Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev inget test av de nya löpardojorna igår, däremot blev det ett härligt ridpass på kompisens fina 5-åring. Gudars vilken häst hon har :love:
Idag tänkte jag däremot springa lite :D Hämtade de nya skorna igår och det kändes som att de satt riktigt bra på foten. Jag har dock en tendens att köpa lite tighta skor, så jag funderar på att gå lite lugnt med dem på löpbandet först och se hur de känns innan jag ger mig ut i skogen.

Herregud vilket skitväder vi har här idag! Tur att jag inte tog någon jacka till jobbet över kavajen :grin: Kommer bli sjöblöt på väg till bilen.

Pizza är beställt av familjen idag så jag ska köpa med det hem också. Plus lite godis. Men det får bli en pw med vovven efter det. Slutar det regna kanske jag rider också ikväll, annars får det nog bli longering av hästen i alla fall :)

Jag blir knäpp.
Gick ner till cykeln med stänkskärmar, bygellås och snabbspänne till sadelstolpen.
Började med att försöka hitta en lämplig plats att sätta fästet för bygellåset. Det visade sig vara omöjligt, om jag vill kunna få loss nyckeln eller trampa utan att slå i. La låset åt sidan och tog fram snabbspännet. Det gick inte på stolpen, eftersom det saknades flera millimeter i omkrets. Tog fram stänkskärmarna, och konstaterade att jag inte har något skruvhål för dom.
Både stänkskärmar och snabbspänne är framplockade av personal som haft min cykel mitt framför näsan, det senare är dessutom mätt för att passa (men kan nu konstatera att han mätte på fel ställe). Fan vad less jag blir!

Tog mig i alla fall ut och cyklade en dryg kilometer. Mer blev det inte för jag valde en rätt kass cykelväg som inte var slät någonstans, så det gjorde ont fort och var bara att vända hem för att ställa in cykeln igen. Jag som vill börja logga sportcykling igen, så det räknas i tidsutmaningen :p Det borde finnas en kategori vid namn rehabcykling, för dom här korta och långsamma rundorna är fan värre än att cykla en mil för en månad sen :p . Men det känns lite fel att kalla dom för nåt annat än transportcykling.

Hade tänkt springa idag med hade husarrest när jag inväntade leverans från Ikea så det blev storstädning av hemmet istället, och så två pass från FMTK. Ganska lugna pass så det var inte så jobbigt. Avslutade med maghjul 10 x 3, så något har jag gjort idag iaf. Nu blir det smoothie med protein, banan, mjölk och jordgubbar. Och dusch.

Min sambo kom precis hem och gav mig en present.
10 timmar med hans gamla PT som tydligen ska vara grym. Började lipa, så glad blev jag! :heart
Särskilt nu när alla pengar som är över ska gå till bröllop. Då blir det inte så mycket över till andra saker.

Hoppar in hit en sväng igen. Kommit igång nu på riktigt med. Även börjat introducera små springturer. Inte överdrivet långa sådana. Typ 1 min promenad, 30 sek småjogg och 30 sek lite snabbare så håller jag på så i 5 minuter.

Har en härlig träningsvärk efter gårdagens gympass med M. Idag var det gruppträning som gällde. Två varv cirkelträning och sen 20 minuters innebandy. Jag var heldöd efteråt men gud så kul! En av stationerna är "idioten" på cirkelträningen där man skulle småjogga lite. Jag orkade inte så jag gick. Slutade med att M sprang upp bakom mig och tryckte på mig så jag skulle börja springa. Snålskjuts om inget annat.. :rofl:

Dagens styrketräning gick sviiiiinbra! Ökade i vikt på alla övningar (även militärpressen, trodde jag aldrig) och nu känner jag mig skönt trött i musklerna, framförallt i ryggen.

Ser redan fram emot måndag då jag ska träffa PT igen! :bump:

Både stänkskärmar och snabbspänne är framplockade av personal som haft min cykel mitt framför näsan, det senare är dessutom mätt för att passa (men kan nu konstatera att han mätte på fel ställe). Fan vad less jag blir!

Men alltså, varför monterades inte grejerna i affären? Sånt tycker jag gott ska ingå i köpet.

(Eller köptes tillbehören inte på samma ställe som själva cykeln, kanske?)

Men alltså, varför monterades inte grejerna i affären? Sånt tycker jag gott ska ingå i köpet.

(Eller köptes tillbehören inte på samma ställe som själva cykeln, kanske?)
Det hade kostat 200 kr extra om dom monterat det, och jag ansåg att jag lika gärna kunde göra det själv då. Grejerna är köpta på samma ställe, ena delen vid köpet av cykeln och resten några dagar senare

Det blev 1h gym imorse efter jobb.. Dödade armar/axlar och så blev det lite benpress.. :)
Sen sov jag ca 5h och sen var jag iväg och red pålle + båda bonus hästarna! :)

Det hade kostat 200 kr extra om dom monterat det, och jag ansåg att jag lika gärna kunde göra det själv då. Grejerna är köpta på samma ställe, ena delen vid köpet av cykeln och resten några dagar senare

O_o Nu får de väl montera grejerna när du byter till rätt i alla fall. Jag hade gått därifrån och sagt att jag skulle söka mig till ett ställe med bättre service.

Hoppar in i tråden :o

Kände att jag ville ta tag i min kropp som lagt på sig för mycket av alla nätter jag jobbat. Äter dock inget på nätterna men lagt på mig onödiga kilo ändå.

Kickstartade med ett program på 9 dagar och gått ner 6,5 kilo. Bara att fortsätta äta nyttigt för jag älskar att känna mig "lätt". Hoppas få bra inspo här :p

Bra jobbat alla beachisar :D
Jag ska hålla en timmes löpträning nästa måndag, finns det nån som har tips på vad som ska inkluderas i passet eller vad ni själv hade velat ha med? :) det är ingen specifik målgrupp utan ska gå att göra oavsett nivå.

Bra jobbat alla beachisar :D
Jag ska hålla en timmes löpträning nästa måndag, finns det nån som har tips på vad som ska inkluderas i passet eller vad ni själv hade velat ha med? :) det är ingen specifik målgrupp utan ska gå att göra oavsett nivå.

När man kör i blandad grupp tycker jag det är schysst med intervaller, backträning eller liknande så att man håller sig någorlunda samlade. Är man långsam är det inte så kul att ständigt bli avhängd. Om du vill springa lite längre med gruppen så låt alla springa i sitt tempo och ta med en visselpipa. Du själv springer med de långsammaste. När du tycker att de snabba dragit iväg för långt blåser du i pipan och då ska hararna vända och lägga sig sist i klungan.

Lite stafetter är också kul, korta distanser och så kan man ha med att man ska göra tex tio benböj innan man växlar till sin lagkamrat, eller att ena gör styrkeövning medan den andra springer.

När man kör i blandad grupp tycker jag det är schysst med intervaller, backträning eller liknande så att man håller sig någorlunda samlade. Är man långsam är det inte så kul att ständigt bli avhängd. Om du vill springa lite längre med gruppen så låt alla springa i sitt tempo och ta med en visselpipa. Du själv springer med de långsammaste. När du tycker att de snabba dragit iväg för långt blåser du i pipan och då ska hararna vända och lägga sig sist i klungan.

Lite stafetter är också kul, korta distanser och så kan man ha med att man ska göra tex tio benböj innan man växlar till sin lagkamrat, eller att ena gör styrkeövning medan den andra springer.
Förra året hade vi löpskolning först tillsammans och sen sprang vi en kortare runda och avslutade med intervaller på fotbollsplanen. Stafetter är kul, tack för tipset :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Smitare - hur gör ni?