Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ute i sommarstugan över helgen. Här finns inte en enda Pokémon så långt ögat kan se. Vad tusan ska jag nu göra med mitt liv?! :cry:

Nåja, idag har jag promenerat ihop 19000 steg än så länge, mycket mer än jag trodde! Det är jättekul att se att jag faktiskt får ihop en hel del steg. Över helgen lär det bli mindre, men jag satsar på 10000 så får vi se :)

Idag har jag gått en massa på Liseberg, haha.
Men också varit ute och jobbat. 4km blev det.
Fantastiskt mycket träningsvärk efter gårdagens ptpass. Så sjukt osugen på löpningen idag, men såg PTn framför mig. Haha. Vill ju göra henne (och mig) stolt. :p

Jag är så himla nöjd med min dag idag. Jag har varit så himla produktiv, mycket mer än jag brukar på mina lediga dagar. Men så har jag också känt mig mycket mer fylld av energi den här veckan. Jag tror det beror på två saker:
-Jobbet har blivit mer utmanande, så jag får använda min kompetens, jag får kämpa lite och det är så motiverande.
-Jag har styrt upp mina matvanor. Den senaste tiden har det blivit mycket småätande, mycket sött och jag har känt mig ständigt uppblåst. Så sen en vecka tillbaka försöker jag hålla mig till periodisk fasta (lagom tills alla andra började äta igen..... :p) och det känns faktiskt riktigt bra. Jag kör en ganska snäll variant: hoppar över frukosten och ser till att jag inte äter alldeles för sent. Hungerkänslorna har varit mindre än jag trodde (även om några dagar varit tunga), sockersuget håller sig på mattan och småätandet har helt klart minskat. Och magen är lugnare. Det är första gången jag gör något så aktivt med kosten och än så länge känns det riktigt bra.

Idag cyklade jag en sväng, det blev ca 40 minuter. Det blev inte riktigt där jag hade tänkt, men nästan och jag slutade åtminstone som planerat på gymmet, där jag körde lite mage. Det mesta i livet känns fint just nu. Det enda negativa är att det har blivit mer fuktigt i luften igen. Jag tar hellre varmare och torrt än den här bastun. Bläh!

Fem kilometers promenad i förmiddags med sovande knodd i vagnen och sent i eftermiddags stack jag och min Tjejklassikern-partner ut på ett litet backpass. Cyklade bort till ett elljusspår som faktiskt har en backe (inte helt givet att det finns såna i Örebrospåren) och efter lite uppvärmning körde vi sex vändor i backen. Fokus låg på teknik snarare än fart, men trots detta var nedjoggningen efteråt mest bara plågsam. :p

Två pass kvar denna vecka, ett gympass och en kort löpning, sen är det äntligen återhämtningsvecka! Jag behöver det, för jag har fan kört på bra på sistone.

[Que töntigt inlägg som bara kan skrivas i denna tråd :D ]

På tal om att ha kört på bra så skulle jag vilja ge en liten hyllning till kroppen, mer bestämt till mina ben. Jag har så där rent allmänt en del komplex för mina ben. Jag har rätt många extrakilon på kroppen och en hel del av dessa sitter på benen, jag har en del lös hud vid både lår och knän efter min stora viktminskning för några år sedan, benen vägrar bli bruna, märken efter strumpor och träningstights går typ aldrig bort, graviditeten gav mig åderbråck och jag får blåmärken av ingenting (just nu har jag 21 blåmärken, ursprung på samtliga är okänt).

Men, de är rätt bra ändå, de däringa benen. Halva juli månad har gått och hittills har mina ben burit mig i nästan 80 km till fots, plus en massa cykling och även lite simning. De ställer upp på pass efter pass på gymmet och lyfter och trycker ton efter ton. Jag kan lita på mina ben, de ställer upp, de kämpar och sliter.

Så tack benen! :heart

Foto%202016-07-15%2021%2042%2007.jpg

Ridlektion och promenad med hunden står på schemat idag :)

Maken bestämde att vi ska dra igång med höskörden för vädret ser bra ut så han och ungarna ska slå och jag ska vända i det :p

Det blev inte så mycket träningsvärk som jag trott. Allt kryckhoppande verkar ha lagt en bra grund för armarna :)
Idag ska jag försöka komma ut på en cykeltur. Det beror dock på vädret, för jag har fortfarande inga stänkskärmar

Renovering och hästpromenader för hela slanten varje dag. :) Är så trött i händerna och fick känningar i höften så igår tog jag en vilodag och shoppade växter istället. Men idag på't igen och höften känns gladare nu. Får mycket träning för armar och axlar, många lyft! Superbra rörlighetsträning också, det är fasen pinsamt vad stel och orörlig man är. :o Krypa under brädor på tork och kliva över diverse verktyg, gå upp och ner för pallen osv, det var stånkigt och stönigt första dagarna. :p Nu börjar kroppen haja grejen lite.

Har verkligen ingen aning om hur mycket jag rör på mig eller hur långt jag går men jag älskar det här. :love: Skulle kunna ha det såhär jämt. Låg till medium intenstivt kroppsarbete hela dagarna. Försöker ta lunch vid samma tid varje dag och undviker att gå hungrig. Känns fantastiskt. :love: Dessutom så extremt skönt att kunna fixa stallet och träna med hästen när som helst. Behöver inte fixa allt i stallet när jag grejar med hästen, jag kan gå in och sova en timma eller göra vad som helst och ta det senare. Det är nog det bästa av allt här och ger verkligen avslappning.

Började dagen med att rida ett lättare pass dressyr med pålle i ridhuset och han gick mycket bra! :)
Sen fixade jag och mamma klart stallet och så följde hon med till bonushästarna..

Bonushäst 1 är ett sto som normalt rids utan spö/sporrar, men idag skulle madam inte gå en meter :meh: Så fick peta igång henne med ett spö (det räcker att man daskar till henne lite lätt på rumpan så är där fart i hästen igen..) När vi sen ska börja trava så exploderar hästen i full galopp, bockar och kastar sig åt alla håll och kanter.. O_o Skärper sig efter ett tag och går ett helt ok hopp-pass!

Bonushäst 2 är också ett sto och det är mer normalt att hon har skit för sig än den andra, så även idag.. Plötsligt var det "skitläskigt" att gå förbi öppningen till ridbanan i ena varvet, och utan förvarning reser hon sig rakt upp och studsar en hit en dit.. :meh: Så vi red förbi öppningen ungefär 2 miljoner gånger bara för att.. och det gick bra till slut..
Tur man har klister i röven ibland.. :rofl:

Sen nu tidigare i kväll blev det 6km i skogen för min egen del, på en helt ok tid! Första 3km gick lätt, sista 3km inte lika lätt, km 4 var jobbigast idag, km 5 och 6 gick helt ok.. :p
Just nu ligger jag nyduschad i soffan med balkongdörren öppen, iklädd onepiece..
Någon som vill fixa käk till mig? ;) :angel:

Det var liiiite svettigt att gymma när ACn inte var igång... Men blev ett helt ok benpass och så tränade jag för chins genom att hoppa upp och försöka hålla emot på vägen ner. Jag klarade det några gånger, men det var lite obehagligt att känna hur (de svettiga) händerna gled på stången, det kändes som att jag fick fokusera mer på att inte halka av än att hålla styrsel på resten av kroppen. Sen kändes det rätt absurt att tycka att det kändes svalt och skönt när jag kom ut, trots att telefonappen hävdade att det var 37 grader....

Imorgon ska de ha ett ledarlett aerobicspass på gymmet, som eventuellt kan passa i tid. Beror helt på när jag kommer från/känner för att gå från jobbet. Antingen är jag med på det, eller så kör jag ett eget cirkelpass med fokus på puls, typ hopprep, burpees, mountain climbers och sånt.

Då var det åter igen bevisat att min häst verkligen inte klarar av att vila. Första uppsuttna ridpasset idag, hon skötte sig så himla bra igår när lilltjejen red, men idag var hon helt nipprig, förmodligen för att jag ställer högre krav på henne. Jag känner att jag har slösat bort hela denna veckan när jag varit ledig ganska mycket i och med att jag jobbade hela förra helgen, och det finns dagar som hade passat mycket bättre som vilodagar. Som nu kommer bli vidriga istället. Typ imorgon. Nu kan ju ingen, inte ens jag, hjälpa att hon blev skadad, men ändå. Ofrivillig vila är så ofrivillig.

Men, det blev i alla fall en timme ridning idag. Mest skritt men lite trav och en kort galopp också.

Sliten i benen idag, blev en lång promenad (precis över milen) istället för gym. Hade det blivit gym hade det ändå blivit rätt sent på eftermiddagen så det känns inte så hemskt att skjuta upp det till imorgon bitti. Ska bli så skönt med en vecka med mysträning, behöver det verkligen!

SÅ himla trött.
Inte sovit ordentligt på flera dagar nu. Är på jobbet nu och jobbar till 16. Sen blir det gymmet och efter det sova. Jobbar igen kl tolv inatt så den här dagjäveln får gå på vilja...

:p

Idag ska jag försöka få till en löprunda på 5 km :) Gör jag det så har jag följt mitt träningsschema för denna veckan!

Kommande vecka blir lite special då vi börjat med höskörden. Kör väl in onsdag och torsdag så då får jag träning genom att skotta hö och stapla balar :D

Jag ligger däckad med mensvärk idag, med två mil till närmsta värktablett :meh: Så jag ligger ihopkrupen till en boll och tycker synd om mig själv samtidigt som mitt aktivitetsarmband skriker på mig att jag ska ut och motionera. Några tiotusen steg lär det inte bli idag :grin:

Dagens arbetspass gjort. Följt av ett gympass. Körde det jag fick av PTn, och det var så jävla jobbigt. Haha.
Mindes inte allt då jag inte fått passet ännu, då hon mailat fel :p Men det jag gjorde var stört jobbigt, haha.

Nu ska jag försöka sova några timmar innan det är dax för nattpass...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka