Började dagen med att rida ett lättare pass dressyr med pålle i ridhuset och han gick mycket bra!

Sen fixade jag och mamma klart stallet och så följde hon med till bonushästarna..
Bonushäst 1 är ett sto som normalt rids utan spö/sporrar, men idag skulle madam inte gå en meter

Så fick peta igång henne med ett spö (det räcker att man daskar till henne lite lätt på rumpan så är där fart i hästen igen..) När vi sen ska börja trava så exploderar hästen i full galopp, bockar och kastar sig åt alla håll och kanter..

Skärper sig efter ett tag och går ett helt ok hopp-pass!
Bonushäst 2 är också ett sto och det är mer normalt att hon har skit för sig än den andra, så även idag.. Plötsligt var det "skitläskigt" att gå förbi öppningen till ridbanan i ena varvet, och utan förvarning reser hon sig rakt upp och studsar en hit en dit..

Så vi red förbi öppningen ungefär 2 miljoner gånger bara för att.. och det gick bra till slut..
Tur man har klister i röven ibland..
Sen nu tidigare i kväll blev det 6km i skogen för min egen del, på en helt ok tid! Första 3km gick lätt, sista 3km inte lika lätt, km 4 var jobbigast idag, km 5 och 6 gick helt ok..

Just nu ligger jag nyduschad i soffan med balkongdörren öppen, iklädd onepiece..
Någon som vill fixa käk till mig?