Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blir det ingen värre träning eftersom jag kört två dagar i rad. Det får bli långpromenad med hunden och ett träningspass med hästen :)

Liten summering av juli månad.

36 timmar och 32 minuter har jag lagt på promenader, löpning, styrketräning, simning och yoga och lite cykel, 152.25 km blev det totalt. Hela fyra simpass, varav ett Vansbro Tjejsim. :D Tio styrketräningspass är jag nöjd med, en vecka styrketränade jag inte alls (återhämtningsvecka). Sprang inte så mycket som jag hade önskat, men antalet kilometer som springs ökar för varje månad.

Ser fram emot augusti, min sista månad på "sommarlovet". :bump:

Veckans tredje joggingpass avklarat. Så jag var ute alla tre gångerna jag skulle den här veckan. Nästa pass ska jag springa 5 kilometer. Jag har aldrig sprungit så långt någonsin i mitt liv. Men jag tror det kommer gå. Känns som jag kan springa hur länge som helst Springer SJUKT långsamt. Typ 6,5 km/h. Alltså promenadtempo. Men så fort jag springer snabbare så känns mina ben som bly.

Men snart börjar det väl bli dags att jobba på tempot också och inte bara distansen. Vet inte om jag är så sugen på att springa kistaloppet på 100 minuter.

You and me both! Vet inte hur sakta jag springer men det går inte fort, det vet jag. :p Jag fick också känslan sist av att jag hade kunnat jogga sådär jättelänge, hur skönt som helst ju. :) Löpträningen fick en annan dimension när den plötsligt blev behaglig och trevlig istället för mjölksyra och andnöd.

Planerar för minst ett löppass denna vecka men helst två. Sista semesterveckan och det är lite blandat på schemat. Igår tapetserade vi halva vardagsrummet och jag är supertrött idag. Var trött redan igår när vi började, och vi fick börja med att städa ur allt byggkaos och bära bort tunga möbler vilket tog närmare 1,5 h bara det. Sen skulle man tapetsera med en något överjävlig tapet... Halva rummet tog väl 6 timmar. Idag och i morgon är vilodag från renovering, på onsdag kör vi igen. Hoppas hinna springa och träna med hästen dessa två dagar istället.

Att börja springa känns som en superinvestering för mitt fältjobb. :) Jag har ju vant mig vid att vara ute i skogen en hel arbetsdag men jag blir väldigt flåsig i backar och svår terräng. Ska bli intressant att se hör det känns i höst.

Jag skulle springa i helgen, men jag gjorde aldrig det. Ska försöka ta mig ut en sväng idag. Red dressyrträning igår i alla fall, så jag har inte varit helt stilla!

Aaaah alltså det är kaos.

Jag har nu officiellt bytt bostadsort. Och det är så fantastiskt skönt så ni anar inte!! Jag har gått från att snitta 500 mil i månaden i bil, till att i stort sett bara cykla. Vardagsrörelsen har alltså blivit mer, och jag har även bytt ut hela "jobba, sova, isolera mig i lägenheten med datorn" till att jobba lite grand på en ny plats där alla är trevliga, umgås med människor i stort sett varje dag, vistas utomhus utan att känna att jag "tvingar mig ut för att det är något jag borde". En bättre levnadsstandard för mig helt enkelt.

Det som är en katastrof just nu är matbiten. Tre månader av totalt tiltade rutiner har inte bara förstört min förmåga att se vad som är vettiga rutiner, utan också kastat omkull alla former av matrutiner. Jag har två vänner som mer eller mindre bjuder mig på mat hela tiden för att "få i mig något vettigt". Och det stämmer ju, för hade inte andra petat på mig så hade jag levt på kaffe och piggelin. Därför tränar jag inte heller, och kommer inte att göra förrän jag vänder rutinerna rätt.

Idag har jag i all fall fått i mig vettig mat till frukost (i stället för chips och cola zero som det blev häromdagen :angel:)

13918874_10206553011839728_695539457_o.png

Jag skulle springa i helgen, men jag gjorde aldrig det. Ska försöka ta mig ut en sväng idag. Red dressyrträning igår i alla fall, så jag har inte varit helt stilla!
.
Made it! Var fruktansvärt omotiverad att ge mig ut, men det gick faktiskt lättare än sist. Gav mig ut på en runda som är kanske 4,5 km, har aldrig sprungit den rundan innan, så vet inte exakt. Sprang så långt jag orkade, vilket blev 3,74 km på 23:02 minuter. Sen fick jag sånt håll att jag var tvungen att stanna :D Så då gick jag hem. Ganska nöjd ändå, benen kändes lättare än sist, tempot var sådär, men det här var femte gången jag sprang i år, andra gången på två månader haha...

Aaaah alltså det är kaos.

Jag har nu officiellt bytt bostadsort. Och det är så fantastiskt skönt så ni anar inte!! Jag har gått från att snitta 500 mil i månaden i bil, till att i stort sett bara cykla. Vardagsrörelsen har alltså blivit mer, och jag har även bytt ut hela "jobba, sova, isolera mig i lägenheten med datorn" till att jobba lite grand på en ny plats där alla är trevliga, umgås med människor i stort sett varje dag, vistas utomhus utan att känna att jag "tvingar mig ut för att det är något jag borde". En bättre levnadsstandard för mig helt enkelt.

Det som är en katastrof just nu är matbiten. Tre månader av totalt tiltade rutiner har inte bara förstört min förmåga att se vad som är vettiga rutiner, utan också kastat omkull alla former av matrutiner. Jag har två vänner som mer eller mindre bjuder mig på mat hela tiden för att "få i mig något vettigt". Och det stämmer ju, för hade inte andra petat på mig så hade jag levt på kaffe och piggelin. Därför tränar jag inte heller, och kommer inte att göra förrän jag vänder rutinerna rätt.

Idag har jag i all fall fått i mig vettig mat till frukost (i stället för chips och cola zero som det blev häromdagen :angel:)

13918874_10206553011839728_695539457_o.png

Chips och cola är en väldigt god frukost :angel:

Jag har tyvärr inte kunnat träna nästan alls förra veckan pga förkylning :( Inledde den här veckan emd ett core-pass och en halvtimmes styrketräning för benen vilket nog kommer ge en skön träningsvärk imorgon :D

Sprungit igen! Sträckan är ca 1,6 km och jag gick nästan ingenting men jag stannade många gånger och stod still en stund då jag förberedde en grej för i morgon. Hade kunnat springa mycket mer men gjorde detta istället för att gå eller ta bilen och det var kul. :)
Bäst var att jag hittade en av våra katter halvvägs och hon ville gärna följa med hem igen, så hon sprang hela vägen hem med mig. :love:

Ikväll är det dags för träning igen :) Min tur att sätta ihop ett pass åt mig och naken ;)

Har inte riktigt bestämt mig för om det blir ridning eller longering för hästen. Han behöver nog en lugnare dag så det blir troligen longering :)

Tipsa mig om den ultimata sportbh:n! Har en från Swegmark som jag gillar men när jag letar efter en ny verkar inte den finnas längre. Den har breda band och inga spännen någonstans, och inga jobbiga inlägg som trillar ur i tvätten.
Igår cyklade jag 90 min i skogen och vågade utmana mig över läskiga bäcken som jag konsekvent har bangat i flera år:banana:.
I morse tog jag bilen till grannbyn och sprang en runda där. Där fanns det släta fina stigar minsann!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka