Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det regnade (läs vräkte ner) idag när jag kom hem från att ha ridit pålle + båda bonus hästarna, så jag bytte om och drog och sprang 3km på 3,28min i en något dränkt skog :D Jag råkar älska att springa i regn, det går så mycket lättare att andas då och så är det skönt! :) Hade jag haft tvål med mig hade jag inte behövt duscha när jag kom hem så blöt var jag! Haha!
Sen när jag vaknade efter min nap innan jobb så sken solen och det var jättevarmt.. Knepigt väder!
Blir vila för kroppen imorn, bara mocka :)

Edit, hittade ett par kompressionsstrumpor hemma som jag provade idag när jag sprang och hittills känns det bättre än sist! Se om det kommer nåt nu under natten när jag jobbar eller imorn när jag vaknar.. :p

Idag (eller ja, igår är det väl nu, men har inte sovit ännu :p) har jag sprungit. 5 km på en hyfsat okej tid blev det. Känns gott!

Imorn (eller ja, idag) efter att jag sovit efter nattpasset har jag tänkt hinna med en powerwalk innan jobbet. Tränar aldrig innan kvällspassen egentligen, men behöver få in mer pws om bröllopsklänningen ska passa...

Idag (eller ja, igår är det väl nu, men har inte sovit ännu :p) har jag sprungit. 5 km på en hyfsat okej tid blev det. Känns gott!

Imorn (eller ja, idag) efter att jag sovit efter nattpasset har jag tänkt hinna med en powerwalk innan jobbet. Tränar aldrig innan kvällspassen egentligen, men behöver få in mer pws om bröllopsklänningen ska passa...

Det är fortfarande onsdag för mig, torsdag blir det först när jag vaknar nånstans runt 13-14! :D
Såattehh.. godnatt! :p #Jobbanatt

Lite besviken idag för jag gick upp för att springa innan jobbet men då ösregnar det :banghead: Var inte lika sugen då på att börja dagen med att bli som en dränkt katt. Det var frestande att krypa ner i sängen till maken igen men då hade jag haft svårt att gå ur sängen igen sen så jag tog en lite längre dusch istället och hann till och med måla naglarna :D

Hoppas på tillfälle att springa ikväll. Maken hade något att greja med och så ville han ta med hunden och springa i skogen. Jag var iväg och red pay & ride igår så då får han göra det han vill idag så får jag göra mitt om det finns tid kvar :)

Alltså mängden snor som en näsa kan producera..!! Min allergi tar nya höjder idag. Stackars lille kroppen, lägger nog all energi den kan uppbåda nu på dessa hemska, hemska pollenkorn som säkerligen orsakar direkt död om inte tillräckligt med snor produceras... Vaknade med nästäppan från helvetet och ett fem minuter långt nysningsmaraton, tog vanlig nässpray, kunde andas igen, tog allerginässpray och sedan dess är näsan som en kran. Kliar i munnen, nyser konstant, måste snyta mig konstant. WTF. Ärligt talat.

Plus att Word hatar mig. Det är ömsesidigt.
Blir ingen träning så länge kroppen håller på med det här.

Alltså mängden snor som en näsa kan producera..!! Min allergi tar nya höjder idag. Stackars lille kroppen, lägger nog all energi den kan uppbåda nu på dessa hemska, hemska pollenkorn som säkerligen orsakar direkt död om inte tillräckligt med snor produceras... Vaknade med nästäppan från helvetet och ett fem minuter långt nysningsmaraton, tog vanlig nässpray, kunde andas igen, tog allerginässpray och sedan dess är näsan som en kran. Kliar i munnen, nyser konstant, måste snyta mig konstant. WTF. Ärligt talat.

Plus att Word hatar mig. Det är ömsesidigt.
Blir ingen träning så länge kroppen håller på med det här.
Ouff, jag känner för er som har sån allergi. Jag känner av lite nästäppa bara och håller på att bli tokig när man inte kan andas ordentligt :p

Igår kom tjejen som hoppar min häst ut, jag fick mig alltså både dels en ordentlig promenad på mellan 40 och 60 minuter fram och tillbaka till ridhuset, och sen släpa fram och tillbaka bommar. Både häst och unge skötte sig bra, och alla var glada och nöjda när vi åkte hem.

Idag ska jag rida, för första gången på typ ett halvår :D
Ska rida en kompis unghäst, så det blir inte så mycket trimmande, men jag kommer nog känna av mina ljumskar i morgon ändå.
Om mina nya skor har kommit idag så blir det nog en liten löparrunda också, känner inte av halsen något idag :bump:

Verkar som att jag kan få till en löptur ikväll ändå :) Maken börjar bli förkyld så han tar en promenad med hunden istället för att springa.
Får nog bli 5 km rundan! :D

Regnar här med men jag tog bilen en liten bit bort till några slingor i skogen och joggade 4 km :up: Håller med @WS6 om att det är ganska härligt att springa i regn! Eller, när man kommit igång och är varm är det härligt! Men det får iofs inte blåsa för mycket heller.. Och man ska vara i skogen imo :D Men med rätt förutsättningar är det nice i alla fall, haha :p

Sen har jag yogat 30 min med lite huvudstående och sånt kul. Nu ätit asmycket nypotatis och blomkål och är väldigt mätt. Jobb nästa :)

• Gilla
Reactions: WS6
Regn och allergi och allsköns elände, utmärkt ursäkt ( :angel: ) för mig att posta den här bilden så att ni får något att flina åt. :D

13581900_759173730890976_5454796806990235082_o.jpg

Regnar här med men jag tog bilen en liten bit bort till några slingor i skogen och joggade 4 km :up: Håller med @WS6 om att det är ganska härligt att springa i regn! Eller, när man kommit igång och är varm är det härligt! Men det får iofs inte blåsa för mycket heller.. Och man ska vara i skogen imo :D Men med rätt förutsättningar är det nice i alla fall, haha :p

Sen har jag yogat 30 min med lite huvudstående och sånt kul. Nu ätit asmycket nypotatis och blomkål och är väldigt mätt. Jobb nästa :)

Brukar inte bry mig om vädret jag heller och regn stör inte så mycket. Men som extremt morgontrött människa var det ingen rolig tanke att gå ut och springa i regn det första jag gjorde haha :D
Men regnar det ikväll kommer jag inte bry mig.

Jag kom inte heller ut innan jobbet idag... Trött och jävlig. Och regn. Wääh.
Snart jobba. Sen helg! Längtar.

Visst är det en kass dag idag?! Vädermässigt känns det som höst här... har frusit konstant på jobbet hela veckan, får sitta med fleecejacka över kläderna och är kall hela tiden. Vill bara hem, dricka varm choklad och ligga under filten! Supertrött också i nån kombination allergi/semesterfeeling. Kom tillbaka, sommarvärmen!

(Nu är jag för övrigt så icke-snorig att det istället kittlas att andas...)

Jag får väl bryta av med att säga att här är ändå helt okej varmt idag. Tillräckligt för att vara ute i kortärmat i alla fall. En timmes ridning i alla tre gångarterna där min häst gick först hela tiden blev det. Kanske tur att det är varmt, om än mulet, eftersom vattenslangen hoppade ur så jag blev helt duschad och dyblöt det sista jag gjorde. Att köra hem två mil med dyblöta kläder var INTE skönt.

Idag fick jag hem nytt bygellås, stänkskärmar och skoöverdrag (för framtida turer i dåligt väder). Sedan tidigare har jag "snabbspänne" till sadeln och pedaler här hemma. Så imorgon ska jag försöka montera saker och ting på cykeln. Och därefter försöka ge mig ut på en kort tur igen.
Har medvetet låtit bli de senaste två dagarna eftersom jag varit ute och rört på mig på annat sätt, och även behövt ta till kryckor för att kunna gå alls efter en stund. Inte riktigt läge att sätta sig och cykla då.
Men som sagt, morgondagen passar fint för då finns inget annat planerat = jag kan gladeligen ligga med benet i högläge resten av dagen vid behov :)

Woohooo vilken supercykel du kommer att ha! Hoppar verkligen att benet läker så att du kan komma igång och använda den ordentligt!

Själva har jag fått ta över min kollegas cykel nu när hon har flyttat. Idag tog jag hem den från jobbet.
Den har inget lås, men jag har ett här hemma som jag kan börja använda.
Den har inga lysen, så det behöver jag skaffa, för det är mörkt här.
Bakbromsen fungerar lite halvkasst.
Sadeln är för låg, men tror inte den går att ändra, det är nog för mycket rost.
Växlarna funkar inte.
Men jag cyklade ändå hem med ett stort leende, eftersom det ger en så enorm frihet med cykel! Jag ska bara överleva i trafiken. Nu cyklade jag hem samtidigt som iftar, mycket praktiskt för att det är väääääldigt lugnt i stan då.

Här är vädret lite regnigt, men ganska varmt! Hästen fick vila idag, och jag är superförkyld sen midsommar, så ingen annan träning heller. Istället blir det sängen så fort jag är klar med det jag behöver göra...

Med den här takten får jag sikta på att springa milen om tre år eller nåt :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?