Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är projekt tapetsering av vardagsrummet klar! Har tapetserat i ca 7 timmar idag, något trött nu. :p Planerar att springa i morgon eller på fredag, beror på när tid finns. :)

Har mer tid nu när jag har semester så har faktiskt klarat träna 2-3 dagar i veckan plus löpning, ridmin och promenader i snart fyra veckor :D Hur det blir när verkligheten kommer ikapp med jobb och dagis är en annan femma :angel: Men nu har jag börjat och hoppas jag kan ta mig tid 20 min två dagar i veckan för styrketräning även sen.

Samma här! Det är skönt att ha kommit igång på semestern. Jag tror på oss. :D Jag planerar att träna tre gånger i veckan utöver stallet. En dag styrketräning, två dagar löpning. Kanske går att springa med hästen, älskar när man kan slå två flugor i en smäll!

Sadelprovning med pålle idag.. Upp på hästen, rida lite, av, ny sadel.. nej inte bra, av igen osv.. slutade med att min egen älskade dressyrsadel funkar utmärkt med en uppbyggnadsbar padd fram till vi kan stoppa om den om ca 2v! Och så fick vi med en hoppsadel hem på prov :D
Pålle var så duktig! :heart

Sen var det 1,5h fotbollsträning innan ikväll! :love: i ösregn, jäklar vad det regnade.. till och med så att jag tog bilen dit.. Jag hatar fortfarande mina nya fotbollsskor.. :rofl: skulle tro att det blir de gamla skorna på matchen på söndag.. :angel: Annars rolig träning, blev lite glidtacklingar i det blöta gräset! :D

Samma här! Det är skönt att ha kommit igång på semestern. Jag tror på oss. :D Jag planerar att träna tre gånger i veckan utöver stallet. En dag styrketräning, två dagar löpning. Kanske går att springa med hästen, älskar när man kan slå två flugor i en smäll!

Ja nåt sånt ska jag försöka med också :)
Jag hejjar på oss :D

Gym för mig idag. Väldigt otaggad. Haha.
Imorgon blir det antingen löpning på dagen och gym på kvällen innan nattjobb, eller promenad på dagen och löpning eller gym på kvällen.
Beror ganska mycket på vädret känner jag :p

Det har jag också funderat på. Att springa med hästen den dagen hon ändå ska motioneras avsuttet. Vi gjorde det ett par gånger förra sommaren, men jag har inte riktigt kommit till skott i år. Men det är en bra idé som tål att tänkas på.

Jag vill vara med i tråden nu när det snart är dags att lägga i en högre växel på träningen. Fick mitt tredje kejsarsnitt i mars 2016 så jag tar det ännu väldigt lugnt efter min dyrbara läxa med mellanbarnet. Jag powerwalkade, löpte och tränade hemma alldeles för tidigt så snittet läkte fult och ömmade i över 1 år.

Men iaf; jag tränar sedan ett tag tillbaka med pilatesboll, pilatesband samt "glidcyklar" på min 50-tals cykel utöver trädgårdsarbete, promenader med vagn, barnlek osv. Ändrar inte mycket i min kost då jag har gammal ätstörning i bagaget så jag äter numera allt men med måtta. Häromdagen så delade jag och mellanpojken tex på en barnbägare med glass :d

Nu i slutet av augusti tänkte jag teckna gymkort där badhuset ingår och sedan försöka simma 1 -2 ggr i veckan tills vidare. Löpning vågar jag mig inte riktigt utsätta mig för än eftersom mina två senaste gravidmagar har varit extremt stora (5 kg tunga barn födda 1 och 2 veckor före beräknat).

Idag har jag gått drygt 7000 steg i Rottnerospark där vi och två andra familjer var med barnen för utflykt och lek :) Jättetrevligt! Utöver det blir det en pw med hunden. Har inte bestämt mig för hur jag ska göra med ridningen idag så det märks :D

Och nu 1 h pw med hunden avklarad :) Mer än så blir det inte idag. Ska longera hästen sen och resten av kvällen bara slappa tillsammans med mannen i mitt liv :):heart

En mil promenad har det blivit idag.
Gansls långsam sådan då den enligt Endomondo tog ca två timmar. :p

Stannade överallt och fångade pokemons, men då stänger Endomondo i regel av sig. Så vi gick nog helt enkelt ganska långsamt.
Trött i kroppen efter det och hade ätit dåligt innan, men tog igen det med en rejäl sallad och en Snickersglass sen. Nu ska jag vila en stund innan styrketräning och nattjobb!

Red pålle imorse och sen en sväng hos kiropraktorn för "service" inför helgen.. :p Tappade fotfästet igår vid en glidtackling så lyckades tydligen orsaka en liten sträckning i nacke och en liten muskelbristning i ryggen.. :angel: Nacken behandlades på alla sätt och vis idag och området runt muskeln i ryggen för att avlasta så mycket som möjligt.. (eftersom att muskelbristning läker av sig själv, inget man kan göra..) även foten fick sig en genomgång, vilket behövdes! Min kiropraktor är fan bäst! :up:
Det är ca 10 veckor sen jag pajade foten genom att trampa fel på en match, jäklar vad det tar tid att läka! Är fortfarande liiiite svullen..
Uppladdning inför helgen nu, så utöver pålle är det bara vila för min del idag och imorn, sen 5km terränglopp på lördag och match på söndag! :D
Målet inför lördag är att springa på en bättre tid än förra året, vilket jag tycker att jag borde fixa! :)

Har haft familjebesök i veckan, så har inte hunnit med någon träning utöver ridningen. Och i helgen hinner jag inte heller. Svårt att komma i form känner jag :p Nåväl, har blivit dressyrridning i alla fall!

Herregud, när blev det torsdag!? :crazy: Träningen denna vecka har hittills bestått av två styrkepass och ett kort löppass. Gått en del också, i vanlig ordning.

Körde med PT i tisdags, knäböj och benpress stod på schemat. Lyckades nästan knäböja 90 kg, men fick nöja mig med 85 kg. Benpress hade jag aldrig testat förr så det blev mer prova-på än köra max.

Idag blev det lite marklyft, hade ont om tid så jag fokuserade inte så mycket på att maxa utan tänkte bara på tekniken. Lyfte 85 kg både en och två gånger med en teknik jag var riktigt nöjd med. När jag lyfte 90 kg med PT så var tekniken enligt honom helt godkänd, men med room for improvement.

Imorgon ska jag kanske jogga en sväng eller bara myspromenera med ongen i barnvagn. Det är lite rörigt i skallen och smärtsamt i hjärtat just nu, så vi får se vad energin räcker till.

Nån som har pannlampa utan hjälm? Alltså för promenad och löpning? Har bara haft till hjälm och då känns det ju enklare att få den att sitta bra. Folk springer ju uppenbarligen med pannlampa men jag har ingen aning om vad som är bra? I förrgår var jag ute till halv tolv och då var det nästan helt mörkt när jag kom hem, tur det var grusväg sista biten.

Håller som bäst på att lägga över alla promenader på Island från gps-klockan till endomondo. Det är ett litet projekt, eftersom jag först måste ladda upp träningarna på tillverkarens sida, sen ladda ner en fit-fil per träning och ladda upp dom en och en på endo. Men det blev några mil promenerade där borta i alla fall :D.
Min rehab har jag uppenbarligen skött fint, för benet började inte kännas av på riktigt förrän på flygplatsen när vi skulle hem :up:

Edit: upptäckte nu att jag på klocktillverkarens hemsida fick en rad där jag kan fylla i hästens namn på min ridtur :love: (har aldrig använt den vid ridning innan)

13900261_1259098134109711_7342772213854285579_n.jpg

För er som inte har mig som fb-vän och därmed inte fått chansen att se en av bilderna från ridturen i onsdags. Fick till och med med mig pojkvännen på turen, han satt med ett stort flin från öra till öra efter första tölten och har efteråt sagt att det var ju riktigt roligt samt att han kan tänka sig att rida igen :D

Har hittills idag gått en runda i skogen off road och mockat ur en stor kärra skit ur hagen. Lagom jobbigt när det mesta ligger i högt gräs som bara fastnar i grepen! Är knepigt väder, ganska kvavt och förvirrande varmt, men blåsigt och regn i luften med ömsom blå himmel, ömsom mörka moln. Så nu har jag retirerat och ska avsvettas med en vattenflaska och chips. :D

Vidare aktivitet idag är att mocka klart, köra en runda med hästen och packa. Hade tänkt springa men är supertrött så det får nog bli på söndag istället!

Herregud, när blev det torsdag!? :crazy: Träningen denna vecka har hittills bestått av två styrkepass och ett kort löppass. Gått en del också, i vanlig ordning.

Körde med PT i tisdags, knäböj och benpress stod på schemat. Lyckades nästan knäböja 90 kg, men fick nöja mig med 85 kg. Benpress hade jag aldrig testat förr så det blev mer prova-på än köra max.

Idag blev det lite marklyft, hade ont om tid så jag fokuserade inte så mycket på att maxa utan tänkte bara på tekniken. Lyfte 85 kg både en och två gånger med en teknik jag var riktigt nöjd med. När jag lyfte 90 kg med PT så var tekniken enligt honom helt godkänd, men med room for improvement.

Imorgon ska jag kanske jogga en sväng eller bara myspromenera med ongen i barnvagn. Det är lite rörigt i skallen och smärtsamt i hjärtat just nu, så vi får se vad energin räcker till.

Kram och hoppas det reder ut sig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka