är borta...) Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men ok ändå :p

Låter härligt :up:

Själv avslutade jag dagen med mackor och öl till middag eftersom jag hade glömt handla både mat och vatten (sånt som händer när sambon är borta...) Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men ok ändå :p

Det var härligt! Så himla fin vän jag hängde med dessutom, vilket gjorde kvällen komplett!

Tycker inte din kvällsmat låter så dum heller ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka